Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
07:09 28 05 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mii de posturi noi, propuse a fi înființate în subordinea Ministerului Sănătății, pentru combaterea răspândirii noului coronavirus (document)

ro

01 Apr, 2020 00:00 2060 Marime text

Ministerul Sănătății a publicat în transparență decizională proiectul de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății. Este vorba despre proiectul necesar pentru crearea de noi locuri de muncă, pentru o perioadă determinată, pentru a acoperi numărul necesar de posturi pentru combaterea răspândirii COVID-19.

În subordinea Ministerului Sănătăţii funcţionează direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București și serviciile de ambulanţă și Serviciul de ambulanță București-Ilfov, unităţi cu personalitate juridică finanţate integral de la bugetul de stat. Numărul de posturi alocat și repartizat integral prin ordin de ministru pentru direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București este de 3.862, iar pentru serviciile de ambulanță județene și Serviciul de ambulanță București-Ilfov este de 11.733 posturi.

La nivelul serviciilor de ambulanţă, activitatea se desfăşoară în baza echipajelor operative care sunt formate din medic, asistent medical şi ambulanţier/şofer autosanitară sau, după caz, asistent medical şi ambulanţier/şofer autosanitară. În situația actuală, determinată de epidemia de COVID-19, în care numărul persoanelor, infectate, carantinate sau izolate crește progresiv, echipajele operative ale serviciilor de ambulanță sunt implicate atât în transportul pacienților confirmați cu COVID-19, cât și în recoltarea probelor de la persoanele aflate în carantină sau izolare la domiciliu.
Personalul direcțiilor de sănătate publică asigură triajul epidemiologic din punctele de trecere a frontierei, monitorizează persoanele aflate în auto-izolare la domiciliu, monitorizează persoanele aflate în carantină, recoltează probe în teren de la persoanele care corespund definiției de caz pentru testare COVID-19. Având în vedere evoluţia situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului pe teritoriul României, precum și declararea pandemiei de către Organizația Mondială a

Sănătății la data de 10.03.2020, coroborat cu evaluarea riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare, care indică o creştere masivă a numărului de persoane infectate cu COVID19 și implicit a numărului activităților de supraveghere activă, depistare timpurie, izolare şi tratare a cazurilor, de urmărire a contactelor şi prevenire a răspândirii continue a infecţiei, dar și numărul redus al personalului implicat în aceste activități, în vederea asigurării capabilităţii de pregătire a unităţilor pentru gestionarea la nivel adecvat a infecţiilor cu noul virus este necesar a se suplimenta numărul de posturi pentru serviciile publice de ambulanță și direcțiile de sănătate publică. Suplimentarea numărului de posturi este propusă pentru o perioadă determinată de 6 luni.

Practic, se suplimentează numărul de posturi pentru unităţile finanţate integral de la bugetul de stat, aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii, cu 2000 de posturi, respectiv 1000 de posturi pentru direcțiile de sănătate publică și 1000 de posturi pentru serviciile de ambulanță, pe o perioadă determinată de 6 luni, începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii