Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:04 26 09 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Licitație de peste 6 milioane de lei! CN APM SA Constanța caută pilotine cu echipaj pentru transportul pilotului la navă (DOCUMENT)

ro

26 Sep, 2025 12:00 151 Marime text
sursa foto: Freepick.com
 
Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” (CN APM) SA Constanța a lansat o licitație estimată la cel puțin 6.240.000 lei (fără TVA) pentru închirierea de cinci pilotine cu echipaj, destinate transportului piloților la nave.

Serviciul este vital pentru fluidizarea traficului naval și trebuie să se desfășoare în regim de permanență (24 de ore din 24, 7 zile din 7) în toate porturile administrate de CN APM (Constanța, Midia și Mangalia).

Potrivit caietului de sarcini, obiectul achiziției propriu-zise constă în închirierea unui număr de  cinci pilotine cu echipaj inclus- patru pilotine de serviciu și o pilotină de rezervă, care să desfășoare activitatea de transport a piloților la nave în regim de permanență în toate porturile și zonele aflate în administrarea Entității Contractante.

Având în vedere faptul că Entitatea Contractantă nu dispune de mijloacele și echipamentele necesare care să realizeze transportul și ambarcarea piloților la și de la nave, aceasta intenționează să închirieze astfel de echipamente (pilotine) care să poată efectua serviciul în mod continuu în condițiile hidrometeorologice specifice porturilor de la Marea Neagră.

Pilotajul navelor maritime se desfășoară la bordul navelor, ceea ce implică transportul pilotului cu pilotina la/de la nava care tranzitează Portul Constanța (zonele Constanța, Midia și Mangalia), după cum urmează: - la/de la pozițiile de ambarcare/debarcare pilot, conform publicațiilor nautice internaționale, așa cum sunt descrise mai jos

- în zona Constanţa - de la/la dana tehnică remorchere sau cheu șalupe dană pasageri, de la/la cheul de acostare Far alb (doar în situații de urgență pentru fluidizarea traficului), sau orice alt punct care va fi comunicat, telefonic sau prin stație VHF, de către entitatea contractantă (prin dispecerii pilotaj din cadrul Corpului Piloţi);

 - în zona Midia - de la/la ponton APMC aflat în zona Căpitănia Midia sau orice alt punct care va fi comunicat, telefonic sau prin stație VHF, de către entitatea contractantă (prin dispecerii pilotaj din cadrul Corpului Piloți);


 - în zona Mangalia - de la/la cheu stabilit, telefonic sau prin stație VHF, de comun acord cu entitatea contractantă (prin dispecerii pilotaj din cadrul Corpului Piloţi), inclusiv pentru verificarea spațiilor de manevră în acvatoriile portuare ale Portului Constanţa (zonele Constanța, Midia și Mangalia), ori de câte ori este necesar pentru asigurarea serviciului de pilotaj, în condiții optime de siguranță și calitate navelor maritime și fluviomaritime care solicită acest serviciu Entității Contractante și include, fără a se limita la:

a.Transportul pilotului la și de la Rada Interioară, la/de la punct geamanduri multiple (PGM), la/de la navele aflate în dană dublă / triplă în Portul Constanţa;

b.Transportul pilotului la/de la KM 0 - Canalul Dunăre - Marea Neagră, la/de la Rada Cheului Fluvial (RKF), la/de la punct ambarcare/debarcare pilot vreme bună/vreme rea, precum și la/de la punctele de preluare a pilotului la navele aflate în marș (ținând cont de OMT 991/19.05.2020) în portul Constanţa;

c. Transportul pilotului la/de la Danele 1,2,3,4, 5,6,7,9A,9B,SC, 10 și 11 și dana Octogon, la/de la terminalele de gaz Midia, la/de la KM 0- Canalul Poarta Albă Midia Năvodari (atunci când Entitatea Contractantă se află în imposibilitatea asigurării transportului pilotului la danele respective), la/de la danele Șantierului Naval Midia, în Portul Constanța, zona Midia;


d.Transportul pilotului la/de la terminalul de Gaz Mangalia si la/de la danele 1 și 2 A, și B, la/de la Șantierul Naval Mangalia precum și la/de la navele aflate în dană dublă/triplă, în Portul Constanţa, zona Mangalia;

e. Transportul pilotului de la o dană la alta în interiorul Zonei Constanța, la solicitarea expresă (telefonică, sau prin stație VHF) a Entității Contractante (prin dispecerii pilotaj din cadrul Corpului Piloţi), în caz de necesitate, în funcție de traficul maritim.
Termenul limită de depunere a ofertelor este 27 octombrie 2025, ora 15:00.

Garanția de participare este de 62.400,00 lei (1% din valoarea minimă estimată).

Criteriul de atribuire îl constituie cel mai bun raport calitate-preț.

Persoanele ce dețin funcții de decizie în cadrul EC precum și persoanele din cadrul EC ce pot influența conținutul documentației de atribuire și/sau desfășurării procedurii de atribuire sunt:

Consiliul de Administrație: Mihai Teodorescu, Mihnea - Claudiu Drumea, Elena Vlad, Dan – Alexandru Catană, Constantin Chirilă;

Conducerea executivă: Director General – Mihai Teodorescu, Director General Adjunct Costin - Valeriu Avătavului, Director Financiar – Dumitru Nancu, Șef Departament Investiții – Cristian Mihai Toma, Șef Serviciu Juridic – Gabriela Andreea Vasilescu Naiden (cu atribuții delegate), Șef Serviciu Achiziții Publice și Gestiune – Hermina Bectemir, Pilot Șef Corp Piloți – Dumitru-Daniel Barbu.

Alți semnatari sunt Adrian Stănciuc – Serviciul Bugete și Control Financiar Preventiv, Claudia – Mihaela Paun – Corp Piloți, Erna Silvia Brăileanu - Responsabil Achiziție din cadrul Serviciului Achiziții Publice și Gestiune.



 
PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şiprotecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.




Citește și

Contractul de finanțare pentru modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța a fost semnat
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii