ISU Dobrogea pune la bătaie peste 30 de milioane de lei pentru edificarea unui Centru Transfrontalier de răspuns la dezastre – județul Constanța, în cadrul Detașamentului de Pompieri Palas
ISU Dobrogea pune la bătaie peste 30 de milioane de lei pentru edificarea unui Centru Transfrontalier de răspuns
25 Sep, 2025 17:00
ZIUA de Constanta
110
Marime text



Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Dobrogea" al județului Constanța organizează o licitație publică pentru atribuirea contractului ce constă în achiziția lucrărilor de construcții destinate instituțiilor de ordine publică sau serviciilor de urgenţă şi clădiri militare.
Termenul - limită pentru primirea ofertelor este data de 3 noiembrie 2025, ora 15:00, iar anunțul a apărut, pe licitatiapublica.ro, pe data de 23 septembrie 2025.
Valoarea estimativă fără TVA a contractului este de 30.547.281,5 lei.
Potrivit licitatiapublica.ro, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Dobrogea” al județului Constanța are ca scop principal implementarea cu succes a obiectivului de investiții „Construire Centru Transfrontalier de răspuns la dezastre – județul Constanța, Detașamentul de Pompieri Palas”.
Proiectul de implementare a unui Centru Transfrontalier de răspuns la dezastre la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dobrogea” al județului Constanța are ca scop construirea unei noi clădiri administrative, care să asigure suficiente spații de birou pentru ca întregul personal din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dobrogea” al județului Constanța să își desfășoare activitatea în condiții optime de lucru, dotarea încăperilor cu echipamente și instalații de ultimă generație.
De asemenea, termenul limită în care autoritatea contractantă va răspunde în mod clar și complet tuturor solicitărilor de clarificare/ informațiilor suplimentare este a 11a zi înainte de termenul limită de depunere a ofertelor.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor/candidaturilor este de 18 zile.
Conform caietului de sarcini, proiectul de implementare a unui Centru Transfrontalier de răspuns la dezastre la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dobrogea” al județului Constanța are ca scop:
- Construirea unei noi clădiri administrative, care să asigure suficiente spații de birou pentruca întregul personal din cadrul I.S.U. Dobrogea al jud. Constanța să își desfașoare activitatea în condiții optime de lucru, dotarea încăperilor cu echipamente și instalații de ultimă generație.
Construcția va corespunde nevoilor actuale în ceea ce privește spațiile (conform normativelor în vigoare inclusiv OMIRA nr. 633/2008) destinate pentru activități colective, de deservire ori pentru executarea altor funcțiuni (atribuții) specifice pentru birouri, personalul de serviciu, activități cu publicul, activități de pregătire pentru personalul propriu cât și pentru terți (voluntari, operatori economici, personal desemnat din partea administrațiilor publice locale și/sau județene, alte instituții publice), activități desfășurate de organele de control, depozitare și păstrarea arhivei, păstrarea documentelor clasificate, registratura generală, protecția informațiilor clasificate, organizare-mobilizare, dispecerat comun. Se propune și realizarea împrejmuirii care va delimita proprietatea ISU Constanța în partea de Nord, Sud și Est pe o lungime de aproximativ 280 m;
- Încadrarea noii construcții în clasa de risc seismic „Rs IV – construcții la care răspunsul seismic este similar celui obținut la construcții proiectate pe baza prescripțiilor în vigoare”;
- clădirea va îndeplini standardele actuale de siguranță/funcționalitate pentru acest tip de clădiri (clasa I de importanță);
- dispunerea spațiilor minime de funcționare, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 633 din 10 octombrie 2008, privind normele de stabilire a parametrilor necesari desfăşurării activităţilor în spaţiile aflate în administrarea Ministerului Internelor și Reformei Administrative;
- înființarea unui dispecerat Integrat 112, care trebuie să fie compus din reprezentanţi ai fiecărei instituţie din cadrul MAI-MS, care are atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă și de ordine publică (ISU, SAJ, IPJ, IJJ, GC), prin care se dorește creşterea cooperării între structurile menționate anterior, în vederea luării celor mai bune decizii şi reducerea timpului de alocare a forţelor şi mijloacelor adecvate gestionării situaţiei semnalate;
- asigurarea spațiului pentru funcționarea Centrului Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției (CJCCI), conform H.G.R. 574/28.04.2022 privind organizarea și funcţionarea Centrului Naţional de Coordonare și Conducere a Intervenţiei și a centrelor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti de coordonare și conducere a intervenţiei, precum și relaţia acestora cu comitetele pentru situaţii de urgenţă;
- Construirea unui turn metalic de telecomunicații (50.00 m înălțime), amplasat în vecinătatea clădirii, dar nu mai departe de 30 m, care are ca scop realizarea conexiunilor radio, la infrastructura de comunicații și informatica. Cablurile și circuitele de comunicații a infrastructurii informatice dintre data room și turnul de comunicații se va realiza printrun pat de cabluri suprateran protejat împotriva căderilor de gheață, cu lățimea de 40cm, iar liniile de alimentare electrică ale antenelor (fidere) și cablurile electrice pentru instalația de balizaj a turnului vor fi montate subteran în canalele din beton armat.
- Durata de realizare a serviciilor de proiectare este de maxim 4 luni de la data semnării contractului;
- Durata de execuție a lucrărilor este de maxim 17 luni, calculată de la data emiterii și transmiterii ordinului de începere a lucrărilor.
- Principalii indicatori ce urmează a fi materializați ca urmare a executării lucrărilor ce fac obiectul contractului sunt:
1. Centru Transfrontalier de răspuns la dezastre – sediu inspectorat, ce include spații administrative, spații tehnice, spații de depozitare, parcare;
2. Turn metalic de telecomunicații (50.00 m înălțime) care are ca scop realizarea conexiunilor radio de voce și date necesare centrului, interconectarea acestuia la infrastructurile de comunicații și informatice.
3. Rezervor de apă incendiu cu grup de pompare, cu capacitatea de 175 mc;
4. Platforma exterioară;
5. Parcare autovehicule, inclusiv drumuri de acces, alei;
6. Platformă de depozitare deșeuri;
7. Împrejmuire amplasament;
8. Realizarea instalațiilor interioare și exterioare (inclusiv lucrările de branșare/ racordare
în afara limitei de proprietate);
9. Spații verzi plantate și însămânțate cu gazon;
În conformitate cu prevederile art. 63 alin. (1) din Legea 98/2016, persoanele cu funcţie de decizie din cadrul autorităţii, in ceea ce priveşte organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, sunt următoarele:
- Col. dr.ing. Mihail-Cristian AMARANDEI - Inspector Şef
- Col. Dan CONSTANTINESCU – Prim adjunct al Inspectorului șef
- Slt. Alexandru BORDEI – ofițer în cadrul Compartimentului Juridic
- Cpt. Florina PALĂ – ofițer ăn cadrul Compartimentului financiar
- Mr. Florin CÎRLOMANU – președinte comisie de evaluare
- Sg.maj. Valerica CREȚEANU – membru comisie de evaluare
- Lt.col. Viorel SISEA - membru comisie de evaluare
- Cpt. George MIHAI - membru comisie de evaluare
- Lt. Ciprian GHEORGHE– membru comisie de evaluare
- Mr. Marius GHERGHIȘAN - membru comisie de evaluare
- Mr. Raluca Andreea SPÂNU - membru com de ev.
- Mr. Valentin URSU- membru de rezervă în com de ev.
- Col. Radu PALAGHIOI - membru de rezervă în com de ev.
- Slt. Enis MURATCEA - membru de rezervă în com de ev.
- Slt. Mirela RADU - membru de rezervă în com de ev.
- Sg.maj. Daniela SCUTARU - membru de rezervă în com de ev.
- Col. Angela CONSTANTINESCU - membru de rezervă în com de ev.
Totodată, conform documentelor, solicitările de clarificare în legătură cu documentația de atribuire se vor transmite doar prin intermediul SEAP (https://elicitatie.ro), prin accesarea secțiunii dedicate „Întrebări” din detaliul procedurii de atribuire aflate în desfășurare.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
LIVE VIDEO CLM Constanța, convocat în ședință ordinară fizică. Bugete rectificate, vânzări de locuințe și investiții majore, pe ordinea de zi (FOTO+DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii