Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:49 26 11 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța lansează o licitație pentru proiectarea reparațiilor curente la cheurile Șantierului Naval Midia (DOCUMENT)

ro

04 Nov, 2025 15:49 630 Marime text

 sursa foto: Freepick.com
 Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța (CN APM Constanța) a publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) un anunț de achiziție directă pentru servicii de proiectare a lucrărilor de reparații curente la cheurile aferente Șantierului Naval Midia, situat în Portul Constanța – zona Midia.

Valoarea estimată a contractului este de 128.000 de lei, fără TVA, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 12 noiembrie 2025, ora 23:30.

Potrivit documentației, obiectul contractului îl reprezintă elaborarea documentației tehnice pentru lucrări de reparații curente la infrastructura hidrotehnică din zona Midia, în conformitate cu cerințele Caietului de sarcini nr. 41538/28.10.2025. Beneficiarul proiectului este Serviciul Patrimoniu din cadrul CN APM Constanța.

Durata contractului este de 90 de zile, fără a include perioada necesară obținerii avizelor și acordurilor de la instituțiile competente. Ofertanții trebuie să depună o garanție de bună execuție de 5% din valoarea contractului, iar prețul ofertat va fi ferm pe toată durata derulării acestuia.


Compania solicită firmelor interesate să prezinte o propunere tehnică (matrice de conformitate) și o ofertă financiară redactate conform cerințelor din caietul de sarcini. De asemenea, ofertanții trebuie să facă dovada experienței în domeniul proiectării hidrotehnice, prin contracte similare în valoare de cel puțin 102.400 de lei, fără TVA, în ultimii trei ani.

Ofertanții trebuie să dețină personal calificat, respectiv un inginer proiectant de construcții hidrotehnice cu experiență profesională relevantă în proiecte similare. Documentele de calificare includ CV-uri, diplome, atestate și declarații de disponibilitate.

Criteriul de atribuire este prețul cel mai scăzut, iar ofertele trebuie transmise electronic la adresa achizitii@constantza-port.ro până la termenul limită menționat. Clarificările pot fi solicitate până la data de 7 noiembrie 2025.


Achiziția este prevăzută în Planul anual de achiziții sectoriale (PAAS) 2025, la poziția II.B.5.
 
Situația actuală

Portul Constanţa, zona Midia, este o zonă portuară maritimă, aflată în proprietatea Statului Român, care îi asigură reglemetarea și funcționarea lui. CN APM SA Constanța este o instituție aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
În zona centrală a portului Midia spre Vest se află Şantierul Naval dotat cu 3 docuri plutitoare pentru care a fost amenajată o platformă portuară delimitată de frontul de acostare denumit SN-N, SN-V, SN-E.
Molul Şantierului Naval este în Portul Constanţa zona Midia și are lăţimea de cca. 100 m și lungimea de cca. 251 m.


La rădăcina acestui mol, a fost amenajat spre Est, un front de acostare de cca. 219 m.

Cheurile sunt de tip gravitațional, alcătuite din blocuri de beton simplu de cca. 40 mc/ buc, de 5,5 m lăţime și 2,75 m aşezate suprapus pe 4 nivele în pile de 5,5 m lăţime (3 blocuri de 5,5 m și 2 blocuri de 2,75 m) fundate pe un pat din anrocamente la cota de -8,0 m nMN. La partea superioară pilele sunt solidarizate cu un coronament din beton armat turnat monolit.

Prin investigaţiile făcute s-a evidenţiat starea sistemului de acostare: cheul submers, coronamentul, bolarzii şi amortizorii.

Molul a fost realizat acum circa 40 de ani. Prismul descărcător al frontului de acostare este alcătuit din materiale transportate din carierele Constanței (cariera Ovidiu). Umplutura efectivă din corpul molului este executată din nisip provenit din dragajele din port.
Astfel cca. 90% din grosimea umpluturilor se află sub nivelul mării, compactarea acestora făcându-se numai sub greutate proprie. În timp, sub efectul sarcinilor de exploatare și a greutății proprii s-a produs tasarea acestora.

Coronamentul în formă de L este realizat din beton armat. Din cauza mediului marin acesta a suferit deteriorări prin carbonatare care au afectat secțiunea de beton și armătura. Sunt necesare lucrări de remediere.

Cu alte cuvinte, din măsurători a rezultat o bună comportare a elementelor din beton simplu care formează coronamentul.
La elementele din beton armat se observă exfolieri ale stratului de acoperire a armăturilor la grinda de rulare de pe coronament.

Acest proces de exfoliere s-a produs în timp și a evoluat continuu.


 
Ce vizează lucrările

Lucrările se vor efectua la cheul situat pe latura dinspre nord - lucrări de refacere a rezistenței cheului; la cheul de vest pentru armare în port montarea de amortizori pe lungimea de 80 metri, refacerea structurii de rezistentă cauzată de deteriorarea în timp; la cheul de est pentru armare în port - montare amortizori pe o distanţă de 40 de metri.

La cheul de pe latura de nord, stratul de acoperire cu beton a fost îndepărtat în proporție de 85% şi armătura este într-o stare avansată de coroziune.Muchia metalică este corodată în proporţie de 90%.

Pentru cheul de vest, stratul de acoperire cu beton a fost îndepărtat în proporţie de 80% şi armătura este într-o stare avansată de coroziune.Muchia metalică este corodată în proporţie de 95%. Lipsesc amortizorii de cheu pe o lungime de 80 m.

La cheul de est, stratul de acoperire cu beton a fost îndepartat în proporţie de 85% şi armătura este într-o stare avansată de coroziune.Muchia metalică este corodată în proporţie de 95%. Lipsesc amortizorii de cheu pe o lungime de 40 m.

 
 ​PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.



Citește și:

Groupama Asigurări SA câștigă contractul pentru asigurarea RCA a flotei auto din Portul Constanța (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii