Ședință CLM Constanța Se modifică bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2024 al CT BUS SA. Cheltuielile totale ale societății s-au majorat cu peste 15 mii lei (DOCUMENT)
Ședință CLM Constanța: Se modifică bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2024 al CT BUS SA. Cheltuielile
20 Oct, 2024 11:07
ZIUA de Constanta
606
Marime text
- Proiectul de hotărâre nr. 465/2024 privind aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2024 al societăţii CT BUS SA se află pe ordinea de zi a ședinței CLM Constanța, din data de 25 octombrie.
- Inițiatorul proiectului care are avizele Comisiilor de specialitate nr. 1 şi nr. 3 este primarul Vergil Chiţac.
- Proiectul Bugetului de venituri și cheltuieli are prevăzute ca obiective principale: onorarea obligațiilor și angajamentelor asumate și diminuarea datoriilor restante, precum și reducerea volumului creanțelor restante.
Consiliul local al municipiului Constanţa este convocat în şedinţă ordinară, în data de vineri, 25 octombrie 2024, ora 10.00, în sala „Remus Opreanu” a Consiliului Județean Constanța. Printre proiectele de pe ordinea de zi este și Proiectul de hotărâre nr. 465/2024 privind aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2024 al societăţii CT BUS SA. Inițiatorul proiectului care are avizele Comisiilor de specialitate nr. 1 şi nr. 3 este primarul Vergil Chiţac.
Proiectul de rectificare al Bugetului de Venituri și Cheltuieli al CT BUS SA pentru anul 2024 este întocmit în conformitate cu prevederile O.G. nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare Ia nivelul unor operatori economici Ia care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct sau indirect o participare majoritară, cu modificările și completările ulterioare.
Proiectul Bugetului de venituri și cheltuieli are prevăzute ca obiective principale: onorarea obligațiilor și angajamentelor asumate și diminuarea datoriilor restante, precum și reducerea volumului creanțelor restante.
Fundamentarea proiectului de rectificare a bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 s-a efectuat pe baza principiului continuități activității, în condiții de eficiență economică în dimensionarea resurselor necesare finanțării întregii activități.
La fundamentarea indicatorilor valorici cuprinşi în proiectul Bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 s-au avut în vedere următoarele elemente:
- execuția Bugetului de venituri şi cheltuieli la luna iunie an 2024;
- nivelul mediu al veniturilor obţinute din prestaţiile prevăzute a fi efectuate, din încasări proprii, facilităti la transportul public de călători pentru categoriile de persoane beneficiare din municipiul Constanța în conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 302 din 29.09.2017, cu modificările şi completările ulterioare;
- necesarul de combustibil, energie electrică şi termică, apă, preconizat a se consuma până la sfârșitul anului 2024;
- prețurile estimate în 2024 la energie electrică şi combustibil;
- estimarea necesarului de cheltuieli cu asigurările obligatorii şi facultative, pentru toate mijloacele de transport;
- numărul mediu de salariati pentru perioda ianuarie - iunie 2024 este de 770, iar numărul de salariati activi la sfărşitul lunii iunie 2024 este de 782 salariati.
Numărul de salariați estimat la 31 decembrie 2024 este de 801 salariați, iar numărul mediu la sfărşitul anului 2024 este de 785 salariați. Sumele alocate în prezenta rectificare bugetară pentru cheltuieli cu personalul reprezintă estimarile pentru tot exercițiul financiar 2024.
De asemenea, la fundamentarea proiectului de rectificare a B.V.C. pe anul 2024, s-au avut în vedere prevederile Hotărării Consiliului Local nr.362 din 29.10.2021 privind delegarea gestiunii serviciului public de transport local de persoane către societatea CT BUS SA şi atribuirea Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin concesiune în municipiul Constanța, prin care se definesc condiții privind prestarea serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate cu autobuze, precum și operatiunile de transport care asigură deplasarea călătorilor cu ajutorul vehiculelor, pe distanțe şi în conditii prestabilite, potrivit prevederilor Contractului de delegare, conform Programului de transport al Operatorului, în Municipiul Constanța.
Serviciul public de transport local de persoane prin curse regulate reprezintă transport public de călători şi este definit de art. 2 lit. a) din Regulamentul C.E. Nr. 1370/2007 drept serviciul de interes economic general (SIEG), prestat către public în mod nediscriminatoriu şi continuu, potrivit Programului de transport.
În contextul economic actual, în care prețul internțional al barilului și accizele au crescut influențând în mod direct creșterea prețurilor la combustibil, energie electrică, produse şi, valorile estimate în BVC 2024 la începutul acestui an au suferit modificări.
Analizănd atât veniturile oblinute, cât şi cheltuielile efectuate pe semestrul I 2024, evoluția prețurilor la principalele stocuri de materiale, prestării de servicii, cheltuielile de natură salarială, impozitele şi taxele de plată sunt propuse următoarele modificări:
I. În Bugetul de Venituri și Cheltuieli pe anul 2024 al CT BUS SA, aprobat prin H.C.L. nr. 348/2024, este preăzută urmatoarea sumă pentru anul 2024:
1. Ia rubrica "Compensație pentru serviciul public" a fost aprobata suma de 70.000 mii lei. CT BUS SA a estimat la începutul exercițiului financiar 2024 suma aferentă compensației serviciului de transport public local călători Ia aproximativ 80 milioane lei, din care a fost aprobată suma de 70 milioane lei. Ulterior, suma alocată în bugetul Primăriei Municipiului Constanța pentru compensație s-a majorat cu 10 milioane lei.
a urmare, bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2024 al CT BUS se va majora cu aceeași sumă, atât Ia capitolul de venituri, cât și la capitolul de cheltuieli cu suma de 10.000 mii lei. Astfel, suma propusă a fi alocată în această rectificare de buget al anului 2024 pentru „Compensațtie pentru serviciul public" crește Ia 80.000 mii lei.
Totodata, alocația bugetară pentru „subventii, cf. prevederilor legale în vigoare" (facilități la transportul public călători) se va suplimenta cu 5.582 mii lei fără TVA și TVA aferentă în sumă de 1.061 mii lei (6.643 mii lei, TVA inclus). Astfel, veniturile totale pentru „subventii, cf. prevederilor legale în vigoare" (facilități la transportul public călători) sunt estimate Ia suma de 42.137 mii lei și TVA aferentă în sumă de 8.006 mii lei. În concluzie, veniturile totale ale societății CT BUS SA cresc de Ia 142.910 mii lei la suma de 158.492 mii lei.
II. Cheltuielile totale ale societății CT BUS SA prevăzute în rectificarea BVC 2024 cresc proporțional cu veniturile, astfel:
Pentru capitolul A. Bunuri și servicii suma alocată crește de la 39.943 mii lei Ia 43.915 mii lei
1. cresc cheltuielile cu materialele consumabile cu 3.272 mii lei de Ia 28.388 mii lei Ia 31.660 mii lei;
2. cresc cheltuielile cu combustibilii cu 3.900 mii lei de Ia 20.336 mii lei Ia 24.236 mii lei;
3. cresc cheltuielile cu piesele de schimb cu 272 mii lei de la 4.550 mii lei Ia 4.822 mii lei;
4. cresc cheltuielile cu obiectele de inventar cu 47 mii lei de Ia 88 mii lei la 135 mii lei;
5. cresc cheltuielile cu intretinerea si reparatiile cu 340 mii lei de Ia 534 mii lei Ia 874 mii lei;
6. cresc cheltuielile cu serviciile bancare cu 17 mii lei de Ia 44 mii lei Ia 61 mii lei;
7. cresc cheltuielile cu serviciile executate de terți cu 300 mii lei de Ia 4.890 mii lei Ia 5.190 mii lei;
8. cresc cheltuielile de deplasare și detașare cu 8 mii lei de la 26 mii lei Ia 34 mii lei;
Pentru capitolul B. Cheftuieli cu impozite taxe și varsaminte asimilate suma alocată creste de la 1.708 mii lei Ia 1.718 mii lei
1. cresc cheltuielile cu alte impozite și taxe cu 10 mii lei de la 760 mii lei Ia 770 mii lei;
Pentru capitolul C. Cheltuieli cu personalul suma alocată creste cu 11.538 mii lei de la 96.911 mii lei Ia 108.448 mii Iei.
1. cresc cheltuielile cu salariile de baza cu 10.690 mii lei de Ia 85.798 mii Iei la 96.488 mii lei;
2. cresc cheltuielile cu bonusurile cu 408 mii lei, ajungând de la 7.250 mii Iei la suma 7.658 mii lei, astfel:
-cresc cheltuielile cu tichete de masă cu 368 mii lei de Ia 3.963 mii lei la 4.331 mii Iei;
-cresc cheltuielile cu vouchere de vacanță cu 40 mii lei de la 1.210 mii Iei la 1.250 mii lei;
3. se reduce suma alocată pentru cheltuieli aferente contractului de mandat pentru directori cu 39 mii lei de Ia 853 mii lei la 814 mii lei;
4. se reduce suma alocată pentru cheltuieli aferente contractului de mandat ale Consiliului de administrație cu 33 mii lei, de Ia 256 mii lei la 223 mii lei;
5. cresc cheltuielile cu contribuțiile datorate de angajator cu 512 mii lei de la 2.754 mii lei Ia 3.266 mii lei;
Pentru capitolul D. Alte cheltuieli de exploatare cresc sumele alocate cu 50 mii lei de la 36 mii lei Ia 86 mii lei;
În concluzie, cheltuielile totale ale societății CT BUS SA cresc de Ia 142.803 mii lei Ia suma de 158.385 mii lei.
Rezultatul financiar brut al societății CT BUS SA rămâne nemodificat față de cel din bugetul aprobat prin HCL 348/2024, anume 107 mii lei.
Menționăm că, în continuare conducerea CT BUS SA face eforturi de a eficientiza costurile, deși costul carburantului a fluctuat pe parcursul anului 2024, iar inflația pe primele opt luni ale acestui an este de 2,31%.
De asemenea, CT BUS SA a echilibrat bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2024 ținând cont de alocările bugetare ale delegatarului.
La analiza și propunerile de mai sus au fost avute în vedere prevederile Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate nr 215993/01.11.2021 aprobat prin HCL nr. 362/29.10.2021, cu modificările și completările ulterioare, care stabilește, de la 01.01.2024, costul unitar pe km de 12,63 lei și o marjă de profit rezonabil de 4,34%.
În secțiunea Documente puteți consulta Proiectul de hotărâre nr. 465/2024 privind aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2024 al societăţii CT BUS SA.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Ședință CLM: Ultima ședință de Consiliul local al municipiului Constanţa din acest mandat va avea loc pe 25 octombrie 2024
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii