Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:44 25 10 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Regulamentul pentru atribuirea locuințelor de serviciu angajaților CJ Constanța, supus la vot în ședință (DOCUMENT)

ro

25 Oct, 2025 12:00 243 Marime text
  • Regulamentul urmărește să sprijine angajații Consiliului Județean Constanța și ai instituțiilor subordonate, care nu dețin o locuință proprie în municipiul Constanța sau în localitățile limitrofe situate la o distanță de 50 km de locul unde își desfășoară activitatea, prin oferirea de locuințe de serviciu în condiții accesibile, în baza unor criterii de eligibilitate



Luni, 27 octombrie 2025, de la ora 10:00, are loc ședința ordinară a Consiliului Județean Constanța, în format fizic.



Unul dintre cele 42 de proiecte de hotărâre vizează locuințele de serviciu aflate în proprietatea publică a județului Constanța și/sau în administrarea Consiliului Județean Constanța.



Concret, Florin Mitroi, președintele CJC și inițiatorul proiectului, propune:
  • Aprobarea regulamentului pentru atribuirea locuințelor de serviciu aflate proprietatea publică a Județului Constanța și/sau în administrarea Consiliului Județean Constanța
  • Aprobarea clauzelor contractului de închiriere
  • Împuternicirea președintelui Consiliului Județean Constanța să semneze contractele de închiriere atribuite în baza Regulamentului
 

Scopul regulamentului

Scopul principal al prezentului regulament este de a crea un cadru normativ detaliat, transparent și echitabil pentru atribuirea, utilizarea și administrarea locuințelor care au destinația de locuințe de serviciu, aflate în proprietatea publică a județului Constanța și/sau administrarea Consiliului Județean Constanța (CJC).

Regulamentul urmărește să sprijine angajații Consiliului Județean Constanța și ai instituțiilor subordonate, care nu dețin o locuință proprie în municipiul Constanța sau în localitățile limitrofe situate la o distanță de 50 km de locul unde își desfășoară activitatea, prin oferirea de locuințe de serviciu în condiții accesibile, în baza unor criterii de eligibilitate.


Prin acest regulament, se urmărește gestionarea eficientă și responsabilă a fondului locativ aflat în administrarea/proprietatea publică a județului, având în vedere asigurarea întreținerii și utilizării corespunzătoare a locuințelor de serviciu, conform destinației lor legale.
 

Destinația locuințelor de serviciu

Locuințele de serviciu sunt utilizate exclusiv pentru:
  • Asigurarea nevoilor locative ale angajaților Consiliului Județean Constanța și/sau ai instituțiilor subordonate acestuia;
  • Atragerea și menținerea personalului, în funcție de necesitățile instituționale.

Este strict interzisă:
  • Schimbarea destinației locuințelor de serviciu în alte scopuri decât cele prevăzute în regulament;
  • Subînchirierea locuințelor de către beneficiari către terți;
  • Folosirea locuinței pentru activități comerciale, industriale sau alte activități care contravin destinației de locuință.
 

Administrarea fondului locativ

Serviciul Patrimoniu și ADPP din cadrul CJC este responsabilă pentru:
  • Întreținerea și reparațiile curente ale locuințelor de serviciu
  • Evidența locuințelor disponibile și a celor ocupate
  • Calculul utilităților și transmiterea documentelor către Direcția Generală Economico – Financiară în vederea încasării acestora
  • Monitorizarea stării tehnice și a respectării destinației acestora
 

Condiții de eligibilitate

Pentru a beneficia de o locuință de serviciu, trebuie îndeplinite următoarele condiții:
  • Persoana să fie angajată în cadrul Consiliului Județean Constanța (CJC) sau al instituțiilor subordonate acestuia, având un contract individual de muncă valabil sau un raport de serviciu
  • Să nu dețină în proprietate exclusivă sau comună o locuință în municipiul Constanța sau situată pe o distanță de 50 km distanță de locul unde își desfășoară activitatea
  • Să nu fi înstrăinat, în mod voluntar, o locuință în municipiul Constanța sau în zonele limitrofe după 1 ianuarie 2015
  • Să nu fi beneficiat anterior de sprijin locativ din partea statului pentru construirea, achiziționarea sau reabilitarea unei locuințe în municipiul Constanța
  • Veniturile nete per familie să nu depășească suma a trei salarii medii brute pe economie
  • Solicitantul și soțul/soția acestuia să nu aibă datorii restante către CJC sau alte entități publice în legătură cu obligații locative anterioare
 

Plata chiriei și a utilităților

  • Chiria se plătește lunar, până la data de 15 a lunii în curs, pentru luna respectivă
  • Plata poate fi efectuată în numerar, la casieria CJC, sau prin transfer bancar, în conturile indicate de CJC
  • Plata utilităților se va efectua până la data de 15 a lunii în curs, pentru luna precedentă

Este specificat faptul că suma percepută pentru chirie este actualizată anual, în funcție de rata anuală a inflației.
 

Spațiile cu destinația de locuință deținute de CJC

Consiliul Județean Constanța deține spații cu destinația de locuință de serviciu în municipiul Constanța pe bd. Mamaia nr. 534 și nr. 538, în cadrul imobilului Bloc L4, situat în municipiul Constanța, pe aleea Magnoliei nr. 2.
 

De ce este necesară adoptarea proiectului

În ședința Consiliului Județean Constanța din data de 27.02.2025 a fost aprobată HCJC nr. 58 privind aprobarea Regulamentului pentru atribuirea locuințelor de serviciu aflate în proprietatea publică a județului Constanța și/sau în administrarea CJC, hotărâre ce a suferit modificări.

În ședința CJC din data de 20.03.2025 a fost aprobată HCJC privind aprobarea constituirii comisiilor de atribuire și de soluționare a contestațiilor pentru atribuirea locuințelor de serviciu aflate în proprietatea publică a județului Constanța și/sau în administrarea CJC, hotărâre ce a suferit modificări.


De asemenea, aparatul propriu al CJC a fost reorganizat în perioada martie-aprilie 2025.

La data prezentei, în urma procesului de evaluare au fost încheiate noi contracte de închiriere cu beneficiarii locuințelor de serviciu.

Proiectul de hotărâre poate fi consultat integral în secțiunea DOCUMENT.


PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


Citește și:

Ședință CJ Constanța Bursele elevilor din unitățile de învățământ special aflate în subordinea CJC, pentru anul școlar 2025-2026, pe ordinea de zi (DOCUMENT)


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii