Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:47 10 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Transparență decizională A fost publicat Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Programului strategic al SN Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu

ro

04 Sep, 2022 13:01 1325 Marime text

Ministerul Transporturilor a publicat în transparență decizională, la începutul lunii septembrie, Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Societatea Naţională Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanța S.A., pentru perioada 2022-2030

Prin prezentul act normativ se propune aprobarea de către Guvern a Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Societatea Naţională Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanța S.A., pentru perioada 2022-2030, denumit în continuare Programul strategic.

rogramul strategic cuprinde atât obiective de investiții în curs de implementare, cât  și obiective noi:

Obiective de investiții în curs de implementare:

 
a) Obiective de investiții finanțate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa prioritară 2, O.S. 2.3. Creşterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor
  • Creșterea securității/siguranței traficului de pasageri la AIMK-C
  • Upgrade balizaj luminos la pista de decolare-aterizare
  • Sistem de supraveghere video, control acces la AIMK-C care

b) Obiective de investiții cuprinse în Memorandumul nr.34418/18.09.2020, aprobat în ședința Guvernului din data de 12 noiembrie 2020
  • Amenajare banda pistă și RESA (Runway End Safety Area)
  • Modernizare si reabilitare sistem electroenergetic
  • Reabilitare și modernizare corp gardă
  • Extindere si modernizare Punct Control 2 (PC2)
  • Reconfigurare fluxuri auto, reabilitare pavilion administrativ, rampa spălare mașini
  • Aplicație soft management – Monitorizarea conformării cu cerințele aplicabile
c) Obiective de investiții noi
  • Terminal pasageri sosiri/plecări intern și internațional
  • Modernizare/Reabilitare pista decolare-aterizare (PDA)
  • Modernizarea/Dezvoltare sistem căi de rulare
  • Accesul în zona publică
  • Facilități hangar
  • Facilitate suport pentru întreținere
  • Facilități de alimentare a aeronavelor cu combustibil
În conformitate cu dispozițiile legale în vigoare se propune aprobarea de către Guvern a Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Societatea Naţională Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanța S.A., pentru perioada 2022-2030, denumit în continuare Programul strategic.

Programul strategic cuprinde atât obiective de investiții în curs de implementare, cât și obiective noi:

A. Obiective de investiții în curs de implementare:
 
a) Obiectivede investiții finanțate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa prioritară 2, O.S. 2.3. Creşterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor

1. Creșterea securității/siguranței traficului de pasageri la AIMK-C
Care presupune furnizarea și punerea în funcțiune a următoarelor dotări:
  • Echipamente de control de securitate;
  • Autospecială PSI;
  • Ambulanță;
  • Spațiucarantină;
  • Degivrorpistă;
  • Autofrezăzăpadă;
  • Perii cu cap tractor (completechipate);
  • Dispozitiv de măsurarecontinuă a coeficientului de frânare.
2. Upgrade balizaj luminos la pista de decolare-aterizare care presupune realizarea unui sistem de balizaj luminos, sigur și fiabil, corespunzător normelor Organizației Aviației Civile Internaționale și ale Agenției Europene pentru Siguranța Aviației.
Prin realizarea acestui obiectiv, va creste gradul de siguranță în exploatarea sistemelor de balizaj luminos și implicit va crește gradul de siguranță în exploatarea suprafețelor de mișcare.
3. Sistem de supraveghere video, control acces la AIMK-Ccare
presupune asigurarea unui nivel de securitate ridicat, pentru protecția bunurilor, infrastructurii aeroportuare, personalului si pasagerilor.
 
b) Obiective de investiții cuprinse în Memorandumul nr.34418/18.09.2020, aprobat în ședința Guvernului din data de 12 noiembrie 2020

1. Amenajare banda pistă și RESA (Runway End SafetyArea)
Capacități:
- Suprafața nivelată în banda pistei : 263.000 mp
- Suprafața platformei de protecție: 4.800 mp
- Suprafața RESA amenajată: 43.200 mp
- Drum perimetral nou: 6.000 mp (1550ml)
- Gard de securitate nou: 1.180 ml
2. Modernizare si reabilitare sistem electroenergetic
Presupune integrarea tuturor sistemelor reabilitate în sistem unitar de monitorizare SCADA, echiparea posturi de transformare și înlocuirea stâlpilor de susținere a proiectoarelor pentru iluminatul platformelor de staționare aeronave.
3. Reabilitare și modernizare corp gardă
Scopul intervențiilor propuse este de a implementa măsurile de refuncționalizare, prin recompartimentarea spațiilor existente, corelat cu concluziile și recomandările experților de specialitate și prin soluții tehnice moderne care să asigure o bună exploatare, operaționalizare și confort corespunzător activităţilor care se vor derula în cadrul imobilului.
4. Extindere si modernizare Punct Control 2 (PC2)prin care este îmbunătățit/eficientizat procesul de acces și control în incinta aeroportului.
5. Reconfigurare fluxuri auto, reabilitare pavilion administrativ, rampa spălare mașini
Necesitatea investiției este justificată de insuficiența spațiului de garare și întreținere a tuturor autovehiculelor care asigură buna funcționare a aeroportului, autovehiculele mari neavând acces în clădire din cauza gabaritului mic al intrării existente. De asemenea, în cazul reconfigurării fluxurilor și a pavilionului administrativ vor trebui asigurate condițiile de protecție împotriva incendiilor și îndeplinirea obiectivelor în materie de schimbări climatice și energie ale Uniunii Europene în domeniul Eficienței Energetice (EE), în conformitate cu avizele de specialitate și normele actualizate.
6. Aplicație soft management – Monitorizarea conformării cu cerințele aplicabile
Este o aplicație care oferă managementului un instrument eficient de monitorizare a activităților specifice.  Sistemul este focalizat pe planificare, organizare și nu în ultimul rând pe îmbunătățirea performanțelor.
 
B. Obiectivede investiții noi

1. Terminal pasageri sosiri/plecări intern și internațional
Configurația actuală a terminalului poate fi considerată adecvată pentru nivelurile actuale de servicii oferite. Având în vedere prognozele de dezvoltare a zonelor deservite de aeroport, în baza unui studiu de fezabilitate se va stabili dacă este necesară dezvoltarea unui nou terminal de pasageri sau modernizarea celui existent.
2. Modernizare/Reabilitare pista decolare-aterizare (PDA)
Pista de decolare-aterizare va fi reabilitată/consolidată pentru a face față cererii de trafic cu aeronave de mare capacitate.
3. Modernizarea/Dezvoltare sistem căi de rulare
În concordanţă cu etapele dedezvoltare a terminalului, sistemul suprafeţelor de mişcare se va extinde cu căi de rulare de degajare rapidă pentru a permite ieşirea rapidă a aeronavelor de pe pistă.
4. Accesul în zona publică
Se va construi un drum de acces la zonele comerciale din faţa terminalului, la zona tehnică şi cea cargo din partea de nord. AIMK-C este responsabil pentru asigurarea infrastructurii de bază (drumuri, utilităţi) în limitele perimetrale acoperite de Programul strategic.
5. Facilități hangar
Amplul program de dezvoltare a aeroportului presupune construcția unei infrastructuri aeroportuare corespunzătoare, care să permită pe lângă aterizarea tuturor tipurilor de aeronave și zona de hangarare și întreținere avioane/elicoptere.
6. Facilitate suport pentru întreținere
Aeroportul are nevoie de o astfel de facilitate care să asigure o locație sigură, funcțională și organizată pentru echipamentele de întreținere ale aerodromului.
7. Facilități de alimentare a aeronavelor cu combustibil
Pe măsură ce numărul și frecvența avioanelor de mare capacitate care accesează aeroportul crește, este recomandabil să se relocheze sau să se furnizeze o noua fermă de combustibil în perimetrul reprezentat de platforma mare din partea de sud a aeroportului. O capacitate suplimentară de stocare a combustibilului ar trebui planificată atunci când aeroportul nu poate menține o aprovizionare și o rezervă adecvate.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii