Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
23:37 12 12 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Raportul GPeC pentru 2015. Cumpărăturile online au depăşit pragul de 1,4 miliarde de euro!

ro

30 Jan, 2016 00:00 2775 Marime text
GPeC - Gala Premiilor eCommerce - este, de 11 ani, cel mai important eveniment de e-commerce din România, care, printre altele, centralizează datele şi publică în fiecare an raportul oficial al pieţei româneşti de comerţ electronic. Am participat şi noi la ediţia GPeC din toamna 2015 în calitate de parteneri media şi am notat pentru cititorii ZIUA de Constanţa cele mai noi aspecte şi sfaturi practice din domeniul comerţului online, webdesign sau promovarea pe reţelele de socializare.
 
Pe site-ul GpeC a fost publicat bilanţul evoluţiei cumpărăturilor efectuate online în România pentru anul 2015, iar cifrele sunt cu adevărat interesante: cumpărăturile efectuate online au depăşit pragul de 1,4 miliarde de euro. Această cifră include numai produsele fizice comercializate online, fără să cuprindă şi serviciile achiziţionate, plăţile de facturi la utilităţi, bilete de avion, rezervări hoteliere sau de vacanţe şi călătorii, bilete la spectacole etc.
 
Tot din raportul oficial al pieţei româneşti de comerţ electronic realizat de GpeC împreună cu principalii jucători din comerţul electronic, aflăm că dintre cei aproximativ 19,8 milioane de locuitori din România, 11 milioane au utilizat Internetul în 2015, o cifră în creştere cu un milion faţă de anul 2014, iar rata de utilizare a Internetului a crescut de la 49,76%, la sfârşitul anului 2014, la aproximativ 56%, la finele anului 2015.
 
Românilor le place tot mai mult să cumpere online, de pe smartphone
 
La fel de interesantă este şi evoluţia cumpărăturilor efectuate online de pe calculatoare desktop sau laptop, comparativ cu cele efectuate de pe dispozitive mobile. Deşi volumul de cumpărături online efectuate de pe desktop este mai mare decât cel al cumpărăturilor efectuate de pe dispozitive mobile, cifrele ne arată că, în ultimele luni ale anului 2015, peste 50% din traficul marilor magazine online a fost generat de dispozitive mobile.
 
Conform statisticilor, se pare că românii nu numai că încep să nu se mai teamă să cumpere online, dar au prins şi gustul plasării rapide de comenzi online de pe telefonul mobil. Stăm bine şi la aplicaţiile mobile, care îşi fac şi ele loc, încet, dar sigur, în preferinţele şi deprinderile utilizatorilor de Internet de la noi. Astfel, conform raportului e-commerce pe 2015 realizat de GPeC, 1,4 milioane de români au cumpărat online prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar aproximativ 850.000, prin intermediul unei aplicaţii mobile.
 
În prezent, rata de utilizare a tehnologiei Mobile în România este de peste 100%, existând mai multe sim-uri active decât populaţia ţării, în timp ce utilizarea dispozitivelor mobile de tip smartphone a cunoscut o ascensiune fulminantă în ultimii patru ani. Dacă în România anului 2012 existau aproximativ 2,5 milioane de smartphones, în prezent, numărul acestora depăşeşte 10 milioane, indicând o rată de penetrare de peste 50%.
 
Sursele cifrelor publicate în acest raport sunt (în ordine alfabetică): 2Parale, Breeze Mobile, eMAG, GPeC, Internet World Stats, Millward Brown, mobilPay, RomCard, Visa. Raportul complet, precum şi infograficul le găsiţi pe site-ul GPeC: Bilanţ e-commerce România 2015: Cumpărăturile online au depăşit pragul de 1,4 Miliarde EUR!

Ti-a placut articolul?

Comentarii