Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
22:07 24 11 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Podul de la Agigea se închide. Nu s-a găsit nicio alternativă Bola - „Mai presus de domnul premier nu este decât Dumnezeu” (galerie foto)

ro

25 Sep, 2013 00:00 1929 Marime text
Circulaţia rutieră pe podul de la Agigea va fi închisă începând cu data de 1 octombrie, până pe 30 noiembrie. Până la acest moment, autorităţile locale nu au reuşit să-i determine pe specialiştii din capitală să nu închidă podul pentru efectuarea unor reparaţii complexe. Ieri, la sediul Prefecturii Constanţa a avut loc o şedinţă la care au participat atât primarii din sudul judeţului Constanţa, cât şi o parte dintre agenţii economici afectaţi de posibila închidere a podului. În speranţa că vor amâna sistarea circulaţiei pe tronsonul de drum mai sus precizat, primarii au întocmit un memoriu, document ce va ajunge azi pe masa primului ministru al României. Tot azi, premierul Victor Ponta va analiza şi nota informativă a CNADNR referitoare la propunerea de închidere a podului. „Mai presus de domnul premier nu este decât Dumnezeu”, conform prefectului judeţului Constanţa.     

Ieri, prin intermediul primului comunicat remis de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România de la începerea scandalului legat de închiderea podului de la Agigea, specialiştii bucureşteni au anunţat că reabilitarea bucăţii de drum face parte din Proiectul „Reabilitarea a 10 Poduri Strategice în Zona Dobrogea, Lot 3, Reabilitare pod pe DN 39, km 8+988 la Agigea” - Acord de împrumut nr. 33.391. Acesta a fost încheiat între Guvernul României şi BERD. „Constructorul lucrării este societatea Bilfinger Baugesellschaft m.b. H, Proiectantul şi Consultantul lucrării este Louis Berger Group Inc. Valoarea estimată a contractului este de 12.673.280 euro (fără TVA), valoarea certificată a lucrărilor la data de 24.09.2013 (conform ultimului certificat de plată) este de 3.588.742,65 euro (fără TVA). Valoarea lucrărilor mai sus menţionate este o valoare estimată, întrucât ordinele de variaţie prin care se va definitiva această valoare sunt în lucru la această dată. Valoarea lucrărilor va putea fi considerată finală numai după întocmirea ordinelor de variaţie şi negocierea preţului cu constructorul, dar şi după actualizarea preţurilor conform contractului”, conform CNADNR, care nu a menţionat nimic despre o posibilă închidere a podului. Chiar şi în eventualitatea în care podul va fi închis circulaţiei rutiere, prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, a declarat că ambulanţele, maşinile de poliţie, cele ale pompierilor şi cele care aprovizionează cu mâncare spitalele din sudul judeţului vor traversa podul fără niciun fel de problemă.

Ca într-un teatru absurd
   

„Ca să fim iarăşi bine înţeleşi. Prefectul, preşedintele Consiliului Judeţean, orice alt funcţionar public din judeţul nostru nu poate nici să închidă, nici să deschidă podul. Acest atribut îi revine CNADNR-ului. Cei de acolo au hotărât să închidă acest pod, împreună cu institutul de proiectări IPTANA, cu constructorul Bilfinger şi consultantul tehnic Louis Berger Group. Autorităţile (n.r. locale) nu au fost înştiinţate. Eu am aflat joi seară, după ce şeful Poliţiei Rutiere a solicitat o viză pentru drumurile ocolitoare. Ca într-un teatru absurd. Care drumuri ocolitoare? Cele legate de pod. Care pod? Podul de la Agigea. Păi, de ce? Se închide. Într-o minută pe care am trimis-o la Ministerul de Interne s-a cerut ca podul să rămână în continuare în circulaţie până când celălalt pod, care este în prelungirea autostrăzii ce merge la Poarta 10 a Portului Constanţa, se va da în funcţiune. În felul acesta, traficul va fi preluat şi pe autostradă şi de celălalt pod nou şi vom putea să indisponibilizăm podul de la Agigea. (...) Specialiştii au spus că podul trebuie închis. Acum. Podul are un grad mare de uzură şi trebuie închis acum. Este necesară o intervenţie cât mai repede. (...) Mai avem o altă propunere. În apă să se intervină cu un element de sprijin al podului. Pentru consolidare”, a mai spus prefectul Bola. Un alt aspect care nu trebuie omis: ieri, la sediul Prefecturii s-a spus că o posibilă închidere a podului ar putea genera agenţilor economici pierderi însumate chiar şi la o sută de milioane de euro.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Vasile 24 Sep, 2013 23:49 Ce prevedea caietul de sarcini al licitației?Era prevăzută închiderea circulatiei pentru o perioada de timp? Dacă da exista acord al autorităților locale ?Sa se verifice de cei in drept,sa nu fim nimeni in fata incompetentei celor dela CNADR.Autoritatile locale sa se adreseze justiției dacă se face acest ABUZ.