Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
10:02 24 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Editorial Studiu. Cine este, cum este şi de ce este pe Facebook

ro

09 Sep, 2015 00:00 839 Marime text
Unora dintre utilizatorii pătimaşi de Facebook, activitatea pe reţeaua de socializare le oferă sentimentul de împăcare cu sine. Din faţa monitorului, supraveghează ce postează „pe perete“ alţii ca ei: poate oameni fără viaţă socială, fără parteneri şi cu locuri de muncă proaste, pe care-i cunoaşte sau nu, pe care i-a văzut sau nu. Aşa se prezintă un studiu realizat de o hiperspecializată în „social media“. „Studiul“ înfăptuit arată că utilizatorii pătimaşi ai reţelei de socializare sunt de mai multe categorii.
 
Există, mai întâi, genul acela de „invadator“ care domină news feed-ul: imediat ce intri pe Facebook, cel puţin 99% dintre postări sunt ale sale. Invadatorul acoperă cu foarte multe prostii toţi „pereţii“ celor care au făcut greşeala să-i dea „add friend“ sau „accept“ la cererea de prietenie. Invadatorul „sharuieşte“ toate chestiile de pe Internet, neţinând seama de formă sau de conţinut, ceea ce demonstrează că-i lipsesc agerimea, raţiunea, dar şi simţul ridicolului.
 
O altă categorie de utilizator pătimaş de Facebook este emotivul, pe care îl găsim pe „perete“ postând doar poze cu pisici, câini şi alte animale, plus peisaje şi flori. Este genul care stă mereu în poartă, la fotbal, sau nici măcar, ultimul la bătaie din clasă sau din cartier şi are o înclinaţie naturală pentru diminutive.
 
O altă categorie identificată în cadrul „studiului“ este individul grosolan. Postează des, la fel ca cei mai sus amintiţi, dar nu orice fel de poze: el rezemat de maşina tunată, el beat mort, el alături de femeia lui cu bot roz, ţuguiat, el cu teancul de bani, el de gât cu Salam, în Photoshop.
 
Mai există genul acela de utilizator de Facebook care îţi aduce la cunoştinţă că plouă atunci când plouă, că ninge atunci când ninge, că e cald atunci când e cald sau că a venit iarna în decembrie!
 
Avem, de asemenea, utilizatori care postează citate în engleză, traduse cu Google Translate, depinde de context. „Studiul“ citat l-a „înrămat“ la semiintelectual întrucât cunoaşte îmbinarea de taste CTRL+A, CTRL+C, CTRL+V şi puţină engleză din serialele la care se uită când nu postează pe Facebook, la modul „give me a brake“ = „dă-mi o frână“.
 
O ultimă categorie, conform „studiului“, este genul acela de om preocupat să salveze planeta de încălzirea globală, dar postările lui n-au mai mult de două-trei cuvinte şi sună cam aşa: „Offf, iarna“, „Mda, s-a întâmplat“ sau „Voi mai puteţi?“. Indiscutabil, el nu cunoaşte nimic despre problema iernii, despre ce s-a întâmplat sau despre ce nu mai poate. Dar este esenţial să creeze iluzia că este informat. De obicei, primeşte multe like-uri de la persoane care, la rândul lor, nu cunosc subiectul, dar vor să pară în cunoştinţă de cauză.
 
Studiul de faţă este departe de a fi exhaustiv. Puteţi găsi şi voi „pătimaşul utilizator de Facebook“ şi veţi fi răsplătiţi cu un moment de invidie!
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii