De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
05:47 22 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Editorial Black Friday, adevăr sau păcăleală?

ro

21 Nov, 2015 00:00 1310 Marime text
Black Friday sau Vinerea neagră, în română, este o zi așteptată de o mulțime de oameni care cred că magazinele vor oferi aproape gratis produsele pe care şi le doresc.
 
Chiar dacă magazinele anunță cu mult timp înainte cam care ar fi produsele la reducere, oamenii se duc în magazine și își îndeasă coșul de cumpărături cu o mulțime de lucruri care, uneori, nici ei nu știu la ce folosesc. Aici reamintim cazurile haioase care au făcut înconjurul Internetului: bărbatul care a cumpărat mai multe epilatoare, femeia care a cumpărat bormașini și o bătrânică ce avea coșul plin cu lucruri a căror utilitate nu o cunoştea.
 
Totuşi, să nu generalizez. Majoritatea cumpără obiecte de care au habar şi de care se vor folosi pe viitor, însă, hipnotizați de cuvântul „PROMOȚIE” sau „REDUCERE”, întrec cu mult lista strictă de cumpărături.
 
Nu spun că nu sunt într-adevăr produse cu preţuri reduse. Unele sunt chiar destul de avantajoase, dacă ar fi să facem o comparație cu prețul normal de până atunci. Altele sunt atât de ieftine, încât ar tenta pe oricine să își dea puținii bănuți pentru a le cumpăra.
 
Însă majoritatea oamenilor caută produse electrocasnice la prețuri de „nimic”. Rare sunt cazurile în care acest lucru se întâmplă și în realitate, iar asta pentru că producătorului nu îi convine să piardă bani, așa că promoția va fi gândită astfel încât să câștige și el, iar clientul să fie mulţumit că va economisi nişte bani.
 
Nu este an în care să nu văd oameni nemulțumiți, care sunt de partea cealaltă a baricadei, susținând că Black Friday este o mare „țeapă”. Ei spun că, de cele mai multe ori, dau peste așa-numitele reduceri. Mai exact, declară că magazinele dublează prețurile produselor cu câteva zile mai devreme, iar în „Vinerea neagră”, taie prețul mărit peste măsură și pun costul pe care acestea îl aveau inițial.
 
Cred că magazinele care fac asta nu doar că nu își respectă clienții, ci nu se respectă nici pe ele, nu își respectă nici brandul, nici statutul pe piață. Nu cred că oamenii se vor lăsa păcăliți mereu, ba chiar am întâlnit persoane care sunt atât de vigilente, încât urmăresc prețurile cu o lună înainte, pentru a se asigura că obiectele vizate vor fi într-adevăr la reducere și nu își vor lua „țeapă”. Vorba aceea, „odată fript cu supă, sufli și-n iaurt”.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii