Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
13:56 21 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Au fost înregistrate 891 cereri în Registrul Electoral pentru alegătorii români din străinătate (documente)

ro

01 Jun, 2016 16:05 850 Marime text
În primele două luni de la debutul perioadei de înscriere, în Registrul electoral figurează 891 cereri din partea cetăţenilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate care doresc să voteze la alegeri parlamentare de la sfârşitul acestui an. 698 dintre aceste cereri vizează votul prin corespondenţă, iar 193 vizează organizarea de secţii speciale în apropierea domiciliului/reşedinţei.
 
Înscrierea în Registrul Electoral a debutat la 1 aprilie şi se va încheia aproximativ cu trei luni înainte de data alegerilor, care urmează să fie stabilită, conform legii, prin hotărâre de Guvern.
 
Ministerul Afacerilor Externe reaminteşte tuturor alegătorilor din străinătate că în acest an au la dispoziţie - pe lângă votul la secţiile de votare organizate în localurile misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi institutelor culturale româneşti - posibilitatea de a vota prin corespondenţă sau la secţii de votare speciale înfiinţate în localităţi unde cel puţin 100 de persoane solicită acest lucru. Pentru exercitarea votului prin corespondenţă sau la o secţie special înfiinţată în apropierea domiciliului/reşedinţei este obligatorie înscrierea în Registrul Electoral.
 
De asemenea, MAE recomandă tuturor românilor care doresc să îşi exercite dreptul fundamental la vot la alegerile parlamentare de anul acesta să se înscrie din timp în Registrul Electoral. Pentru înscrierea în Registrul Electoral, alegătorii trebuie să parcurgă următorii paşi:
 
1. Să descarce formularul cererii de înscriere în Registrul Electoral, pentru votul în străinătate la alegerile parlamentare, de pe site-ul MAE.
2. Să completeze formularul cu datele personale şi să bifeze una dintre cele două opţiuni: vot prin corespondenţă sau vot la o secţie specială.
3. Să semneze şi să dateze cererea;
4.Să anexeze copia paşaportului cu menţionarea statului de domiciliu sau copia actului de identitate împreună cu copia documentului care dovedeşte reşedinţa în străinătate.  Lista documentelor care atestă reşedinţa în străinătate pentru fiecare stat este disponibilă pe site-ul MAE. 
5. Să depună personal sau prin poştă cererea de înregistrare şi documentele anexate la misiunea diplomatică sau oficiul consular din statul de domiciliu sau reşedinţă.
 
Ministerul Afacerilor Externe prin intermediul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare, precum şi a Departamentului Politici pentru Relaţia cu Românii de Pretutindeni a organizat sesiuni de informare cu comunităţile locale de români şi a pus la dispoziţie cetăţenilor români din străinătate informaţii referitoare la desfăşurarea scrutinului electoral parlamentar din anul 2016. 
 
Informaţii detaliate despre desfăşurarea în străinătate a scrutinului electoral pentru Parlamentul României din anul 2016 se regăsesc la secţiunea dedicată de pe site-ul MAE
 
Pentru a putea vizualiza documentele necesare, accesaţi secţiunea „Docuemnte”. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii