Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
03:30 20 08 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Carenţa de potasiu. Cum o identificăm şi cum o eliminăm

ro

18 Apr, 2014 15:48 875 Marime text

Alimentele bogate în potasiu sunt responsabile de păstrarea sănătăţii sistemului cardiovascular, a celui nervos şi a celui muscular şi sunt extrem de importante, în special, pentru persoanele foarte active fizic. O alimentaţie bogată în potasiu determină accelerarea arderii caloriilor jucând un rol important în menţinerea greutăţii prin mult sport. În plus, joacă un rol important în reacţiile chimice care pun în mişcare proteinele şi glucidele în organism.
Atunci când organismul înregistrează pentru o perioadă mai lungă de timp lipsa cantităţii necesare de potasiu, îţi semnalează prin următoarele simptome: oboseală persistentă, urmată de slăbire musculară, hipertensiune arterială, retenţie de apă asociată cu sensaţia permanentă de sete şi urmate de dereglări ale funcţiilor renale.
Principalele surse alimentare de potasiu sunt legumele şi fructele, carnea şi ciocolata. Avocao are cea mai mare concentraţie de potasiu. Alte alimente cu un conţinut ridicat de potasiu sunt bananele, papaya, spanacul, cartofii, roşiile, citricele, iaurtul şi lintea. Dacă nu se realizează aportul necesar de potasiu prin consumul acestor alimente, este indicată o vizită la mediul specialist pentru a stabili dacă este recomandată o cură cu suplimente medicamentose pe bază de potasiu.
Acest mineral joacă un rol crucial în păstrarea sănătăţii organismului deoarece contribuie la reducerea riscului de apariţie a afecţiunilor cardiace, inclusiv a hipertensiunii şi a accidentelor vasculare cerebrale. Deşi nu are un rol de prevenţie sau de tratare a afecţiunilor cardiace, potasiul este mineralul cu cea mai mare importanţă în menţinerea sănătăţii inimii. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii