Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:39 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Comunicat ref. constructie Centru de Date si sediul aparatului central al ANAF

ro

28 Sep, 2015 13:07 1148 Marime text
Ref: construcție Centru de Date și sediul aparatului central al ANAF
 
 
            A fost demarat proiectul de construcție a Centrului de Date și a sediului aparatului central al ANAF, prin publicarea în SEAP a anunțului cu privire la contractarea prin licitație deschisă a serviciilor de proiectare (163063/25.09.2015).  Acestea includ: servicii de arhitectură, de inginerie și servicii integrate de inginerie, de amenajare urbană, de arhitectură peisagistică, servicii conexe de consultanță științifică și tehnică, de testare și analiză tehnică.
 
            Valoarea estimată a contractului este de 1.568.167 RON
 
            În cadrul proiectului de modernizare a ANAF, va fi construit unul dintre cele mai moderne centre de date din țară
 

Caracteristicile principale ale construcției

Tipul clădirii: centru de date și construcție de birouri;
Regimul de înălțime: 2S+P+7E;
Amprenta suprafeței construite a imobilului (suprafață parter): ~ 1500mp;
Aria construită desfășurată a imobilului: ~ 15.000mp;
Funcțiuni principale: Centru de date și spații birouri;
Funcțiuni secundare: Săli de echipamente, Săli de întâlniri, Cantină și Zonă de preparare;
Funcțiuni conexe: Circulații, Grupuri sanitare, Oficii, Spații tehnice, Parcare acoperită cu punct spalatorie auto;
Categoria de importanță (conform Regulamentului privind stabilirea categoriei de importanță a construcțiilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 766/1997):
A – EXCEPȚIONALĂ.
Clasa de importanță a construcției – I conform normativului P 100/1-2006.
 
Pentru finalizarea proiectului de modernizare a ANAF (RAMP - Banca Mondială) s-a constatat nevoia unui nou şi modern Centru de Date Primar (aliniat la tehnologiile actuale), care să asigure disponibilitatea neîntreruptă a serviciilor IT&C şi care să respecte standardele şi normativele privitoare la amenajarea unui data center, ca un sistem unitar (Telecommunications Infrastructure Standard For Data Centers TIA-942), precum şi a unor spaţii de birouri pentru direcţiile (generale) din ANAF coordonatoare ale activităţii de administrare a veniturilor statului în aşa fel încât să permită comasarea în acelasi sediu a diferitelor structuri ale agenţiei care lucrează în 10 sedii dispersate pe raza Municipiului Bucureşti. Cele două nevoi pot fi în mod optim soluţionate prin edificarea unei clădiri sau a unor clădiri aflate în aceeaşi incintă şi care să aibă atât funcţionalităţi de birouri cât şi funcţionalităţi tehnice pentru activităţile aferente Centrului de Date Primar. Totodată, asigurarea unui sediu comun pentru structurile de coordonare şi de reglementare precum şi pentru structura de tehnologia informaţiei care le deserveşte ar facilita comunicarea şi ar creşte în mod deosebit eficienţa activităţii.
 
În cazul nerealizării noului centru de date va fi afectat întreg programul de dezvoltare a sistemului informatic al agenţiei, cu consecinţe negative în domeniul serviciilor pentru contribuabili, al activităţii Trezoreriei Statului şi al activităţii de colectare a veniturilor bugetului general consolidat. Totodată, lipsa unui nou centru de date ar împiedica realizarea Proiectului de Modernizare a Administraţiei Fiscale (RAMP - Banca Mondială) din cauză că noile echipamente ce vor fi achiziţionate prin proiectele amintite mai sus ar trebui livrate şi puse în funcţiune, etapizat, în următorii doi, până la trei ani.
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii