Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
01:56 24 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

voceaconstantei.ro Remedii naturiste pentru oboseala cronică

ro

13 Oct, 2015 00:00 751 Marime text


Ca şi durerea, oboseala este o suferinţă cunoscută de toată lumea. Ambele sunt semnale de alarmă pe care organismul le trage când se afla în pericol, pentru a se lua măsurile necesare. în timp ce durerea da de veste că într-o anumită regiune are loc un proces disfuncţional de ţesut, oboseala avertizează că rezervoarele organismului se epuizează.

Se manifesta prin dureri de cap, sau în tot corpul, scăderea atenţiei, întârzierea reflexelor, scăderea randamentului în activităţile zilnice.

Oboseala apare după o zi normală de activitate, fără eforturi deosebite, care este firească şi care dispare după 8 ore de somn. După eforturi susţinute, peste limitele normale ale organismului, apare oboseala ca formă de boală, care dispare la terminarea efortului şi trecerea la relaxare şi odihnă.

Oboseala care devine permanentă şi supărătoare, poate fi datorată unei boli încă nemanifestate simptomatic, cum ar fi: cancerul, tuberculoza, hepatită sau alte boli. Oboseala psihică, denumită şi astenie, este tot mai frecventă astăzi, datorită modului de viaţă stresant, a consumului de stimulente cum ar fi cafeaua, tutunul, alcoolul şi unele medicamente. Simptomele acestei astenii sunt: durerile de cap, insomnia, scăderea capacităţii de muncă fizică sau intelectuală, irascibilitatea sau apatia.

Auto-asistenţa

– Se trece la un mod de viaţă mai puţin stresant, se alcătuieşte un program de lucru raţional, intercalat cu pauze, în timpul cărora se pot executa exerciţii fizice uşoare, relaxante. La terminarea programului se poate face un duş reconfortant. în timpul liber se recomandă plimbări în aer liber sau exerciţii uşoare adecvate vârstei.
– Se renunţa la stimulentele alimentare sau chimice, care pot deveni toxice şi crea dependenţă.
– Evitarea stărilor conflictuale, a stresului, a eforturilor epuizante fizice sau intelectuale.
– Se recomandă plimbări în aer liber, exerciţii uşoare de relaxare.
– Se trece la alimentaţie bazată pe fructe şi legume proaspete, bogată în vitamine şi minerale.
– Se fac spălări cu oţet de mere, bai de şezut cu ceai din sunătoare.
– Seara, înainte de culcare, se bea cu înghiţituri mici lapte cald, cu miere.
– Se beau ceaiuri din plante că: muşeţel, conuri de hamei, pelin, roiniţa, maghiran, talpa gâştii, tei, valeriană, sunătoare, tătăneasa, nalbă mare.
– Se fac frecţii cu ulei din pin, roiniţa, portocal, lemn de santal, sau inhalaţii în baia de aburi.
– Că preparate naturale se recomandă păducelul şi macul în capsule gelatinoase.
– Camera unde se doarme să fie curată, bine aerisita, cu o temperatură medie, fără zgomote puternice.
– O oră de somn între orele 20-24 este egală cu 2 ore de somn după ora 24.
– Se vor evita mâncărurile grele, cu condimente, care se digera greu, excitantele, cafeaua, ceaiul negru, alcoolul, mai ales seara.
– înainte de culcare se face un duş rece, sau se aplică mantaua spaniolă, se fac exerciţii respiratorii şi de relaxare.
– Se evita a se consuma alimente care conţin noradrenalina şi dopamină, cu efect excitant, care întârzie adormirea.
– Se va consuma peste, orez, pâine integrală, legume uscate, banane, care cresc concentraţia de acid animat (precursor al serotoninei) şi care stabilizează bună dispoziţie, calmează somnul.
– Se evita a se consuma seara carne, ouă, maioneza, condimente, paste făinoase, cartofi prăjiţi.

Sursa: voceaconstantei.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii