De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
10:07 20 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Deshidratarea organismului în timpul verii

ro

08 Aug, 2015 00:00 525 Marime text
Știați că organismul uman conține aproximativ 65 – 70% apă, așadar de exemplu, un adult de 70 kg are nici mai mult, nici mai puțin decât 45 litri de apă?

Deshidratarea apare atunci când există un dezechilibru între aport și pierderi de apă din organism. Persoana deshidratată simte senzație acută de sete, este obosit, astenic, îl doare capul, are buzele și limba uscată, poate avea greață și dureri musculare, iar urina este închisă la culoare. În pierderile severe de lichide crește pulsul, scade tensiunea arterială și se poate instala suferință la nivelul creierului: confuzie, halucinații și chiar comă.

Cei mai expuși deshidratării sunt copii. Riscul pentru aceștia este crescut dacă sunt expuși la temperaturi ambientale crescute, nehidratați suficient, neprotejați de razele solare sau dacă sunt copii care au deja suferințe digestive, cum ar fi grețuri, vărsături, diaree. De asemenea, o categorie expusă sunt vârstnicii. Odată cu înaintarea în vârstă senzația de sete nu mai apare la fel de prompt, crescând astfel riscul de deshidratare. Mulți dintre vârstnici sunt hipertensivi, au afecțiuni renale ce necesită administrare de medicamente diuretice, acestea favorizând creșterea cantității de lichide eliminate. Și muncitorii în aer liber, cei care lucrează în construcții, polițiștii de la circulație, poștașii, cei care lucrează la drumuri, salvamarii, cei care lucrează pe plajă sunt o categorie cu risc crescut de deshidratare.

Apa este singurul lichid care hidratează fiziologic organismul. Așadar, atunci când cel deshidratat este conștient și nu varsă, administrarea de apă este principalul gest care trebuie făcut. În cazul în care există vărsături și există simptomatologie neurologică, pacientul trebuie îndrumat de urgență către un serviciu medical specializat. Cele mai hidratante fructe sunt pepenele roșu, pepenele galben, merele, strugurii, iar dintre legume castraveții și roșiile. De evitat alcoolul și sucurile care conțin zahăr. Se mai pot consuma ceaiuri, lapte și chiar bere.

Protejarea capului, purtarea unor haine lejere, de culori deschise la culoare, de preferință din in sau bumbac, deplasarea prin locuri umbroase în spatii bine ventilate și cu climatizare, alături de gestul simplu de a avea o sticla cu apa la noi, ne pot feri de deshidratare.

Dr. Florian STOIAN

Medic primar Medicina Internă

Specialist Cardiologie

Sursa : Voceaconstantei.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii