De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
05:47 18 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

diversificare.ro Arahide – nuci sau leguminoase?

ro

28 May, 2015 00:00 2030 Marime text


Deşi sunt folosite în alimentaţie precum nucile sau alunele, arahidele fac parte din famila leguminoaselor, alături de fasole, năut sau linte. Spre deosebire de nuci sau migdale, care cresc în copaci, arahidele se dezvoltă într-o păstaie, sub pământ.


În America de Sud se cultivau arahide de acum câteva mii de ani şi reprezentau un element esenţial în alimentaţia aztecilor. Între timp, exploratorii spanioli şi portughezi le-au dus în Africa, unde au devenit parte din tradiţia culinară a multor culturi, iar în prezent India, China, Nigeria, Indonezia şi Statele Unite ale Americii sunt cei mai mari producători de arahide. De fapt, în Statele Unite ale Americii untul de arahide a devenit un aliment popular acum aproape 100 de ani, fiind folosit de un medic din Missouri pentru pacienţii săi, ca un aliment bogat în proteine şi sărac în carbohidraţi.

Ce substanţe nutritive conţin arahidele și ce beneficii aduc sănătăţii?

Arahidele reprezintă o sursă excelentă de biotină (cunoscută şi ca vitamina B8 sau vitamina H) şi o foarte bună sursă de cupru. De asemenea, alunele sunt bogate în magneziu, niacină, molibden, folați, vitamina E, vitamina B1, fosfor, şi proteine.
Mai mult decât o gustare crocantă şi gustoasă, arahidele aduc beneficii multiple sănătăţii copiilor şi adulţilor. Fiind bogate în grăsimi mononesaturate şi o bună sursă de resveratrol, arahidele reprezintă un aliat de încredere pentru inimă, scăzând riscul afecţiunilor cardio-vasculare. Mai mult, deşi pare uimitor, arahidele aduc un aport de antioxidanţi mai mare decât unele fructe precum merele sau căpşunele.
Câteva dintre substanţele nutritive despre care se crede că ar avea efecte anti-cancerigene, precum acidul folic sau resveratrolul, se găsesc din plin în arahide, de aceea consumul de regulat este recomandat pentru prevenţia cancerului de colon. Un studiu publicat în World Journal of Gastroenterology a arătat că riscul de a devolta cancer de colon a fost cu 58% mai scăzut pentru femeile şi cu 27% mai mic pentru bărbaţii care au consumat arahide de cel puţin 2 ori pe săptămână.
De asemenea, un studiu apărut în Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry a demonstrat că un consum regulat de alimente bogate în niacină (vitamina B3) scade riscul de a dezvolta Alzheimer şi încetineşte declinul cognitiv. Mai mult de atât, se pare că arahidele consumate cu regularitate, de cel puţin 2 ori pe săptămână, ajută şi la menținerea unei greutăţi optime.

Articolul integral îl puteți citi pe diversificare.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii