Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
08:30 25 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Parlamentarii din Constanţa vor să modifice legea privind protecţia mediului prin procedură de urgenţă

ro

29 Apr, 2015 22:21 577 Marime text
 
Parlamentarii din Constanţa consideră că trebuie interzisă construirea instalaţiilor pentru valorificarea şi eliminarea deşeurilor periculoase şi/sau radioactive la o distanţă mai mică de 20 km faţă de linia de ţărm a Mării Negre, faţă de ariile protejate şi faţă de localităţile urbane.

„Menţionăm că acest proiect de lege este susţinut şi iniţiat de toate partidele, din judeţul Constanţa, care au reprezentanţi in Parlamentul României”, au transmis într-un comunicat de presă reprezentanții PSD Constanța.

De asemenea, deputatul Radu Babuş a adresat premierului Victor Ponta o interpelare ce are ca obiect „Hotărârea CEDO din data de 17.03.2015 cu privire la Depozitul de deșeuri industriale” de la Năvodari.
 
„Ministerul Afacerilor Externe a adus la cunostinţă UAT Năvodari că prin hotărârea sa din 17 martie 2015, CEDO, a constatat că autorităţile naţionale “nu au depus suficiente eforturi” pentru a asigura executarea deplină şi într-un termen rezonabil a Sentinţei civile nr. 759/12.08.2009 pronunţată de Tribunalul Constanţa – Secţia Contencios Administrativ şi Fiscal, cu obligarea statului român de a asigura executarea senţintei mai sus menţionate în termen de 3 luni de la data pronunţării.

Prin sentinţa civila nr. 759/2009 ramasă definitivă prin Decizia civila nr. 63/CA/28.01.2010 pronunţată de Curtea de Apel Constanţa în dosarul nr. 3966/118/2009 Primarul Oraşului Năvodari a fost obligat să emită autorizaţia de construire pentru obiectivul “Depozit de deşeuri industriale” pe raza Oraşului Năvodari la cererea S.C. ECOLOGICAL CENTER S.A.

Arătăm că atât sentinţa civila nr. 759/2009 ramasă definitivă prin Decizia civila nr. 63/CA/28.01.2010 pronunţată de Curtea de Apel Constanţa în dosarul nr. 3966/118/2009 cât şi sentinţa civilă nr. 32/11.05.2010 ramasă definitivă prin decizia civilă nr. 136/CA/2011 pronunţată în dosarul nr. 2439/118/2010  au la bază acte invalide, false, nelegale: Certificatele de urbanism din 2004, 2005, 2007 şi Acordul de Mediu nr. 3/2008 emis de Autoritatea Naţională pentru Mediu - expirat.

În acest sens, menţionăm că la data de 07.02.2013 Tribunalul Constanţa – Secţia penală prin Sentinţa Penală nr. 72/07.02.2013 a condamnat pe fostul primar al Oraşului Năvodari CALAPOD TUDOREL, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de abuz în serviciu (art. 13 alin. (2) din legea 78/2000) şi fals intelectual (art. 289 din Codul Penal), reţinând că “în calitate de primar al Oraşului Năvodari, în perioada 2004 – 2007, şi-a exercitat în mod defectos atribuţiile de serviciu, în maniera repetată, prin acte materiale succesive şi comise în realizarea aceleiaşi rezoluţii infracţionale, în modul şi modalitatea descrise în rechizitoriu, respectiv şi-a îndeplinit defectuos obligaţiile sale de primar, aşa cum sunt definite principal în art. 61 alin. (2), art. 63 alin. (5) lit. a), f) şi g) din Legea administratiei publice locale  nr. 215/2001 – în legatură cu emiterea certificatelor de urbanism nr. 715/2004, 719/2005 şi în mod cu totul special 718/20.12.2007, primul şi ultimul – care conţin menţiuni nereale privind regimul proprietăţii, prin nesolicitarea – în plus, în toate trei cazurile, - a avizelor şi autorizaţiilor necesare, plus a unui PUZ”, cu consecinţa creării în favoarea S.C. ECOLOGICAL CENTER S.A. a unui avantaj efectiv şi substanţial, constând în deschiderea în această manieră a căii nelegale de obţinere a acordului de mediu şi, în consecinţă directă, ulterioară, a unei sentinţe judecătoreşti care obligau autoritatea publică locală să emită autorizaţia de construire”.

Hotărârea de condamnare a fostului primar Calapod Tudorel a rămas definitivă  prin hotararea 2830/17.10.2014 a ICCJ.
În anul 2012 prin adresa nr. 24024/15.06.2012, Primarul Oraşului Năvodari a transmis un raspuns Agentului Guvernamental prin care a adus lamuriri cu privire la sesizarea S.C. ECOLOGICAL CENTER S.A. la CEDO vis-a-vis de nepunerea în executare a sentinţei civile nr. 759/2009 pronunţată de Tribunalul Constanta în dosarul nr. 3966/118/2009 rămasă irevocabilă prin Decizia Curţii de apel Constanţa nr. 63/CA/28.01.2010, răspuns însoţit de documente justificative şi lămuritoare în cauză, supusă controlului judiciar al CEDO.

În aceste condiţii, Domnule Prim-Ministru, dorim să cunoaştem demersurile pe care Agentul Guvernamental le-a întreprins în vederea apărării intereselor Oraşului Năvodari şi implicit a statului român, şi dacă s-a folosit în apărările formulate de existenţa Sentinţei Penale nr. 72/07.02.2013 rămasă definitivă prin hotărârea 2830/17.10.2014 a ICCJ din dosarul nr. 12226/118/2011. În acest sens solicităm eliberarea unei copii după întreg dosarul constituit de Agentul Guvernamental pentru apărarea intereselor statului român în cauza S.C. Ecological Center S.A. vs. România.

 Solicitarea noastra vine să justifice în faţa societăţii civile şi comunităţii locale de ce voinţa exprimată prin referendumul local din data de 23 mai 2010, prin care mai bine de 90% din populaţia cu drept de vot din Oraşul Năvodari, au spus NU transformării oraşului într-o “groapă de gunoi a Europei”, nu a produs consecinţele juridice aşteptate.

Pe de altă parte, având în vedere prevederile art. 80 din Regulamentul Curţii Europene a Drepturilor Omului ce reglementează procedura de revizuire a unei hotărâri a Curţii, vă rugăm să observaţi că aceste dispoziţii sunt incidente în speţa de faţă, în raport de hotărârea 2830/17.10.2014 a ICCJ din dosarul nr. 12226/118/2011.

Apreciem că existenţa unei hotărâri de condamnare a însăşi societăţii comerciale petente la CEDO pentru fapte penale comise în legatură cu procedura de obţinere a sentinţei civile nr. 759/2009 a Tribunalului Constanţa pentru a cărei executare suntem condamnaţi de către CEDO, precum şi constatarea de către instanţa penală a falsului în înscrisurile ce au fost depuse de către această societate şi administratorii ei în dosarul nr. 3966/118/2009 în care s-a pronuntat sentinţa menţionată mai sus şi nu în ultimul rând desfiinţarea de către instanţa penală a unor astfel de acte - Certificatul de urbanism nr. 718/2007, constituie fapte de natură să influenţeze în mod decisiv hotărârea Curţii.

Apreciem că se impune că în cel mai scurt timp Agentul Guvernamental să formuleze o cerere de revizuire a hotărârii de condamnare a CEDO din data de 17.03.2015 în raport de Sentinţa Penală nr. 72/07.02.2013 rămasă definitivă prin hotărârea 2830/17.10.2014 a ICCJ din dosarul nr. 12226/118/2011.

Vă învederăm că la data de 23.04.2015 am transmis Ministerului Afacerilor Externe punctul nostru de vedere în raport de Decizia CEDO din 17.03.2015 însoţit de înscrisuri doveditoare, precum şi solicitarea noastră de formulare a unei revizuirii de către Agentul Guvernamental în termen procedural în conformitate cu dispoziţiile art. 80 al Regulamentului CEDO.

De asemenea, asteptăm din partea dvs. Domnule Prim- Ministru, să ne prezentaţi o alternativă legală de rezolvare a acestui caz fără precedent în care suntem obligaţi să emitem o autorizaţie de construire pentru un obiectiv de investiţii în baza unor înscrisuri ce fac obiectul infracţiunii de fals şi abuz în serviciu, infracţiunii pentru care au fost condamnate mai multe persoane, respectand totodata voinţa comunităţii locale care şi-a exprimat dezacordul prin referendum”, se arată în interpelarea lui Radu Babuş.
 

 

Ti-a placut articolul?

Comentarii