De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
19:18 27 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Colegiul Nautic Român „Argumentele folosite de cei care ne atacă sunt complet false“ (document)

ro

03 Jun, 2015 14:34 1047 Marime text
Asociația Colegiul Nautic Român a precizat, într-un comunicat de presă remis ZIUA de Constanţa, că este „ţinta unor atacuri dure lansate de către rectorul Academiei Navale «Mircea cel Bătrân» din Constanța“. Totodată, Colegiul Nautic Român susţine că demersurile iniţiate sunt „legale și s-au făcut cu avizul organelor competente“.
 
„Începând cu luna martie 2015, Asociația Colegiul Nautic Român este ținta unor atacuri dure lansate de către rectorul Academiei Navale «Mircea cel Bătrân» din Constanța. Miza o reprezintă programele de formare profesională a ofițerilor de marină comercială de nivel vocațional, de trei ani, doi ani teorie plus un an practică pe mare, pe care Colegiul le organizează începând cu anul 2010.
 
S-au lansat adrese către ministerele implicate, s-au publicat într-un ziar constănțean cinci articole denigratoare și denunțătoare iar totul a culminat cu o emisiune televizată, cu acoperire naţională, la o oră de maximă audiență, în cadrul căreia s-au reluat aceleași argumente.
 
În principal, s-au lansat acuze privitoare la legalitatea programelor vocaționale de formare a ofițerilor de marină din România, pe care Colegiul le-a demarat în 2010“, se arată în comunicatul citat.
 
„Colegiul Nautic Român a implementat în România, pentru prima oară, programe vocaționale, de trei ani, pentru formarea ofițerilor de marină comercială, din care un an este practică obligatorie pe nave comerciale. De la început aș vrea să afirm că demersurile pe care le-am inițiat în 2010 pentru reașezarea firească a ocupațiilor în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) sunt perfect legale și s-au făcut cu avizul organelor competente, precum și cu sprijinul singurului organ sindical reprezentativ al navigatorilor, care este Sindicatul Liber al Navigatorilor. Argumentele folosite de cei care ne atacă sunt complet false. Nivelul minim de formare al navigatorilor este reglementat de Directiva europeană 106 din anul 2008. Aceasta stabilește clar că pentru formarea teoretică a unui ofițer este necesară parcurgerea unui curs de 2000 de ore, adică de circa doi ani, structurat pe competențele stabilite în convenția STCW, pentru care există chiar «cursuri model» publicate încă din 2009 de către Organizația Maritimă Internațională. Cu alte cuvinte, odată cu intrarea în mileniul al III-lea, domeniul formării ofițerilor de marină comercială s-a reglementat atât de bine pe plan internațional și european, încât este practic imposibil să se mai strecoare vreo eroare. Nicăieri în Directiva 106 nu se menționează obligația vreunei diplome universitare cu profil ingineresc pentru a obține brevetul de ofițer. Nicăieri în lume nu se mai face vreo confuzie între competențele de inginer și cele de ofițer, acestea sunt meserii complet diferite. Așa este și în aviație, pilotul face doi ani de școală bazată pe scenarii de simulator iar inginerul, cel care proiectează aripa de avion, face şase ani de studii inginerești, adică licență și masterat”, a declarat Stelian Cojocaru, președintele Colegiului Nautic Roman.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Mishu 03 Jun, 2015 17:59 Perfect adevarat punctual de vedere al Colegiului ! Cum adica inginer ofiter maritim pe nave comerciale ?!?...