„Am fost nevoiţi să raţionalizăm hrana şi apa“ Aventurile cadetului Traian Băsescu în marşul cu nava-şcoală „Mircea“ (galerie foto)
„Am fost nevoiţi să raţionalizăm hrana şi apa“: Aventurile cadetului Traian Băsescu în marşul cu nava-şcoală
26 May, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
4006
Marime text

„Se împlinesc 40 de ani de când am pus piciorul prima dată pe nava-şcoală «Mircea». În 1974, am avut marşul de instruire cu bricul, pe ruta Constanţa - Alexandria - Beirut - Constanţa. După Beirut, am fost anunţaţi că nu se mai face escală la Famagusta, din pricina disputelor turco-cipriote. Nimic deosebit, nava îşi putea face programul şi fără cele două zile de staţionare. A intervenit însă altceva. La Famagusta trebuia să facem aprovizionarea. Şi eram peste 200 de cadeţi la bord. Comandantul Ispas ne-a vorbit despre raţionalizarea hranei şi a apei. Totul s-a încheiat însă cu bine. Toţi am ajuns acasă teferi, iar nava a fost acostată la chei în siguranţă“, a povestit Traian Băsescu, sâmbătă, la Constanţa, unde s-a aflat cu ocazia festivităţilor prilejuite de Regata Mării Negre şi de decorarea Pavilionului bricului. Preşedintele României a rămas cu amintiri de neuitat din acel voiaj. „Un marş fantastic. A fost foarte frumos la Alexandria şi impresionant la Beirut, socotit la acea vreme Parisul Orientului. Voiajul a fost o lecţie, care ne-a servit ulterior. În asemenea situaţie, raţionalizarea şi solidarizarea echipajului duc sigur în regulă acasă nava şi echipajul. Am fost probabil ultima promoţie care a intrat în port cu salutul pe vergi. Ce bucurie a fost pe noi când am ajuns acasă! Asemenea momente rămân, îţi marchează existenţa, te călesc pentru toată viaţa. Indiferent de nava pe care o comandă sau a comandat-o, oricare dintre noi are în suflet spiritul lui «Mircea». Am avut colegi care au trecut cu navele lor prin foc, prin situaţii limită sau de război. Niciodată nu şi-au abandonat însă nava“, a mai spus Traian Băsescu.
Cu palmele sângerânde
Decorat prin Decret Prezidenţial
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii