Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
20:35 24 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Black Sea Ports & Shipping 2016, la Constanţa Mihai Daraban - „Industria navală din Europa trebuie să devină un punct strategic mondial“ (galerie foto)

ro

27 May, 2016 00:00 1655 Marime text
La Constanţa se desfăşoară, pentru prima dată, cea de-a V-a ediţie a Black Sea Ports & Shipping 2016, eveniment de mare amploare în domeniul portuar şi al transporturilor navale.
 
Evenimentul, organizat de Administraţia Porturilor Maritime Constanţa şi Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA) Constanţa, are loc la Pavilionul Expoziţional Mamaia, în zilele de 26 şi 27 mai. La deschiderea oficială, care a avut loc ieri, au participat Rory J. Doyle, Managing Director al Transport Events Management din Malaezia, Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ a României, Dănuţ Jugănaru, directorul CCINA Constanţa, Valeriu Nicolae Ionescu, şeful Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Adrian Nicolaescu, prefectul judeţului Constanţa, şi Dan Marian Costescu, reprezentantul Ministerului Transporturilor. În sală au fost prezenţi şi Ali Bozçalışkan, consulul general al Turciei la Constanţa, şi Cristinel Dragomir, vicepreşedintele cu atribuţii de preşedinte al CJC.
 

„Este un eveniment care se desfăşoară pentru prima dată la noi. Vorbim despre un târg internaţional pe specificul nostru. Sunt două tematici: Portul Constanţa - Coridorul 7 European Dunărea, care are de suferit din cauza lipsei de interes a unor guverne riverane în a dezvolta Dunărea. Am dat exemplul unor porturi de pe Rin, cu ce capacitate de marfă derulează activitatea pe timpul unui an. Un singur port de pe Rin derulează mai mult decât toate cele dunărene, inclusiv Portul Constanţa. Sper să se înţeleagă acest lucru. Vorbim de o Dunăre unde nu trebuie expropriat nimeni. Cei şapte miniştri ai Transporturilor din România, Bulgaria, Croaţia, Serbia, Ungaria, Slovacia şi Austria trebuie să facă front comun, să meargă cu un proiect unic la Bruxelles şi să obţină un concept de transport unic pe Dunăre: 365 de zile pe an, cu adâncime minim garantată de 2,50 de metri. Să reducem folosirea noxelor din transportul rutier, prin folosirea apelor interioare ale Europei. În vestul Europei, aceste ape interioare sunt folosite la întreaga lor capacitate.
 
O altă problemă este lipsa subvenţiilor în transportul naval. De ce nu există conceptul ca cei care angajează nave construite în Europa să fie subvenţionaţi? În ultimii ani, Europa a ajuns să-şi reducă motoarele în sectorul industrial, să expatrieze producţia în Extremul Orient. Industria navală din Europa trebuie să devină un punct strategic la nivel mondial. În ultimii ani, şantiere cândva de mare renume la nivel mondial au dat faliment“, a declarat Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ a României.

 
Pe parcursul a două zile de conferinţe, 30 de vorbitori de talie mondială vor aborda provocările din transportul şi logistica navală la nivel global. Aceştia vor fi acompaniaţi în discuţii de peste 400 de executivi specialişti din domeniul portuar, reprezentanţi ai autorităţilor, supervizori de mentenanţă, factori de decizie din cadrul companiilor ce domină piaţa regională, importatori, exportatori, armatori, linii de transport maritim, expeditori de marfă, reprezentanţi ai companiilor de logistică şi operaţiuni portuare, companii de exploatare a terminalelor, firme specializate în echipamente portuare şi alţi furnizori de servicii.
 
De asemenea, 60 de expozanţi şi sponsori au venit cu oportunităţi comerciale, având standuri de prezentare a produselor şi serviciilor oferite.
 
La expoziţie sunt prezente următoarele companii: Navis, TT Club, Medi Telergraph, United, Luka Vukovar, Socep, Chimpex, DP World, Convex, Van Oord, Schneider, Vahle, Decirom, Danube Logistics, Liebherr, Portul Constanţa.

Ti-a placut articolul?

Comentarii