Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
16:23 17 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Tragedie între Constanţa şi Valu Şoferul unui Land Rover s-a aplecat să închidă căldura în maşină. Inevitabilul s-a produs

ro

15 Apr, 2017 00:00 22196 Marime text
Un bărbat din Constanţa a fost condamnat, în primă instanţă, la doi ani de închisoare cu suspendare sub supraveghere, pentru comiterea infracţiunii de ucidere din culpă. Cel în cauză a fost acuzat de producerea unui accident rutier, pe DN 3, la km 253 + 150 m, respectiv între localităţile Constanţa şi Valu lui Traian din judeţul Constanţa, eveniment soldat cu decesul unui bărbat.
 
În rechizitorul întocmit, procurorii arată că, „la data de 19 decembrie 2015, lucrătorii de poliţie din cadrul Serviciului Rutier Constanţa au fost sesizaţi cu privire la faptul că pe DN 3, la km 253 + 150 m, respectiv între localităţile Constanţa şi Valu lui Traian din judeţul Constanţa, a avut loc un accident rutier soldat cu decesul unei persoane“.
 
„Echipa operativă s-a deplasat la faţa locului şi din activităţile de cercetare efectuate s-a reţinut că, la data de 19 decembrie 2015, în jurul orei 13.15, inculpatul P.G. conducea autoturismul marca Land Rover, cu număr de înmatriculare (…) (autoturism post de conducere destinat circulaţiei pe partea stângă) pe DN 3 dinspre municipiul Constanţa către localitatea Valu lui Traian, pe banda nr. 2. Când a ajuns la km 253+150 de metri, conducătorul auto a pierdut controlul asupra direcţiei către dreapta şi cu partea laterală a vehiculului l-a lovit pe numitul S.I., care mergea pe lângă un moped, pe acostament. În urma accidentului, a rezultat decesul numitului S.I.“, potrivit actului de sesizare a instanţei.
 
Lucrătorii de poliţie l-au testat pe conducătorul auto cu aparatul alcooltest Drager, rezultatul fiind de 0,00 mg/l, alcool pur în aerul expirat. Mai mult, vehiculul a fost expertizat din punct de vedere tehnic de către expertul tehnic, care a concluzionat că „autoturismul corespundea pentru circulaţia în siguranţă pe drumurile publice“.
 
„Din probele administrate în cauză a rezultat cu certitudine că la data producerii accidentului inculpatul P.G. a condus autoturismul Land Rover, cu număr de înmatriculare CT …, pe DN 3, la km 253 + 150 metri în judeţul Constanţa, şi a provocat un accident rutier soldat cu decesul unei persoane. Fiind audiat în calitate de suspect, P.G. a declarat că, la data de 19 decembrie 2015, în jurul orei 13.15, conducea autoturismul Land Rover, Freelander, cu număr de înmatriculare CT …, proprietate personală, pe DN 3, având ca direcţie de mers municipiul Constanţa către localitatea Valu lui Traian, pe banda nr. II, cu o viteză de aproximativ 110 km/h. Când a ajuns în zona km 253, după ce a trecut de podul autostrăzii, inculpatul s-a aplecat în dreapta pentru a închide căldura maşinii, moment în care a tras stânga de volan, intrând, astfel, pe sensul opus. Inculpatul precizează că, văzând că este pe sens opus, s-a speriat şi a tras brusc dreapta, cu scopul de a reveni pe sensul iniţial, împrejurare în care a intrat în derapaj, iar când a văzut că pe acostamentul din dreapta era un moped lângă care se afla o persoană, a tras dreapta maxim, maşina s-a răsucit şi a lovit cu partea lateral-stângă respectivul moped, precum şi pe bărbatul de lângă el. După aceasta, s-a înfipt cu partea-faţă a autoturismului în pământ, în afara carosabilului, şi s-a răsturnat în partea dreaptă a sensului său de mers. Ulterior, a văzut că mopedul pe care l-a lovit era în afara carosabilului. După impact, a coborât din maşină şi a mers la persoana ce se afla lângă moped, care era căzută la pământ şi, încercând să-i acorde primul ajutor, a sesizat că aceasta nu mai avea puls. Inculpatul a mai precizat că, date fiind aceste împrejurări, a solicitat persoanelor care se aflau la faţa locului să sune la Serviciul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă SNUAU 112 pentru a anunţa evenimentul“, conform rechizitoriului.
 
La faţa locului a sosit şi un echipaj al SMURD, care a procedat la resuscitarea persoanei accidentate, dar fără niciun rezultat, fiind declarat decesul acesteia.
 
„În cauză a fost dispusă efectuarea unei expertize tehnice auto, ce a fost realizată de către inginerul (…) din cadrul Biroului de Expertize Judiciare Constanţa, la care a participat şi expertul (…), recomandat de partea civilă. Concluziile raportului de expertiză tehnică-auto efectuat în cauză au arătat că, în privinţa dinamicii producerii accidentului, «autoturismul Land Rover, cu număr de înmatriculare CT …, condus de către inculpat, aflat în proces dinamic de derapaj datorat manevrelor efectuate de conducătorul auto, părăseşte partea carosabilă spre dreapta, lovind pietonul (…), care se deplasa pe lângă motoscuterul împins de acesta, în aceeaşi direcţie, pe limita din dreapta a benzii nr. 1».
 
Locul producerii impactului a fost situat la limita din dreapta a carosabilului, pe banda nr. 1, la circa 0,3 metri de linia de demarcaţie înainte de terminarea urmelor de derapare. Poziţia persoanei decedate în momentul impactului era în partea stângă a mopedului pe care îl împingea, având direcţie de mers spre Valu lui Traian. Viteza de deplasare a autoturismului în pre-momentul impactului a fost stabilită la 103 - 106 km/h. Starea de pericol a fost generată de către conducătorul autoturismului Land Rover, iar momentul apariţiei acesteia a fost când autoturismul se afla la distanţa de 25-26 de metri de începerea urmelor de derapare. Cauza producerii accidentului a constat în neatenţia în conducere a conducătorului autoturismului. Evitarea producerii accidentului putea fi făcută numai de către inculpat“, conform actului de sesizare a instanţei.
 
Ulterior cercetărilor specifice, procurorii au dispus trimiterea în judecată a conducătorului auto.
 
Recent, Judecătoria Constanţa, instanţă învestită cu soluţionarea cauzei, a decis condamnarea bărbatului la pedeapsa de doi ani de închisoare cu suspendare sub supraveghere, pentru comiterea infracţiunii de ucidere din culpă.

Ti-a placut articolul?

Comentarii