De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
11:02 17 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

UPDATE 2. Veste bună pentru şoferi! S-a deschis noul pod rutier de la Agigea (galerie foto+video)

ro

19 Oct, 2015 00:00 2073 Marime text

Veste bună pentru şoferi la început de săptămână. De astăzi de dimineaţă se deschide noul pod rutier de la Agigea, care face legătura directă între Portul Constanţa şi Autostrada Soarelui. Are patru benzi și este cel mai mare pod hobanat din România, cu o lungime de 360 de metri şi o lăţime de 17 metri.
 
Noul pod rutier de la Agigea este amplasat la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră. Tot de astăzi va fi permis şi accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanţa, pe ambele sensuri.
 
Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) Constanţa SA, noul pod rutier a apărut ca o necesitate în vederea „conectării Portului Constanţa la Autostrada Bucureşti - Constanţa, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanţa şi prin crearea unei alternative prin executarea unei bretele de conectare la şoseaua naţională existentă. Mai mult decât atât, prin acest proiect s-a dorit asigurarea unei legături directe între zonele de nord şi de sud ale Portului Constanţa, fără tranzitarea oraşului“.
 
Podul are o structură de tip hobanat şi este cel mai mare obiectiv de acest gen din România. Acesta are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe patru benzi.
 
Podul este susţinut de cabluri de oţel şi poate rezista la un cutremur cu magnitudinea de 9 grade. Echipamentele antiseismice sunt de fabricație germană şi sunt făcute pentru prima dată în lume special pentru acest pasaj rutier peste Dunăre. Deocamdată, podul interconectează doar sectoarele de nord și de sud ale Portului Constanța, prin porțile 7 și 10, cu autostrada A2.
 
Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.
 


Se estimează că până la sfârşitul anului va fi terminat şi segmentul de drum care va lega capătul de sud al noului pod cu DN 39 Constanța - Vama Veche, la intrarea în Eforie Nord.
 
Costurile construcției s-au ridicat la 28 de milioane de euro, cu cinci milioane de euro mai mult decât au fost calculate în 2005, atunci când a fost realizat primul proiect. Este o investiţie finanţată prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.
 
Lucrările au început în luna iulie a anului 2010, după ce au fost întârziate mai bine de jumătate de an de la data programată din cauza contestaţiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrărilor şi a selectării consultantului.

UPDATE 2, ora 8.20

Primarul de la Agigea a profitat de ocazie să facă un anunţ: „Conducta de gaze spre localitatea Agigea şi Eforie a fost finalizată, o avem chiar aici, pe sub acest pod. Este o investiţie foarte importantă pentru întreaga comunitate şi pentru sudul litoralului”, potrivit primarului.



UPDATE 1, ora 8.05
 
În aceste momente, are loc deschiderea oficială a celui mai mare pod rutier de tip hobanat din România. În cadrul evenimentului sunt prezenţi primarul de la Agigea, senatorul Moga, directorul APM, Cristinel Dragomir, precum şi prefectul Constanţei.

Întrebat când va putea folosi omul de rând podul, primarul de la Agigea a declarat următoarele: „Am făcut un pariu cu domnul director de raport, domnul Ionescu, şi dânsul a spus că în două săptămâni, eu am spus că într-o lună de zile. Deci cam într-o lună de zile se va putea da în funcţiune şi breteaua DN39A, care mai are în componenţă încă două poduri mai mici. În acest moment podul este utilizat în toată infrastructura portuară, îl folosesc şi cei care vin şi muncesc în Portul Constanţa Sud-Agigea. Însă cetăţenii care vin din partea de sud a litoralului vor avea acces în 30 de zile”, a precizat primarul de la Agigea. „Cu breteaua de la DN39A s-a întârziat din cauza unor contestaţii”, a mai explicat acesta.




Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Galin 19 Oct, 2015 00:28 Parca s-a câștigat cu 17 milioane.DECI DIFERENȚA E 10 milioane.Ce penalizări plătește constructorul pentru peste trei ani intârziere?