Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
10:57 18 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Pericolul vine de la insuficienta asigurare a şoferului! De ce sunt periculoase autoturismele cu volanul pe dreapta

ro

23 Oct, 2012 01:00 3481 Marime text
volanpedeapta-masinivolanpedreapta.jpgÎn ultima perioadă, mai multe autoturisme cu volanul pe partea dreaptă au făcut măcel pe şosele. În Cluj Napoca, şapte persoane au fost rănite, dintre care doi copii. Un alt accident în care a fost implicat un autoturism cu volanul pe dreapta s-a petrecut la trecerea la nivel cu calea ferată. O dubiţă a fost izbită în plin de un tren, după ce şoferul nu a respectat trecerea la nivel cu calea ferată. Doi oameni au murit.

Şeful Direcţiei Rutiere, Lucian Diniţă, spune că astfel de autovehicule au devenit un pericol pe şoselele din România şi şi-a exprimat speranţa că Registrul Auto Român va lua o decizie anul viitor privind admiterea sau nu a acestor autovehicule.


Romeo Tecău, şef Serviciu Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, spune că aceste autoturisme sunt periculoase. Şoferului îi ia mult mai mult timp să se asigure pe drumurile din România pentru a realiza manevra de depăşire. De fapt, el trebuie să facă manevre suplimentare şi devine un pericol atât pentru cei din faţa lui, dar mai ales pentru cei din spatele lui prin imposibilitatea efectuării asigurării corespunzătoare.

În prezent, aceste autoturisme pot fi foarte atractive întrucât preţul lor este mai mic.

Doar două autoturisme omologate în jumătate de an

În jumătate de an, la Constanţa au fost omologate doar două astfel de autoturisme, a spus Adrian Bizineche, directorul reprezentanţei RAR Constanţa. „Aceste maşini nu trebuie neapărat să fie şi înmatriculate în Constanţa", a spus el.

Romeo Tecău spune că în oraşul nostru numărul maşinilor cu volan pe dreapta nu trece de zece.

Şoferii vor să mute volanul

volanpedreapta-masina.jpgForumurile sunt pline de întrebări venite din partea posesorilor de autoturisme cu volan pe dreapta, în care aceştia întreabă cât îi costă să transforme maşina. Iată ce îi răspund cei care au încercat deja acest lucru: „Eu am schimbat la un 407 2.0 HDi 2004. M-a dus în jur de 1.400 euro cu totul, dar sincer nu aş mai recomanda la nimeni. După ce am schimbat volanul au început şi problemele să apară. Spre ex., la doar câteva zile m-a lăsat ambreiajul în mijlocul intersecţie, la o altă perioadă m-a lăsat turbina, au început să-mi apară tot felul de erori. Nu-mi mai mergeau geamurile, oglinzile, spălătoarele de faruri, îmi dădea eroare de airbag etc. O să cheltui o sumă frumuşică de bani doar ca să-ţi nenoroceşti maşinile. O metodă mult mai simplă ar fi să-ţi montezi o cameră în faţă şi ai scăpat de problema cu depăşirile. Am văzut asta la un Mercedes ML şi era super. Eu nu o să mai fac asta niciodată. Maşina nu o să mai fie niciodată ca înainte. O să înceapă să-ţi scârţâie bordul etc".

Altul spune că piesele şi le cumpără de la o maşină lovită şi îl costă mult mai puţin dacă îi schimbă volanul decât să cumpere o altă maşină cu volanul pe stânga. „Am dat pe maşină 2.500 lire + 500 să o aduc 3.000 + 500 euro înmatricularea... + 1000 euro să îi schimb volanu... deci ajung mult mai ieftin decât ar fi să o iau din ro... + că am maşina de 3 ani şi nu am avut nicio problemă cu ea..", îi răspunde un altul.

Ti-a placut articolul?

Comentarii