De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
17:52 25 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Editorial Constanţa se poate mândri cu două poduri extraordinare parţial funcţionale

ro

20 Oct, 2015 00:00 767 Marime text


Noul pod rutier de la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră a fost deschis circulaţiei, de ieri. Acesta face legătura directă între Portul Constanţa şi Autostrada Soarelui, are patru benzi și este cel mai mare pod hobanat din România, cu o lungime de 360 de metri şi o lăţime de 17 metri. Tot de ieri a fost deschis traficului şi accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanţa, pe ambele sensuri.
 
Inaugurarea nu a fost una completă, având în vedere că breteaua rutieră de conectare cu DN 39 nu este gata. Ieri, în cadrul evenimentului, s-a estimat că acest obiectiv va fi finalizat până la sfârşitul anului, el urmând să lege capătul de sud al noului pod cu DN 39 Constanța - Vama Veche, la intrarea în Eforie Nord. Aşadar, mai aşteptăm. Prin decembrie, mai facem o inaugurare. 
 
De menţionat că proiectul a costat 28 de milioane de euro, cu cinci milioane de euro mai mult decât s-a calculat iniţial. Noul pod de la Agigea nu se află pentru prima dată în lumina reflectoarelor. În urmă cu aproape un an, în timpul testărilor, preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, prezent la faţa locului, declara că… nu ştie unde se află. Omul, ferm convins că este pe vechiul pod de la Agigea, a făcut o serie de declaraţii care au făcut din noul pod o vedetă naţională.
 
Şi dacă tot am amintit de vechiul pod, nu este de trecut cu vederea faptul că, ieri, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a făcut un anunţ important: conducătorii autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată superioară limitei de 5 tone, care au ca destinaţie finală Portul Constanţa, pot utiliza şi variantele ocolitoare, ca urmare a deschiderii circulaţiei pe noul pod rutier al Canalului Dunăre - Marea Neagră. În continuare, pe vechiul pod se circulă restricţionat.
 
Aşadar, Constanţa se poate mândri cu două poduri extraordinare parţial funcţionale. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii