De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
06:46 24 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

bursa.ro Mohammad Murad, FPTR, trage un semnal de alarmă – „Conducerea Camerei de Comerţ are altă agendă, nu dezvoltarea turismului"

ro

01 Mar, 2017 11:56 2097 Marime text
Lipsa promovării este una dintre principalele probleme cu care se confruntă astăzi ţara noastră, în opinia domnului Mohammad Murad, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi preşedintele grupului Phoenicia Holiday Resort, scrie bursa.ro.
 
Recent, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) s-a arătat nemulţumită de organizarea din acest an a Târgului de Turism, învinuind procedurile învechite ale centrului expoziţional Romexpo care, în opinia FPTR, nu este pregătit să organizeze un târg de turism modern.

Mohammad Murad ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre imaginea ţării noastre în afară, despre punctele forte pe care România le are astăzi, dar şi despre motivele care au dus la disputa Federaţiei cu Romexpo.
 
Reporter: De ce aţi fost nemulţumit de prestaţia Romexpo în cadrul ediţiei din acest an a Târgului de Turism?

Mohammad Murad: Noi avem cu Romexpo un parteneriat doar declarativ. Romexpo face propria politică şi am fost nemulţumit inclusiv de perioada în care a fost făcut acest târg. Au ales data organizării fără să ne întrebe şi consideră că este târgul lor, nu este târgul industriei de turism.
 
Am atras atenţia că industria este principalul jucător în acest târg şi, în special, când vorbim de turismul intern.

Reporter: Intenţionaţi să nu mai participaţi la ediţiile viitoare?

Mohammad Murad: Noi am dat un semnal. Aşteptăm de la cei de la Romexpo şi Camera de Comerţ să nu mai facă o agendă proprie pentru imagine, să facem ce trebuie pentru industrie, încât să rezolvăm tot ce a fost. Până în acest an nu au fost probleme, dar mi se pare că domnul preşedinte al Camerei de Comerţ, Mihai Daraban, are o altă agendă, înţelege altfel lucrurile şi pentru dânsul este suficient să mulţumească televiziunile şi presa ca să nu fie atacat. Noi avem altă strategie, scopul nostru este să punem România pe harta turistică mondială.
 
Reporter: Care sunt principalele probleme cu care se confruntă industria turismului din ţara noastră?
 
Mohammad Murad: Noi am dat un semnal la Ministerul Turismului, ieri, am avut o întâlnire pentru semnarea unui protocol. Sunt mai multe aspecte foarte urgente de rezolvat, nu este vorba despre infrastructură, este vorba de nişte decizii luate de Guvern şi de Minister pentru a normaliza relaţia dintre industria turistică, mediul privat şi Minister.

Avem în vedere să definim foarte clar ce înseamnă o staţiune turistică din punct de vedere urbanistic, pentru că este foarte important ca acestea să nu devină cartiere de oraşe.

Apoi vrem să avem o lege a turismului, să avem norme de aplicare a impozitului specific, care văd că stau în sertare şi, având în vedere că a intrat în vigoare de anul acesta, trebuie rezolvată această problemă.

Mai dorim echilibrarea acestor norme, în condiţiile în care Statul va încasa de trei-patru ori mai mult decât a încasat până acum.

Trebuie să rezolvăm problema resurselor umane, avem mari probleme din acest punct de vedere şi trebuie găsită o soluţie pentru că, indiferent de construcţie, de clasificarea unui hotel, baza rămân serviciile oferite de oameni. Trebuie să găsim din partea autorităţilor o înţelegere, în special de la Ministerul Muncii, astfel încât hotelurile sezoniere să îşi păstreze angajaţii pe tot parcursul anului beneficiind de reducerea impozitului, nu intrând în şomaj. Prin continuitate putem oferi servicii mai de calitate.

Lipsa de promovare este o altă problemă a turismului românesc. Cum promovăm România? Aici este o discuţie lungă, nimeni nu a putut să facă o strategie pentru 2017. Având în vedere că 90% dintre cei care vin în România sunt surprinşi plăcut de ce găsesc aici, înseamnă că am fost promovaţi total greşit în afară. Turiştii nu se aşteaptă să vadă aşa ceva la noi, pentru ei România este o ţară care nu are nimic. Vă spun foarte sincer că, la ora actuală, România este pregătită să concureze cu multe ţări din vest ca preţuri şi calitate a serviciilor oferite. Este nevoie doar de o promovare corectă, bazată pe o analiză corectă. Trebuie să ştim care sunt punctele noastre forte, care este targetul nostru pe care îl poţi aduce în ţară şi apoi în ce mod putem creşte astfel încât să nu ne mai uităm la Bulgaria, la Ungaria - care are mult mai multe dezavantaje faţă de noi, Grecia sau Turcia care acum au probleme. Avem o şansă astăzi să promovăm România pentru că cel mai important punct pe care îl are România astăzi privind turismul este siguranţa naţională.

Reporter: Ce consideraţi că lipseşte, astăzi, din industria hotelieră a României?

Mohammad Murad: Lipseşte comunicarea între factorii de decizie, lipseşte interesul politic - prinşi cu multe altele decât o agendă care priveşte România ca ţară, lipseşte o perseverenţă care, indiferent ce ministru vine sau pleacă, să continue proiectele începute. Lipseşte un pic de viziune, ca să ştim ce vrem şi încotro ne ducem.

Reporter: Este pregătită ţara noastră să facă faţă mai multor cereri de cazare? În ce procent reuşim să ne ridicăm la standarde internaţionale?
 

Mohammad Murad: România are un număr de peste 250 de mii de locuri de cazare clasificate. Cred că este pregătită şi vă spun sincer că trei stele în România sunt net peste trei stele în Italia, iar preţul care joacă un rol foarte important la nivel mondial acum cred că la noi este cel mai mic din toată Europa.
 
În plus, oamenii din România sunt frumoşi şi, faţă de Bulgaria sau Grecia, vorbesc foarte multe limbi străine. Ospitalitatea din România nu este uşor să o obţii în alte state. Este o deschidere aici, este posibil să mergi să bei o bere cu un român la cinci minute după ce l-ai cunoscut. Este important că un turist din afară nu se simte străin în România. 

Materialul complet poate fi citit pe www.bursa.ro.


Sursa text + poză: www.bursa.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii