Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
07:30 23 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Victorie uşoară pentru Consult Primo Partener SRL Cum să câştigi contracte importante cu statul având un singur angajat (documente)

ro

13 Apr, 2016 00:00 2422 Marime text
O serie de controale venite la Consiliul Judeţean Constanţa de la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) au fost de ajuns pentru a deschide Cutia Pandorei. După ce DNA a decis cercetarea administratorului firmei Mara Construct SRL, Constantin Dima, în dosarul proiectului privind reabilitarea Cetăţii Capidava, o nouă sesizare venită de la ANAP, de această dată, vine să zdruncine universul achiziţiilor publice la Consiliul Judeţean Constanţa.

Potrivit vicepreşedintelui CJ Cristinel Dragomir, după dosarul Capidava, în colimator a fost luată şi lucrarea de reabilitare a Monumentului triumfal de la Adamclisi. „ANAP a făcut sesizare către DNA după ce a verificat toate licitaţiile pe fonduri europene. A fost tematică la nivel naţional, nu au venit doar la judeţul Constanţa, a fost tematică pe tot ce înseamnă proiecte finalizate pe POR“, a explicat Cristinel Dragomir.

După ce în ediţiile anterioare am relatat, pe larg, detalii necunoscute din etapa achiziţiilor publice făcute în cazul proiectului reabilitării Cetăţii Capidava, continuăm seria materialelor dedicate transparenţei în achiziţiile publice. În ediţia de astăzi, vă prezentăm procesul-verbal şi raportul procedurii întocmite în anul 2012 cu ocazia atribuirii contractului de achiziţie publică având ca obiect „Servicii de dirigenţie şantier pentru lucrări de C+M+I, Amenajarea şi protecţia mediului, asigurarea utilităţilor şi dotări“ aferent proiectului „Reabilitare Monument Triumfal Tropaeum Traiani“, cofinanţat din Fonduri Structurale, prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 - „Dezvoltare durabilă şi promovarea turismului“, Domeniul Major de intervenţie 5.1. „Restaurarea şi valorificarea durabilă a patrimoniului cultural, precum şi crearea-monitorizarea infrastructurilor conexe“.

Procesul-verbal de deschidere a ofertelor a fost încheiat la data de 9 ianuarie 2012. Comisia de evaluare a fost formată din Daniela Dumitrescu - preşedinte, consilier la Serviciul Achiziţii, Elena Vornicu, şef la Serviciul de Implementare Proiecte Naţionale din cadrul Direcţiei Generale de Proiecte, Getuţa Tănase, şef la Serviciul Investiţii din cadrul Direcţiei Generale de Urbanism şi Lucrări Publice, Marian Bănică, inspector la Serviciul de Pregătire Proiecte, în cadrul Direcţiei Generale de Proiecte, şi Raluca Frigioi, inspector la Serviciul de Administraţie Publică Locală, Juridic, în cadrul Direcţiei Generale de Administraţie Publică şi Juridică (DGAPJ) - membri.
 
Pentru o desfăşurare cât mai corectă a procedurii de achiziţie publică, s-a emis Decizia de verificare nr. 223786, prin care au fost desemnaţi observatori Ana Mădălina Stănescu şi Constantin Spătăreanu.

Procedura a fost atribuită în urma unei cereri de oferte. Trei societăţi au fost interesate de acest contract, estimat la 77.000 de lei fără TVA. Un singur agent economic, mai exact SC Consult Primo Partener, a reuşit să depună ofertele în termenul-limită, respectiv 9 ianuarie 2012, ora 10.00.
 
SC Thallassa Cons SRL, cel de-al doilea agent economic interesat de obţinerea contractului, a întârziat cu depunerea ofertei doar două minute peste termenul-limită. Întârzierea a reprezentat şi excluderea societăţii din cursa pentru atribuirea acestui contract, deoarece comisia de evaluare a decis că actele necesare „au fost depuse după data şi ora-limită de depunere sau la o altă adresă decât cele stabilite în anunţul de participare“ Pentru SC Mega Proiect Construct SRL, comisia de evaluare a solicitat câteva clarificări privind documentaţia de atribuire, iar răspunsurile nu au fost mulţumitoare, drept pentru care firma nu a mers mai departe în cadrul licitaţiei.
 
După excluderea celor doi agenţi economici, a mai rămas în cursă doar Consult Primo Partener SRL, care a participat la şedinţa de deschidere din data de 9 ianuarie 2012, prin împuternicit Carmen Drăgan. Singurul ofertant rămas în cursă a propus un preţ de 65.450 de lei, adică 15.212,08 euro, şi a declarat că alocă un număr de 7.392 de ore pentru prestarea serviciilor de dirigenţie. Ofertantul a trecut cu bine de toate etapele procesului de evaluare, respectiv evaluarea tehnică şi economică.
 
În urma aplicării criteriului de atribuire „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic“, propunerea societăţii Consult Primo Partener SRL a fost declarată câştigătoare.

Despre Consult Primo Partener SRL sau cum să câştigi contracte cu un singur angajat

Potrivit celor mai recente date de la Registrul Comerţului, firma cu sediul în localitatea Valu lui Traian, strada Liliacului, a fost înfiinţată în luna decembrie a anului 2010. Societatea se ocupă de „activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea“. Unicul acţionar al societăţii este Alexandru Drăgan, născut în luna octombrie a anului 1975, în oraşul Constanţa.

Potrivit aceloraşi date de la Registrul Comerţului, Alexandru Drăgan mai figurează ca asociat în Societatea Cooperativă Meşteşugărească Igiena, care a fost înfiinţată în anul 2005 şi are sediul în sectorul 3 din Bucureşti, alături de Simona Ioniţă. Mai mult, acesta face parte în prezent şi din societatea Radvisar SRL, unde este asociat alături de Nicoleta Carmen Berechet.
 
De asemenea, Alexandru Drăgan a mai făcut parte şi din societatea Visa SRL, care a avut sediul în localitatea Valu lui Traian, dar a fost radiată de la Registrul Comerţului în anul 2002.
 
Potrivit vrajitorul.eu, firma Consult Primo Partener SRL a avut în anul 2014, căci cele mai recente date sunt din acest an, o cifră de afaceri de 112.605 lei şi un singur angajat. De altfel, în anii 2011, 2012 şi 2013, firma a avut tot un singur angajat.
 
În acelaşi an, societatea a avut datorii totale în valoare de 144.130 de lei şi venituri totale de 120.671 de lei.

Consult Primo Partener SRL, experienţă la capitolul contracte cu statul 

Societatea comercială Consult Primo Partener SRL nu este la primul contract cu statul. Firma a obţinut, în luna februarie a anului 2011, adică la doar două luni de la înfiinţare, un contract de la Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) privind dirigenţia de şantier pentru lucrările de reabilitare a Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa. În acest caz, firma deţinută de omul de afaceri Alexandru Drăgan a fost singurul ofertant.
  
În secţiunea „Documente“, puteţi consulta declaraţiile de avere din ultimii ani ale membrilor comisiei de evaluare, precum şi procesul-verbal şi raportul procedurii la care facem referire.

Ti-a placut articolul?

Comentarii