Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:57 11 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Zarafu şi Ispas, declaraţi morţi mai devreme decât s-a crezut

ro

07 Dec, 2010 00:00 2374 Marime text
scafandri_-_nava_medy.jpgVictimele unui accident naval sunt declarate moarte după 12 luni de la data producerii evenimentului.

Cătălin Ispas şi Cristian Zarafu, cei doi scafandri dispăruţi în seara zilei de 9 septembrie în timp ce încercau să filmeze unul dintre rezervoarele cargoului turcesc Medy, ar putea fi declaraţi morţi mult mai devreme decât s-a vehiculat iniţial. Şeful Căpităniei Zonale Constanţa, Alexandru Mezei, spune că firma Aras, unitate contractată să scoată carburantul din epavă, îşi desfăşoară lucrările conform planului stabilit. Dacă totul merge bine, scafandrii de la Aras ar putea cerceta sala maşini a navei Medy, acolo unde se crede că se află trupurilor celor doi dispăruţi, la jumătatea săptămânii viitoare.scafandrii.jpg

Conform legislaţiei în vigoare, o persoană este declarată moartă din punct de vedere judecătoresc la trecerea unui an de la dispariţie, fiind ulterior necesar un termen de şase luni de la publicarea hotărârii în Monitorul Oficial pentru rămânerea ei irevocabilă. În cazul scafandrilor Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas, fiind vorba de un accident de navigaţie, legislaţia prevede că nu mai este necesar termenul suplimentar de şase luni, ei putând fiind declaraţi morţi la trecerea unui singur an de la data dispariţiei lor, respectiv 9 septembrie. În ceea ce priveşte firma Aras, Alexandru Mezei, şeful Căpităniei Zonale Constanţa, precizează că în 11 zile vor termina de scos combustibilul din Medy, timp în care s-ar putea cerceta şi sala maşini a cargoului, acolo unde se presupune că s-ar afla trupurile neînsufleţite ale celor doi scafandri. Amintim că Ispas şi Zarafu s-au scufundat în seara zilei de 9 septembrie. Cei doi făceau parte dintr-o echipă formată din patru scafandri, care se aflau pe una dintre bărcile Agenţiei Române pentru Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare, pe care se afla şi Jorj Unciuleanu de la SC Hunters Company SRL, firmă pentru care lucrau Ispas şi Zarafu. Aceştia din urmă nu au mai fost văzuţi până în prezent, familiile şi apropiaţii bănuind că trupurile se află în sala maşini, parte a navei care nu ar fi fost cercetată complet în nicio acţiune de inspecţie.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii