Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:46 17 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Dacă tarifele şi chiriile vor fi majorate Operatorul Portuar vrea să dea în judecată conducerea Portului Constanţa

ro

10 Feb, 2015 00:00 1514 Marime text
Tensiunile dintre Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ Constanţa şi conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) continuă. Potrivit „Operatorului Portuar“, de data aceasta ar fi vorba despre intenţia CNAPMC de a majora tarifele de utilizare domeniu portuar (UDP), majorare pe care organizaţia patronală o respinge categoric, pe motiv că nu a primit „nicio justificare rezonabilă pentru o astfel de creştere“. „De asemenea, Organizaţia Patronală refuză semnarea noilor contracte nenegociate şi impuse în mod abuziv de către Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa“, se menţionează într-un comunicat de presă.

Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ susţine că a solicitat în repetate rânduri ca „CNAPMC să comunice în mod transparent şi defalcat care sunt componentele tarifelor practicate de companie“. „Atunci când operatorii portuari au cerut o motivare completă şi întemeiată pentru creşterea solicitată, CNAPM a invocat faptul că procedura de fundamentare a tarifului de UDP, cât şi toate celelalte tarife aplicabile reprezintă componente ale strategiei comerciale a companiei şi, prin urmare, nu pot fi divulgate“, explică „Operatorul Portuar“. În acest context, Organizaţia Patronală este de părere că procedura pe care CNAPMC ar încerca să o impună este abuzivă. Interesant este însă că „Operatorul Portuar“ avertizează că, dacă ceea ce organizaţia consideră a fi un abuz va fi perpetuat, operatorii îşi rezervă dreptul de a acţiona în instanţă CNAPMC „pentru orice prejudicii produse, de orice tip, urmând să solicite prin toate mijloacele legale disponibile angajarea răspunderii şi urmărirea administratorilor şi a conducerii executive a companiei care administrează Portul Constanţa“.

 Context economic marcat de criză

 Totodată, „Operatorul Portuar“ atrage atenţia asupra contextului economic marcat încă de criză în care conducerea CNAPMC ar intenţiona să opereze aceste modificări. „Operatorii din Portul Constanţa fac eforturi foarte mari pentru a-şi păstra clienţii şi a atrage trafic. Administraţia Porturilor Maritime doreşte majorarea tarifelor, fără să invoce un motiv care ţine de siguranţa portuară sau de vreo strategie economică, ci doar pentru că sunt «prea mici». Într-o perioadă în care celelalte porturi europene stabilesc politici tarifare de criză, cu reduceri de 20-30%, CNPMC solicită o majorare a tarifelor operatorilor portuari, fără să o coreleze cu subvenţiile pe care le acordă Guvernul contractorilor de mărfuri şi fără să aibă o viziune şi o strategie clară la nivel local, naţional şi internaţional“, susţin reprezentanţii Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar“.

Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ reuneşte 34 de companii care îşi desfăşoară activitatea în domeniul portuar. Potrivit informaţiilor date publicităţii de organizaţie, în cadrul companiilor membre îşi desfăşoară activitatea peste 6.000 de salariaţi, „ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar“.

Facem menţiunea că am încercat să aflăm un punct de vedere pe marginea acestui subiect de la Valeriu Ionescu, directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Ionescu a precizat că CNAPMC va da publicităţii un comunicat de presă în cursul acestei zile.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii