Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
01:59 27 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Află care Un medicament uzitat des poate provoca afecţiuni mortale!

ro

06 Mar, 2015 17:40 708 Marime text
Paracetamolul, administrat în doze zilnice, a fost asociat cu un risc sporit de infarct, accident vascular cerebral şi moarte subită, se afirmă într-un studiu de amploare realizat recent în Marea Britanie, citat de radioconstanta.ro.

Potrivit acestei cercetări ştiinţifice, pacienţii cărora le-au fost prescrise doze mari de paracetamol pentru perioade îndelungate prezintă un risc cu 63% mai mare de moarte subită.
Riscul de a suferi un infarct sau un accident vascular cerebral este cu 68% mai ridicat, iar aceleaşi persoane se confruntă cu un risc cu 50% mai mare de a avea ulcer sau hemoragii stomacale.

Totuşi, medicii consideră că paracetamolul este un medicament mai sigur decât aspirina, care poate să provoace hemoragii la nivelul stomacului, şi decât ibuprofenul, care a fost anterior asociat cu infarctul şi accidentul vascular cerebral.

Cu toate acestea, cercetătorii britanici, care au realizat o meta-analiză, pe baza unor studii anterioare realizate pe 666.000 de pacienţi, spun că riscurile provocate de administrarea acestui medicament au fost subestimate şi au solicitat o revizuire majoră a normelor medicale recomandate.

Ti-a placut articolul?

Comentarii