Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
16:40 17 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Emoţii la Constanţa Elevii de clasa a a II-a susțin astăzi evaluarea la limba română - proba scrisă

ro

18 May, 2015 08:05 1099 Marime text
 
Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a va începe astăzi cu proba scrisă la limba română, care va fi urmată mâine de proba de citit la limba română. Miercuri va avea loc proba la matematică, iar elevii aparținând minorităților naționale vor putea susține proba scrisă la limba maternă în 21 mai și cea la citit în 22 mai. Evaluarea competențelor dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a va începe în 26 mai cu proba la limba română. Ea va fi urmată în 27 mai de proba la matematică, iar în 28 mai de proba la limba maternă pentru elevii aparținând minorităților naționale. Ultima evaluare a competențelor, cea la clasa a VI-a, va începe în 2 iunie cu proba de limbă și comunicare. Pe 3 iunie, va avea loc proba la matematică și științe ale naturii. Testele elaborate pentru clasa a II-a vizează evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise, evaluarea competențelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competențelor de matematică. Testele elaborate pentru clasa a IV-a vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română și evaluarea competențelor de matematică. Potrivit metodologiei, testele elaborate pentru clasa a VI-a vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară "Limbă și comunicare" și din aria curriculară "Matematică și științe ale naturii". Evaluările se vor desfășura în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei unități de învățământ. Testele vor fi evaluate în școală de cadrele didactice din respectiva unitate de învățământ. Fiecare test va fi evaluat de două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul/ institutorul/ profesorul pentru învățământul primar de la clasă.
Potrivit metodologiei aprobate prin ordin de ministru, testele trebuie să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, să aibă un nivel mediu de dificultate. Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale. Testele elaborate pentru clasa a II-a vizează evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise, evaluarea competențelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competențelor de matematică. Testele elaborate pentru clasa a IV-a vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română și evaluarea competențelor de matematică. Potrivit metodologiei, testele elaborate pentru clasa a VI-a vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară "Limbă și comunicare" și din aria curriculară "Matematică și științe ale naturii".


 

Ti-a placut articolul?

Comentarii