Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
03:48 26 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Deputatul PNL Mihai Lupu cere elucidarea controverselor din Master Planul de Transport

ro

15 May, 2015 12:52 676 Marime text
 
Master Planul General de Transport a fost prezentat pentru a treia oară în fața Comisiei pentru transport din Camera Deputaților, la cererea PNL.
 
Săptâmana aceasta, la cererea deputatului PNL de Constanţa, Mihai Lupu, în calitate de președinte al Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, precum și a celorlalți colegi parlamentari, membri ai acesteia, a fost prezentată, în fața comisiei, forma finală a Master Planului General de Transport al României de către ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
 
"Și de această dată au existat o serie de întrebări și observații ale parlamentarilor, membri ai Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, pentru ministrul Ioan Rus, care, cred eu, ar fi trebuit, în mod firesc, să fi fost lămurite împreună, înainte ca acest document să ajungă în fața reprezentanților Comisiei Europene. În această privință aș vrea să mă refer la faptul că una dintre cele mai importante probleme pe care noi le-am semnalat este cea legată de standardele de cost pe un kilometru de autostradă. În acest sens, nici noi, reprezentanții Comisiei pentru transporturi și infrastructură și, probabil, nici cei ai CE nu vor înțelege, cu siguranță, de ce există asemenea diferențe uriașe între standardele de cost folosite în fundamentarea Master Planului și cele prezentate prin normele interne aflate în vigoare, afișate inclusiv pe site-ul CNADNR! Aș da un exemplu elocvent în acest sens: în Master Plan, un kilometru de autostradă în zona de munte este calculat la un standard de cost de 21,7 milioane euro, iar pe site-ul CNADNR, acesta este calculat la 5,9 mil euro pe kilometru. Cred că această diferență controversată de costuri ar trebui elucidată cât mai rapid, cu atât mai mult cu cât s-a susținut și faptul că în stabilirea acestor standarde s-ar fi ținut cont și de valorile medii ale costurilor de realizare a unui kilometru de autostradă în UE!”, spune Mihai Lupu într-o declaraţie de presă.
 
O altă problemă semnalată de parlamentarii comisiei se referă la modul de stabilire a criteriilor care au stat la baza elaborării punctajelor pentru fiecare proiect de infrastructură de transport, având în vedere că de la o variantă la alta a Master Planului au existat schimbări semnificative de ierarhizare a proiectelor, în primul rând, la prioritizarea proiectelor de autostrăzi.
 
Mai mult decât atât, însuși ministrul Ioan Rus a recunoscut că mai există încă probleme în proiectul elaborat de ministerul aflat în coordonarea sa, însă promite că va căuta soluții: "Nu e rezolvat cum se cuvine sud-vestul României și sperăm să îi găsim o soluție în perspectivă", a menționat Ioan Rus în cadrul ședinței Comisiei pentru transporturi și infrastructură.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii