Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
19:59 17 12 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Cum au reuşit administraţia Mazăre şi Ministerul Transporturilor să scadă profitul Portului Constanţa

ro

09 Jan, 2014 15:05 1364 Marime text
Administraţia Porturilor Maritime Constanţa are un profit din ce în ce mai mic, de la an la an, în ciuda managementului privat impus de Mazăre. Echipa de conducere spune însă că ultima lună a lui 2013 va răsturna statisticile.

Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC) SA, compania de top a profitabilităţii de stat, se confruntă cu o scădere vertiginoasă de profit. În doar trei ani, datele financiare arată că APMC a ajuns de la un profit brut de 51,8 milioane lei înregistrat în 2011 la 46,9 milioane lei în 2012, iar în 2013 a coborât până la un profit brut estimat de 40 milioane lei, pe 11 luni. Directorul comercial George Vişan, care este şi consilier local, susţine însă că profitul brut anticipat pe întreg anul 2013 va fi totuşi de 69 milioane lei. „Datele mai trebuie confirmate de audit. Dar traficul de mărfuri a fost în creştere cu 10% şi avem speranţe că anul 2014 va fi un an foarte bun, deşi va fi complicat“, a declarat directorul Vişan. Până la auditare, datele concrete de la acest moment arată un picaj al profitului, în ciuda managementului privat impus de administraţia Mazăre, care deţine 20% din pachetul de acţiuni al companiei.

Radu Mazăre a susţinut permanent că dacă Portul Constanţa va fi bine manageriat, nu de un specialist numit de Ministerul Transporturilor, ci de o echipă cu contract de performanţă, platforma portuară ar putea aduce venituri de cel puţin 10 ori mai mari. Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar al portului, având un pachet de 60%, iar Fondul Proprietatea deţine 20%.

Sursa: Adevarul.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii