Compania de Autostrazi a explicat cum poti sa castigi un contract de 3 milioane de euro cu SRL infiintat in timpul licitatie. Metoda parteneriat grup de persoane fizice
Compania de Autostrazi a explicat cum poti sa castigi un contract de 3 milioane de euro cu SRL infiintat in timpul
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a
transmis la solicitarea HotNews.ro un punct de vedere in cazul
contractului de 3 milioane de euro atribuit unei firme care s-a
infiintat dupa ce a intrat la licitatie. Compania de Autostrazi sustine
ca este perfect legal ca o companie sa se infiinteze in timpul
procedurilor de licitatie. Reprezentantii CNADNR mai sustin si ca
societatea care a castigat a intrat in licitatie ca si parteneriat grup
de persoane fizice si ca mai apoi s-a constituit ca SRL.
Vezi aici explicatiile CNADNR
HotNews.ro a publicat luni 7 februarie investigatia Premiera in Romania:
Compania de Autostrazi a atribuit un contract de 3 milioane de euro
unei firme care s-a infiintat dupa ce a intrat in licitatie.
Investigatia HotNews.ro arata ca in februarie 2007 Compania de
Autostrazi a incheiat cu Ascot Engineering Services SRL un contract de
consultanta de peste 3 milioane de euro finantat dintr-un imprumut de la
Banca Europeana de Investitii. Ascot Engineering Services SRL, ai carui
actionari sunt trei britanici, a fost infiintata in 9 octombrie 2006,
la patru luni dupa ce au inceput procedurile de licitatiei si la sase
zile dupa ce compania a depus oferta cu care a castigat licitatia. Ascot
Engineering Services SRL a avut si un mic avantaj tactic in castigarea
contractului, doi dintre asociati fiind angajati ai Companiei de
Autostrazi in timp ce se derula licitatia de 3 milioane de euro.
Referitor la faptul ca Ascot Engineering Services SRL s-a infiintat ca
si companie in timp ce procesul de licitatie era in derulare.Compania de
Autostrazi acrediteaza ideea ca legislatia permite ca la o licitatie sa
participe o compania care se infiinteaza in timp ce procedurile sunt in
derulare. Iata raspunsul CNADNR:
“La data de 28 aprilie 2006 a fost publicată Invitaţia pentru Exprimarea
Interesului (Precalificare) prin care se solicitau Expresii de Interes
până la data de 16 iunie 2006. În urma invitaţiei au răspuns 13
(treisprezece) operatori, dintre care au fost selectaţi 4 (patru)
operatori pentru depunerea ofertelor tehnice şi financiare, printre
aceştia numărându-se şi ASCOT Engineering care, la momentul depunerii
expresiilor de interes s-a prezentat ca un „parteneriat grup de persoane
fizice”.
Potrivit Directivei 2004/18/CE, prin termenul de „operatori economici”
ce pot participa la o licitatie se înţelege, cităm: „....orice persoană
fizică sau juridică ori entitate publică sau grup de astfel de persoane
şi/sau entităţi care oferă pe piaţă servicii privind execuţia de
lucrări”.
În aceeaşi Directivă se precizează: „Ofertantul sau candidatul (...) nu
poate fi respins doar pentru faptul că, în conformitate cu legea ţării
în care se atribuie contractul, i se solicită acestuia să fie constituit
ca persoana fizică sau ca persoană juridică.”
In plus, Directiva prevede clar că „un grup de operatori economici poate
depune oferta sau poate candida”. Ca să depună o ofertă sau o
solicitare de participare, acestor grupuri „nu li se poate impune de
către autorităţile contractante - în speţă (CNADNR) - să işi asume o
anumită formă legală, dar grupului selectat i se poate solicita să facă
acest lucru atunci cand i s-a atribuit contractul, în situaţia în care
această schimbare este necesară pentru buna îndeplinire a contractului."
NOTA HotNews.ro:
* Din explicatiile CNADNR se intelegeca ASCOT Engineering s-a inscris la licitatie si ca legislatia europeana permite schimbarea formei juridice dupa atribuirea contractului. In raspunsul CNADNR sunt cateva inadvertente. Contractul de 3 milioane de euro a fost atribuit de CNADNR SRL-ului Ascot Engineering Services si nu „parteneriat grup de persoane fizice” Ascot. Compania Ascot Engineering Services s-a constitutit ca SRL pe 6 octombrie 2006 in timp ce oferta tehnica pentru licitatie a fost depusa la CNADNR pe 3 octombrie 2006. CDNADNR a furnizat HotNews.ro si actul constitutiv al Ascot Engineerig Services SRL. Din acest document reiese ca actul constitutiv al societatii dateaza din 2 octombrie 2006 adica cu o zi inainte de depunerea ofertelor tehnice, 3 octombrie 2006.
* Din documentele licitatiei mai rezulta si un alt aspect; pe 16 iunie 2006 Ascot Engineering Services apare pe o lista de 12 companii care au depus oferta in cadrul licitatiei. Tabelul cu oferte precizeaza clar ca este vorba de oferte depuse de companii si nu de catre “grup de persoane fizice”, asa cum sustine Compania de Autostrazi. Pe 12 iulie s-a desfasurat a doua runda a licitatiei. In procesul verbal se consemneaza faptul ca unul dintre membrii comisiei de licitatie se refera la Ascot Engineering Services ca si companie nu ca si grup de persone fizice. “Doamna Anamaria Maharea a cerut clarificari legate de implicarea companiei Ascot, reprezentata de dl. Andrew Nesbitt...”, se mentioneaza in procesul verbal al licitatiei. Din acesta nota intelegem ca in cadrul licitatie Ascot Engineering Services era mentionata ca si companie (desi juridic compania nu exista) nu “grup de persoane fizice” cum sustine Compania de Autostrazi.
CNADNR au mai prezentat si desfasuratorul licitatie dar si documentele de infiintare ale Ascot Engineering Services. Iata precizarile CNADNR:
“Data de depunere a ofertelor tehnico-financiare a fost 3 octombrie 2006. ASCOT Engineering, la data 3 octombrie 2006, a facut dovada că este constituită ca persoană juridică prin documentele următoare: încheiere de autentificare nr. 2414 a Actului Constitutiv din data de 2 octombrie 2006; Verificare disponibilitate şi rezervare denumire a firmei numărul 420395”, eliberat de Oficiul Registrului Comertului de pe lângă Tribunalul Bucureşti în data de 02 octombrie 2006.Alte documente justificative au fost depuse în perioda de analizăa ofertelor. Registrul Comerţului a eliberat certificatul de înregistrare a firmei ASCOT la data de 11 octombrie 2006, cu mult înainte de finalizarea procedurii, respectiv 16 ianuarie 2007. Contractul a fost semnat în 13 februarie 2007 şi a intrat în efectivitate în data de 20 februarie 2007.”
NOTA HotNews.ro:
* Din raspunsul CNADNR intelegem ca este perfect normal ca o companie sa castige un contract desi s-a infiintat cu trei luni inainte de semnarea contractului. Reprezentantii Companiei de Autostrazi uita sa mentioneza insa ca in anuntul de participare al licitatiei si in caietul de sarcini au impus conditii de participare pentru companiile care depun oferte. Iata conditiile de participare la licitatie impuse chiar de Compania de Autostrazi:
* -consultantul trebuie sa aiba experienta vasta in contracte similare FIFIC Rosu din 1999 si experienta similara in contracte de proiectare/executie, precum si in planificare, proiectare si implementarea proiectelor de autostrazi.
* -detalii privind experienta in contracte similare realizate in ultimii zece ani.
* -cifra de afaceri din ultimii cinci ani si numarul de angajati permanenti.
* Reamintim ca Ascot Engineering Services SRL, compania care a castigat contractul de peste 3 milioane de euro, a fost inregistrata la Registrul Comertului din Romania pe 6 octombrie 2006 iar contractul a fost semnat in februarie 2007. Astfel, Ascot Engineering Services avea la data semnarii contractului mai putin de 4 luni de experienta.
Reprezentantii CNADNR au formulat un punct de vedere si asupra faptului ca doi dintre asociatii Ascot Engineering Services SRL erau angajati ca si consultanti ai Companiei in timp ce participau la licitatie. Iata punctul de vedere al CNADNR: “De asemenea, precizăm că informaţia potrivit căreia consultanţii englezi sunt angajaţi ai CNADNR este incorectă. Ei au semnat un contract de consultanţă cu CNADNR S.A. Nu au carte de muncă şi nici drepturile unui angajat inclus în grila de personal a Companiei. Potrivit contractului de consultanţă, ei sunt obligaţi să acorde asistenţă tehnică CNADNR, full-time, de câte ori este nevoie, ceea ce nu înseamnă că au statut de salariat.”
Sursa: HotNews.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
- SURMELIS ARGENTINA PUSA 09 Jun, 2010 10:24 INVESTITIILE in autostrazi si sosele , in PREZENT , sunt cele mai RELE si MANCATOARE DE INVESTITII nerentabile. Este ULTIMUL CEAS cand se mai pot face INVESTITII rentabile in AGRICULTURA , ceeace reprezinta STOPAREA DECLINULUI ECONOMIC in ROMANIA. Cine nu VEDE importanta INVESTITIILOR in AGRICULTURA are INTERES ASCUNS de DISTRUGERE INTENTIONATA a ROMANIEI si desigur au CREIERELE SPALATE de o ARMA PSIHOTRONICA dusmana poporului roman...ARMA PSIHOTRONICA poate fi si ”prietenoasa” , dar cu oamenii MUNCITORI si CINSTITI ,nu cu INFRACTORII politici si sociali...