Cât costă paza pentru Autostrada Soarelui
Cât costă paza pentru Autostrada Soarelui
Există în sfârşit un răspuns la întrebarea: de ce nu avem autostrăzi?
Pentru că nu interesează pe nimeni să construiască! O arată ultimul
raport al Curţii de Conturi. Documentul dezvăluie nereguli grave la
nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România. De la
licitaţii dubioase până la preţuri crescute inexplicabil peste noapte.
Nouă
directori generali schimbaţi de cinci miniştri. Cam aşa arată
palmaresul conducerii companiei de drumuri din România în perioada
2005-2010. O organizare haotică, dictată doar de interese politice cu o
organigramă schimbată de cel puţin 20 de ori. Nici nu-i de mirare că
lucrările la Autostrada Arad-Timişoara au început în 2009 deşi totul
trebuia să fie gata în... 2008.
România anului 2012 are doar cu
două autostrăzi, dintre care una nu este funcţională în totalitate.
Întreţinerea acestora scoate în schimb bani grei din bugetul statului.
Paza pentru Autostrada Soarelui, de exemplu, costă 106 lei kilometrul pe
zi.
Plătim enorm şi fără rezultate şi pentru contractele de
deszăpezire. Tarifele pentru utilajele închiriate de la regii asflatului
în perioada 2008-2009, la nivel central, sunt de aproape zece ori mai
mari faţă de cele din 2005-2006. Şi asta pentru că, fără niciun motiv,
licitaţiile au fost mutate de la nivel local la central. Cu aceşti bani,
Compania de Drumuri şi-ar fi cumpărat 30 de utilaje noi.
Şefii companiei nu au vrut să comenteze raportul. Au dat doar un comunicat:
"În
data de 2 aprilie 2012 CNADNR a depus la Curtea de Conturi observaţiile
la acest proiect al Raportului de audit, observaţii în care a respins
parte din concluziile prezentate, precum şi documente justificative în
acest sens."
Un raport, un comunicat şi o singură realitate, pe care şoferii o înjură mereu printre dinţi.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp