Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
11:33 23 11 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Cuantumul actual al contravenţiilor descurajează pedalatul Bicicliştii care comit infracţiuni în trafic vor plăti amenzi mai mici

ro

09 Nov, 2017 00:00 704 Marime text
Senatul a adoptat un proiect legislativ prin care se micşorează amenzile pentru biciclişti. Iniţiativa, depusă în luna martie de mai mulţi parlamentari USR, vizează modificarea Codului rutier în sensul reducerii amenzilor pentru biciclişti de la 870 – 1.160 de lei, cât sunt în prezent, la 290 – 435 de lei. Iniţiatorii au argumentat, pe de o parte, că, din cauza sumelor prea mari, poliţiştii nu îi sancţionează pe bicicliştii care încalcă regulile de circulaţie, iar pe de altă parte, nivelul mare al amenzilor îi descurajează pe mulţi să utilizeze bicicleta ca mijloc de transport alternativ.
 
Parlamentarii USR au propus, practic, sancţionarea bicicliştilor cu amenda prevăzută în clasa I de sancţiuni din Codul rutier, adică 2 sau 3 puncte de amendă (290 sau 435 de lei).
În prezent, nerespectarea normelor privind circulaţia bicicletelor se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni, adică de la 6 la 8 puncte de amendă (între 870 şi 1.160 de lei).
 
Mai exact, propunerea legislativă prevede abrogarea punctului 8 de la alin. (1), articolul 101 din OUG 195/2002 (Codul rutier) – „nerespectarea normelor privind circulaţia bicicletelor“. Articolul 101 al Codului rutier stabileşte nivelul amenzilor din clasa a III-a de sancţiuni (de la 6 la 8 puncte de amendă).
Parlamentarii USR şi-au motivat iniţiativa prin faptul că bicicletele ar trebui incluse în aceeaşi clasă de sancţiuni precum mopedurile, vehiculele cu tracţiune animală sau conducătorii de coloane militare, cortegii, grupuri organizate şi animale.
 
Un alt argument al iniţiatorilor este că „actualul nivel al sancţiunilor mai are ca efect descurajarea utilizării bicicletei de către cei pentru care aceasta reprezintă un mijloc de transport alternativ, cu efecte benefice asupra sănătăţii, a poluării şi a traficului, şi de cei pentru care bicicleta nu este o alegere, ci o necesitate“. Senatul este primă cameră sesizată în acest caz, urmând ca forul decizional să fie Camera Deputaţilor.

Ti-a placut articolul?

Comentarii