Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
22:38 24 09 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Dezbatere publică, organizată de ARACIP la Constanţa (document)

ro

06 Jun, 2015 00:00 791 Marime text
Agenţia de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) propune ​în 2015 o serie de cinci dezbateri publice ​despre starea sistemului de educaţie, pornind de la noile standarde lansate de instituţie în toamna anului trecut.
 
Primele dezbateri au avut loc pe 8 mai, la Cluj, şi pe 22 mai, la Bacău. ​A treia dezbatere va avea loc la Constanţa, joi, 11 iunie, între orele 14.00 şi 17.30, la Colegiul Naţional Pedagogic „Constantin Brătescu“. Subiectele vor fi centrate pe libertatea profesională a cadrelor didactice şi pe alternativele educaţionale, altele decât cele existente (inclusiv homeschooling-ul). Formatul va presupune un vot electronic la începutul şi la finalul fiecărei sesiuni, prezentarea în deschidere a unor date relevante asupra subiectului şi posibilitatea participării tuturor celor interesaţi, profesori, părinţi sau elevi.
 
Dezbaterea vine în contextul seriei de dezbateri pe care ARACIP​ le ​organizează​ în ţară în perioada mai-octombrie 2015, cu sprijinul A​RDOR​ (Asociaţia Româna de Dezbateri, Oratorie şi Retorică). Astfel, în perioada 8 - 22 aprilie, organizatorii au invitat comunitatea educaţională (profesori, elevi, părinţi) să ierarhizeze într-un sondaj online temele prioritare, din cele 18 propuse. Câteva dintre problemele ridicate au fost: Ar trebui să condiţionăm creşterile salariale de implicarea profesorilor în procesul de reformă? Ce înseamnă conceptul de bunăstare a elevului? Părinţii şi elevii ar trebui să participe la evaluarea profesorilor? Care este formula optimă de descentralizare a procesului administrativ? La sondaj au participat 1.110 persoane, dintre care aproximativ 61% cadre didactice, 18% părinţi şi 11% elevi.
Rezultatele chestionarului pot fi vizualizate accesând secţiunea „Documente“.
„Într-o societate în care avem în continuare un grad scăzut de coeziune şi solidaritate, o astfel de dezbatere poate să contribuie semnificativ la creşterea gradului de încredere şi de sprijin pentru un parcurs educaţional care să respecte dreptul elevilor, ca beneficiari ai sistemului, la o educaţie de calitate“, a declarat Șerban Iosifescu, preşedinte ARACIP.​

Ti-a placut articolul?

Comentarii