Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:46 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Acum se închide, mâine nu Reabilitarea vechiului pod de la Agigea, sistată?

ro

07 Apr, 2016 00:00 2417 Marime text

 
În data de 10 martie, prefectul Adrian Nicolaescu a precizat că podul de la Agigea va fi închis total circulaţiei. A doua zi, în data de 11 martie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) anunţa că podul nu se mai închide.
 
În cadrul vizitei ministrului Transporturilor, Dan Costescu, la Constanţa, din data de 29 martie, acesta a făcut declaraţii referitoare la podul de la Agigea, în care preciza că problema este de ordin financiar, nu tehnic. Astfel, referitor la podul de la Agigea, ministrul Transporturilor nu a dorit să avanseze nicio dată la care acesta ar putea fi închis: „Mai sunt două hobane de schimbat şi terminăm. Problema acolo nu e tehnică, este de natură financiară“.
 
Conform unui document oficial al CNADNR, publicat în luna martie 2016, reparaţiile la pod au fost sistate pentru că a fost suspendat contractul cu Bilfinger Baugesellschaft Mbh. De asemenea, stadiul fizic al lucrărilor este de 64%.
 
Contactaţi telefonic, reprezentanţii CNADNR au declarat, pentru ZIUA de Constanţa, că, la cererea antreprenorului, s-a suspendat contractul. Mai exact, este vorba despre „Lot 3 Reabilitare Pod de pe DN 39 km 8+988 la Agigea“, în valoare de 66,15 milioane de lei. Sursa de finanţare vine de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare.
 
Motivele suspendării contractului nu sunt clare, însă cotidianul ZIUA de Constanţa a trimis o adresă către CNADNR. În eventualitatea în care vom primi un răspuns, acesta va fi publicat într-o ediţie viitoare.

15 octombrie 2010



Contractul de execuţie lucrări „Lot 3 - Reabilitarea podului de pe DN 39 km 8+988 la Agigea“ a fost semnat în data de 15 octombrie 2010, între CNADNR şi Bilfinger Baugesellschaft GmbH. În baza expertizei tehnice elaborate în 2008, în contractul de reabilitare nu au fost incluse lucrări de înlocuire a hobanelor. În timpul implementării obiectivului „Reabilitarea podului de pe DN 39 km 8+988 la Agigea - Lot 3“, în luna iulie 2011, contractorul a efectuat o inspecţie detaliată, care a relevat faptul că anumite componente ale hobanelor sunt afectate de coroziune şi există un proces de degradare în curs de desfăşurare. Ca urmare a acestei constatări, a fost demarat un program de monitorizare, constând în inspecţii săptămânale şi identificarea cablurilor deteriorate ce compun hobanele. În contextul în care starea de degradare şi rupere a firelor de sârmă din interiorul hobanelor evolua rapid, beneficiarul a solicitat consultantului întocmirea unei expertize tehnice, în vederea stabilirii gradului de degradare a hobanelor şi a măsurilor necesare pentru remedierea acestor degradări.
 
În raportul final al acestei expertize tehnice, emis în luna ianuarie 2012, se indica necesitatea înlocuirii complete a sistemului hobanelor. Până la implementarea acestor lucrări, au fost luate unele măsuri pe termen scurt, constând în refacerea/îmbunătăţirea protecţiei hobanelor şi iniţierea unui program de monitorizare. Raportul săptămânal de degradare a hobanelor din luna mai 2012 a evidenţiat faptul că numărul firelor rupte crescuse la 18 pe săptămână, ceea ce însemna un ritm de rupere foarte accelerat şi, în consecinţă, îngrijorător cu privire la siguranţa traficului pe pod.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii