Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:04 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

13 marinari bulgari, abandonaţi în Portul Constanţa după ce armatorul canadian a intrat în insolvenţă

ro

16 Jul, 2014 00:00 1879 Marime text
În ultima perioadă, multe nave au intrat în porturile româneşti cu echipajele neplătite, majoritatea armatorilor fiind din zona Mării Negre (Turcia, Ucraina, Rusia, Georgia, Moldova, Bulgaria), iar navigatorii care au revendicat plăţile salariale sunt, de regula, din Turcia, Ucraina, Rusia, Georgia, Azerbaijan, Bulgaria, Siria, Egipt. 

13 membri din echipajul unei nave acostate în Portul Constanţa nu şi-au mai primit salariile din luna aprilie a acestui an. Navigatorii cer armatorilor plata la zi a salariilor, care se ridică, în total, la aproximativ 100.000 de dolari, şi repatrierea, conform inspectorului Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) România, Adrian Mihălcioiu. În calitate de lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN) afiliat la ITF, Adrian Mihălcioiu confirmă că marinarii nu vor mai continua voiajul, iar autorităţile portuare au fost informate de starea de fapt. Este vorba de nava St. Vincent m/v Pearl K, care are la bord 21 de navigatori, printre care patru ucraineni, doi indieni şi 13 cetăţeni bulgari.

ITF România informează că armatorul canadian al navei a intrat în insolvenţă. Banca ce are gaj pus pe navă a preluat toate responsabilităţile armatorului şi a rezolvat, ieri, problema marinarilor. „Acum, salariile sunt achitate inclusiv pe luna iunie 2014, iar hrana le ajunge membrilor echipajului pentru 20 de zile. În aceeaşi situaţie mai sunt încă cinci nave şi sunt afectaţi de insolvenţă aproximativ 70 de navigatori români. În toate cazurile, ITF şi SLN monitorizează situaţia astfel încât navigatorii să fie plătiţi şi repatriaţi în bune condiţii de către bancă. Facem în permanenţă presiuni asupra băncii pentru a se rezolva problema navigatorilor afectaţi cât mai repede cu putinţă“, a declarat Adrian Mihălcioiu, inspector ITF România.

SLN şi Adrian Mihălcioiu solicită autorităţilor portuare să ceară armatorilor, înainte de intrarea în port, ca plata salariilor echipajelor să fie achitate la zi, pentru că astfel s-ar evita blocarea navelor în dane.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii