Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:31 05 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mustafa Tartoussi continua sa se lupte cu anchetatorii

ro

16 Sep, 2006 00:00 1808 Marime text

Actiunea prin care proprietarul navei Iman T, Mustafa Tartoussi, solicita ridicarea sechestrului instituit asupra navei, s-a aflat, ieri, pe rolul Curtii de Apel Constanta * Proprietarul navei Iman T, Mustafa Tartoussi a spus ca refuza sa mai plateasca taxele portuare dupa ce procurorii i-au sechestrat cargoul * Pe de alta parte, avocatul acestuia, Ionel Hasotti a depus, ieri, in instanta o serie de acte care atesta pretentiile privind cheltuielile portuare cu nava dupa ce a fost sechestrata in port, care s-ar ridica la peste 200.000 de euro * Proprietarul si agentul navei Iman T, cu care autoritatile banuiesc ca a parasit tara Omar Hayssam, precum si proprietarii marfurilor de pe nava intentioneaza sa dea statul roman in judecata pentru recuperarea prejudiciului creat in urma sechestrarii navei * In alta ordine de idei, se pare ca singurele probe pe care le detin procurorii ca Omar Hayssam ar fi fugit din Romania cu nava Iman T sunt declaratiile a doi marinari romani * Dupa ce au vazut o fotografie de-a lui Omar Hayssam, acestia au sustinut, doar in proportie de 10-50% ca ar fi acesta

Actiunea prin care proprietarul navei Iman T, Mustafa Tartoussi, solicita ridicarea sechestrului instituit asupra navei, s-a aflat, ieri, pe rolul Curtii de Apel Constanta. In cadrul sedintei de judecata, instanta a invocat din oficiu competenta teritoriala. Mai precis, in opinia magistratilor, aceasta actiune nu ar trebui solutionata la Constanta, ci la Bucuresti, unde se afla si dosarul de urmarire penala. In replica, aparatorul cetateanului sirian Mustafa Tartoussi, avocatul Ionel Hasotti, a precizat ca doar Curtea de Apel Constanta are competenta sa judece aceasta cerere. El a depus o serie de acte care atesta pretentiile privind cheltuielile portuare cu nava dupa ce a fost sechestrata in port, care s-ar ridica la peste 200.000 de euro. Avocatul a mai precizat ca, incepand de joi, Tartoussi a refuzat sa mai plateasca Capitaniei Portului Constanta taxele in valoare de 30.000 de euro. De aceea, toate aceste cheltuieli sunt dirijate acum catre Ministerul Finantelor, care ar putea incepe procedurile de abandon ale navei Iman T.Reprezentantul Ministerului Public a fost de acord cu toate concluziile avocatului. Drept urmare, o decizie vizavi de aceasta exceptie a fost amanata pentru marti. In cazul in care judecatorii vor constata ca sunt competenti in aceasta cauza, ei vor judeca apoi cererea proprietarului, Moustafa Tartoussi.Autoritatile romane ar putea cere comisie rogatorie pentru anchetarea lui Omar HayssamPe de alta parte, dupa cum sustine avocatul Ionel Hasotti, singurele probe ca Omar Hayssam ar fi fugit din Romania pe nava Iman T sunt declaratiile a doi marinari romani. Dupa ce au vazut o fotografie de-a lui Omar Hayssam, acestia sustin ca "in proportie de 10-50% este Hayssam". Hasotti a precizat ca inainte de a parasi Romania cu destinatia Egipt, nava a fost controlata "cu trei ore inainte de plecare, la sange", de catre Politia de Frontiera si de Capitania Constanta, si aceasta fiind de constructie romaneasca, organele de control stiu unde sa caute, deoarece cunosc "pe de rost" fiecare cotlon. "Politia de Frontiera sustine si in prezent ca Omar Hayssam nu a fost imbarcat pe Iman T, dar procurorul Ciprian Nastasiu considera ca politistii de frontiera au fost pacaliti, iar Omar Hayssam era imbarcat de cinci zile pe nava si statea inchis ermetic intr-o cutie", a spus Hasotti. Conform afirmatiilor avocatului, procurorul crede ca, odata ajuns la Alexandria, in Egipt, Omar Hayssam a coborat de pe nava, fara sa-l vada nimeni, si dupa 11 zile "de stat teleleu printr-un port militarizat", s-a imbarcat iar pe Iman T, sub o alta identitate, pentru a ajunge la Damasc, Siria. Vizavi de aceasta varianta, Hasotti si-a exprimat surprinderea ca un individ urmarit pentru terorism se gandea sa plece din Romania pe o nava care trebuie sa treaca prin stramtorile Bosfor si Dardanele, unde echipajele de marinari sunt verificate de militarii aflati pe vedetele armatei Statelor Unite ale Americii, care patruleaza in acele zone. "Chiar toata lumea este proasta si nu stia ca Hayssam trece pe apa? Hai, SRI, nu, CIA, nu, MI 5, nu, chiar toata lumea asta nu se pricepe, sau poate vrea sa se mascheze ca Hayssam s-a dus in alta parte, mai ales ca domnul Blaga, ministrul de Interne, a declarat initial ca acesta a plecat cu masina", a mai spus Hasotti.Avocatul a apreciat ca autoritatile romane, daca sunt sigure ca Omar Hayssam este in Siria, pot cere autoritatilor siriene formarea unei comisii rogatorii pentru a-l ancheta pe acesta in statul arab.De asemenea, Ionel Hasotti a spus ca i-a cerut procurorului Ciprian Nastasiu sa solicite ministrului Justitiei, Monica Macovei, sa intreprinda demersurile necesare pentru ca autoritatile egiptene sa cerceteze daca Omar Hayssam a fost in portul Alexandria in perioada semnalata in dosarul de urmarire penala."Procurorul are posibilitatea legala sa o faca, dar n-a scris nici un rand. Asta este banuiala noastra", a mai afirmat Hasotti.Acuzat de complicitate la terorismConform Parchetului instantei supreme, in urma unor actiuni desfasurate de procurori din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT), impreuna cu Serviciul Roman de Informatii si Inspectoratul General al Politiei Romane, au rezultat indicii privind posibila implicare a cetateanului sirian Mustafa Tartoussi in parasirea ilegala a teritoriului national de catre Omar Hayssam. In opinia anchetatorilor, acesta ar fi fugit la bordul unei nave, in dimineata zilei de 30 iunie 2006, cu destinatia Siria, pe ruta Constanta - Alexandria (Egipt) - Tartous (Siria). In consecinta, prin rezolutia din 6 august, procurorii DIICOT au dispus inceperea urmaririi penale fata de Mustafa Tartoussi, pentru savarsirea infractiunii prevazute de articolul 33 lit.c din Legea 535/2004, referitor la inlesnirea intrarii/iesirii in/din tara, gazduirea ori facilitarea accesului in zona obiectivelor vizate al persoanei despre care se cunoaste ca a sprijinit, savarsit sau urmeaza sa sprijine, sa savarseasca un act terorist.Tot prin aceeasi ordonanta, procurorii DIICOT au dispus indisponibilizarea, prin instituirea unui sechestru asigurator asupra navei Imam T. Nava, aflata sub pavilion nord-coreean, este proprietatea Mediteranean Line Inc. Delaware USA si este manageriata de Tartoussi Shiping Company Constanta, reprezentata de Mustafa Tartoussi. Proprietarul si agentul navei Iman T, cu care autoritatile banuiesc ca a parasit tara Omar Hayssam, precum si proprietarii marfurilor de pe nava intentioneaza sa dea statul roman in judecata pentru recuperarea prejudiciului creat in urma sechestrarii navei.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii