De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
15:43 25 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Reabilitare pe bani grei Cine sunt firmele care au anvelopat blocurile din Mangalia pe vremea lui Tusac? (documente)

ro

06 Oct, 2016 00:00 1790 Marime text


În urmă cu cinci ani, administraţia locală a oraşului Mangalia, condusă pe atunci de Mihai Claudiu Tusac, plănuia să reabiliteze şi să anvelopeze o mare parte din blocurile municipiului. În acest sens, la data de 15 iunie 2011, Primăria Mangalia desfăşura prima şedinţă de deschidere a ofertelor pentru atribuirea contractului de achiziţie publică „Lucrări de reabilitare faţade blocuri de locuinţe în municipiul Mangalia”. Procedura de atribuire a fost cerere de ofertă, iar invitaţia de participare nr. 297341 a fost lansată în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP) la data de 30 mai 2011. Contractul avea o valoare estimată de 19.440.000 de lei.
 
Comisia de evaluare, numită prin dispoziţia nr. 711, din data de 14 iunie 2011, a fost compusă din: Albena Dana Duzinschi - preşedinte, Rodica Ripianu, George Mocanu, Elena Turtoi şi Sorin Iulian Tifu - membri. De asemenea, pe lângă comisia de evaluare a fost selectat şi expertul Ioana Saplacan, cu scopul de a sprijini activitatea acesteia, conform documentelor.
 
Operatorii economici care au depus oferte sunt: Electrica Serv SRL - cu o perioadă de garanţie a lucrărilor executate de 120 de luni, Recon şi Doje SRL - cu o garanţie a lucrărilor de 60 de luni, Asocierea Structor Invest SRL şi Builders United SRL - cu un termen de garanţie a lucrărilor de 180 de luni, Asocierea Search Chemicals SRL şi Ayka Build & Design SRL - cu o perioadă de garanţie a lucrărilor executate de 24 de luni, şi Asocierea Euroinvest Future Services SRL şi Construcţii Erbaşu SA - cu un termen de garanţie pentru lucrările executate de 60 de luni.

Ce documente li s-au cerut ofertanţilor

Şedinţele de evaluare a ofertelor s-au desfăşurat în zilele de 11, 22 şi 26 iulie. Pe parcursul acestor şedinţe, s-a verificat dacă ofertanţii îndeplinesc cerinţele minime de calificare menţionate în caietul de sarcini, dintre care amintim: certificatul constatator emis de ORC, certificatul de înregistrare emis de Camera de Comerţ şi Industrie, lista cu principalele lucrări executate în ultimii cinci ani, bilanţul contabil pe anii 2008, 2009 şi 2010, lista cu persoanele direct responsabile ce ar urma să se ocupe de lucrare, cât şi CV-urile şi copiile după contractele de muncă sau de colaborare ale angajaţilor care ar urma să se ocupe de lucrare.

Doi dintr-o lovitură. „Out” din licitaţie pentru Recon - Doje SRL şi Electrica Serv SRL

Referitor la documentele de calificare depuse de societatea Electrica Serv SRL, comisia a constatat că ofertantul nu a depus în copie dovezile care să ateste că deţine mijloacele şi utilajele pentru executarea lucrărilor. De asemenea, în urma analizării tuturor documentelor depuse de ofertant, comisia a luat decizia de a-l exclude pe acesta din cursa pentru câştigarea contractului.
 
Mai mult decât atât, comisia de evaluare a stabilit că, în urma raportului de evaluare tehnică şi financiară nr. 29191 din data de 22 iulie 2011, raport tehnic întocmit de expertul tehnic cooptat, oferta depusă de societatea Recon şi Doje SRL este neconformă, motivul respingerii ofertantului fiind acela că societatea pretinde un preţ neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi executat.
 
În acest context, în cursa pentru câştigarea contractului au mai rămas:

- Asocierea dintre Structor Invest SRL şi Builders United SRL, cu o propunere financiară de 69,97 de lei pentru polistirenul de 5 cm, de 74,95 de lei pentru polistirenul de 8 cm şi de 79,97 de lei pentru polistirenul de 10 cm, fără TVA;
- Asocierea dintre Euroinvest Future Services SRL şi Construcţii Erbaşu SRL, cu o propunere financiară de 75 de lei pentru polistirenul de 5 cm, de 81 de lei pentru polistirenul de 8 cm şi de 87 de lei pentru polistirenul de 10 cm, fără TVA;
- Asocierea Search Chemicals SRL şi Ayka Build & Design SRL, cu o propunere financiară în valoare de 75 de lei pentru polistirenul de 5 cm, de 77,02 lei pentru polistirenul de 8 cm şi de 79 de lei pentru polistirenul de 10 cm, fără TVA.
 
În urma aplicării criteriului de atribuire „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”, comisia de evaluare a acordat următorul punctaj celor trei ofertanţi rămaşi în „joc”: Asocierea dintre Structor Invest SRL şi Builders United SRL, cu subcontractant Progresiv Activ SRL - 99,69 de puncte,  Asocierea dintre Euroinvest Future Services SRL şi Construcţii Erbaşu SRL - cu subcontractant Gepa Building Expert SRL - 74,78 de puncte, şi Asocierea Search Chemicals SRL şi Ayka Build & Design SRL - 75,97 de puncte. În aceste condiţii, toate cele trei oferte au fost declarate câştigătoare.
 
Contractul pentru reabilitarea faţadelor blocurilor din Mangalia s-a încheiat la data de 3 august 2011. Pentru acest contract, mangalioţii au plătit din bugetul oraşului 18.640.000 de lei către cele trei consorţii câştigătoare, adică peste 186 de miliarde de lei vechi.

Cine sunt liderii de asociere. Realitatea din spatele firmelor, la cinci ani distanţă

Firma Structor Invest SRL are sediul social în municipiul Mangalia, pe şoseaua Constanţei, şi a fost înfiinţată în anul 2005. Societatea are ca domeniu de activitate „lucrări de construcţie a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale”. Asociaţii societăţii sunt Ughystvan Jakab, născut în localitatea Cristuru Secuiesc, din judeţul Harghita, în luna aprilie a anului 1967, şi Natalia Butnaru, născută în luna decembrie a  anului 1949, în localitatea Tătăruşi, judeţul Iaşi. De menţionat că Ughystvan Jakab deţine şi calitatea de administrator al societăţii.
 
În anul 2015, firma a avut o cifră de afaceri de 3.123.941 de lei şi le-a adus proprietarilor un profit de 330.544 de lei. Anul trecut, societatea a avut doar 11 angajaţi, în timp ce în 2011, anul în care s-a ocupat de anveloparea blocurilor din Mangalia, a avut 34 de angajaţi. Tot anul trecut, societatea a avut datorii totale de 2.404.615 lei, venituri în valoare totală de 3.351.217 lei şi cheltuieli totale de 3.020.673 de lei. De precizat că, la jumătatea acestei veri, societatea nu avea datorii către bugetul de stat, potrivit datelor furnizate de ANAF.

Despre Search Chemicals SRL

În ceea ce priveşte liderul de asociere Search Chemicals SRL, societatea a fost înfiinţată în anul 2003 şi are sediul pe bulevardul Aurel Vlaicu numărul 125. Firma, ce are ca domeniu de activitate comerţul cu ridicata al materialului lemnos şi al materialelor de construcţii, precum şi comerţul cu echipamente sanitare, este deţinută de Omer Susli, născut în luna mai a anului 1964, în localitatea Şirvan din judeţul Tulcea, cu o cotă de participare la profitul şi pierderile societăţii de 95%, şi Gemile Susli, născută în luna iunie a anului 1969, în Sectorul 8 din Bucureşti. Gemile Susli deţine 5% din societate. Calitatea de administrator al firmei este deţinută de Carla Roxana Ciupală, născută în luna septembrie a anului 1974, în municipiul Constanţa. Roxana Ciupală deţine această funcţie de mai bine de zece ani.
 
Search Chemicals SRL a avut anul trecut o cifră de afaceri de 49.703.420 de lei şi un profit de 368.402 lei. În acelaşi an, societatea a avut   datorii în valoare totală de 32.508.252 de lei, venituri totale de 51.052.488 de lei şi cheltuieli totale în valoare de 50.684.086 de lei. În anul 2015, societatea a avut 73 de angajaţi, cu unul mai puţin faţă de 2011, adică anul în care firma s-a ocupat de anveloparea blocurilor din Mangalia.

Euroinvest Future Services SRL - „bye-bye”, Constanţa

Cea de-a treia societate-lider de asociere, membră a consorţiului care a câştigat contractul scos la bătaie de Primăria Mangalia pentru anveloparea blocurilor oraşului, este Euroinvest Future Services SRL. În prezent, agentul economic apare radiat la Registrul Comerţului. Societatea a dispărut de pe piaţă în anul 2014, după şapte ani de activitate, dar după trei ani distanţă de la câştigarea contractului scos la licitaţie de administraţia din Mangalia. Firma şi-a schimbat sediul din judeţul Constanţa într-o altă zonă a ţării, acesta fiind motivul invocat de proprietarii societăţii atunci când au solicitat autorităţilor radierea firmei din toate bazele de date. Astăzi, la Registrul Comerţului apare o societate cu acelaşi nume, înfiinţată în 2014, anul dispariţiei firmei mai sus amintite, dar cu sediul în Bucureşti.
 
Euroinvest Future Services SRL a avut sediul social în municipiul Constanţa, pe strada Patriei numărul 25B. În ceea ce priveşte datele financiare ale societăţii, aceasta a avut în anul 2011 o pierdere netă de 205.555 de lei. În acelaşi an, societatea a avut doar doi angajaţi. Chiar dacă firma a fost pe pierdere în anul 2011, societatea s-a remarcat printr-o cifră de afaceri de 1.538.963 de lei. De asemenea, în anul 2011, societatea a avut datorii totale de 2.218.850 de lei, venituri în valoare totală de 2.348.511 lei şi cheltuieli totale în valoare de 2.554.066 de lei.
 
Multe semne de întrebare planează însă şi acum asupra societăţii. Deşi a fost cooptată într-un proiect de anvergură pentru reabilitarea faţadelor blocurilor din municipiul Mangalia, firma avea ca obiect de activitate intermedierile în comerţul cu diverse produse. Mai mult decât atât, de-a lungul timpului, societatea a fost administrată pe rând de oamenii de afaceri Simion Nikitas, Alexandru Drăgoi şi Marius Manuel Păduraru.
 
Societatea în cauză a fost fondată sub denumirea de SC Ecoplast Trading SRL. Iniţial, părţile sociale erau deţinute de Ecoplast Industries Group SRL - o firmă axată pe reciclarea materialelor plastice, care deţinea puncte de lucru în comuna Lumina, în Galaţi şi la Bucureşti - şi SC Ecotrans Logistic SRL. În anul 2010, şi-a schimbat acţionariatul, părţile sociale fiind împărţite în cote egale de firma-mamă, Ecoplast Industries Group SRL, şi persoana fizică Marian Pană. În 2011, părţile sociale au ajuns să fie deţinute în proporţie de 95% de firma-mamă şi de 5% de către Adrian Simion Nikitas, după cum scria presa locală la acea vreme.

În secţiunea „Documente”, puteţi consulta anunţul de atribuire, procesul-verbal şi raportul procedurii aferente desfăşurării licitaţiei descrise mai sus. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii