Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
08:01 21 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Scrisoare deschisă către Iohannis și Ponta Operatorul Portuar și sindicatele din Portul Constanța cer demiterea actualei conduceri

ro

25 Aug, 2015 00:00 803 Marime text
 
Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar” şi Federaţia Naţio­nală a Sindicatelor Portuare (FNSP) au transmis ieri o scrisoare deschisă preşedintelui României, Guvernului, Ministerului Transporturilor şi Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură din cadrul Camerei Deputaţilor prin care au solicitat, din nou, demiterea de urgenţă a Consiliului de Administraţie a Companiei Naţionale, Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) SA şi a conducerii executive. Portuarii acuză actuala conducere de un management dezastruos.
 
„În virtutea funcţiei pe care o deţineţi, să luaţi măsuri urgente în vederea demiterii Consiliului de Administraţie al CN APM SA şi a conducerii executive, motivat de dovezile concrete privind ma­nagementul dezastruos practicat de actuala conducere a companiei, dovezi ce constau în Concluziile Raportului Corpului de Control al Ministrului Transporturilor nr. 23796/27.06.2013, Concluziile Raportului Curţii de Conturi nr. 7879/485/03.03.2014 şi cele ale Raportului Corpului de Control  al Ministrului Transporturilor nr. 22539/09.06.2015“, se arată în scri­soarea deschisă transmisă de reprezentanţii patronatului Opera­torul Portuar şi a FNSP. Portuarii susțin că ambele structuri de conducere ale CN APM Constanța aplică în mod constant un management deficitar, încheind contracte păguboase pentru companie, chiar prin eludarea legii.

„Această atitudine se reflectă în mod direct asupra situaţiei economice a CN APM SA: sunt cheltuite resurse financiare pe  con­tracte nejustificate şi amânate investiţii absolut necesare pentru buna desfăşurare a activităţii Portului Constanţa, ceea ce generează un dezechilibru vădit între veniturile, cheltuielile şi necesităţile reale ale companiei pentru a fi eficientă din punct de vedere economic“, se mai arată în documentul citat.

„Pe fir“ din 2013
În scrisoarea deschisă a reprezentanților „Ope­ratorul Portuar“ şi a FNSP, se arată că încă din anul 2013, reprezentanţii Corpului de Control al Ministrului Transporturilor, în urma efectu­ării unor controale privind activitateai CN APM SA, ar fi fost identificate anumite fapte pentru care ar exista indicii potrivit cărora actuala conducere a CN APM SA ar fi  săvârşit infracţiuni, motiv pentru care raportul a fost transmis către Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanţa. Faptele sesizate se referă la derularea proiectului  „Prelungirea digului de larg al Portului Constanţa“. Cele două organizaţii afirmă că reprezentanţii conducerii Portului arfi  modificat şi adăugat, în defavoarea  CN APM SA, clauze contractuale obligatorii, după desemnarea câştigătorului procedurii de achiziţie publică și ar fi aprobat plata avansului către Van Oord Dreding and Marine Contractors BV, fără respectarea legii şi a condiţiilor contractuale. Mai mult, prin modificarea unor clauze din acordul contractual în favoarea firmei câştigătoare, a­ceasta ar fi beneficiat de mărirea va­lo­rii contractului fără a fi res­pectate valorile legale. Condu­cerea a modificat preţul contractului privind serviciile de consultanţă de supervizare a exe­cuţiei lucrărilor aferente proiectului „Finalizarea Digului de larg din Portul Constanţa“, favorizând ofertantului câştigător suma de 288.265 de euro.
 
Urmare a acțiunii de control din 2013, în anul 2014, Curtea de Conturi a României a efectuat un control la CN APM SA, ocazie cu care auditorii de conturi au faptul că cei aflați la cnducerea CN APM SA  nu ar fi respectat clauzele contractului de concesiune nr. LO/4113/ 31.10.2008, încheiat între Ministerul Transporturilor şi CN APM SA Constanţa, având ca obiect concesionarea bunurilor proprietate publică şi organizarea unor proceduri de licitaţie publică fără respectarea dispoziţiilor legale în materie.

„Practic, neregulile constatate au vizat pe de o parte modalitatea greşită de «stabilire a redevenţei pentru perioada august 2012-decembrie 2013, prin includerea în bază de calcul, a veniturilor din activitatea de pilotaj/remorcare şi virarea sumei cuvenite bugetului de stat», iar pe de altă parte neres­pectarea procedurii de achiziţie cu prilejul atribuirii contractului de lucrări, reparaţii şi întreţinere drumuri, platforme, pasaje şi trotuare din porturile maritime aparţinând CNAPM SA Constanţa“, se mai arată în scrisoare.

Concesiuni păguboase
Potrivit documentului citat, antul acesta, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, prin Raportul nr. 22539/9.06.2015, ar fi reţinut, de asemenea, o serie de abateri de la legalitate şi regularitate săvârşite de către conducerea CN APM SA. „La nivelul companiei se înre­gistrează o creştere a nivelului creanţelor, o parte importantă din volumul acestor creanţe au fost generate de intrarea în insolvenţă sau în faliment a unor societăţi care aveau încheiate contracte de concesiune. S-a constatat, de asemenea, modul defectuos în care conducerile succesive ale CN APM SA au asigurat urmărirea derulării contractelor analizate în cadrul Raportului, datele prezentate cu privire la nerezilierea unor contracte de concesiune/închiriere, întocmirea de procese-verbale de folosinţă şi neinstituirea măsurilor de executare silită asupra bunurilor proprietate a debitorilor, reprezentând indicii cu privire la săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu“, afirmă reprezentanţii celor două organizaţii care cer demiterea conducerii CN APM Constanța.

Ti-a placut articolul?

Comentarii