De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
00:01 17 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Comandamentul Litoral 2016 al ANPC, la final Iată ce au găsit turiştii - lenjerii murdare, mucegai şi mâncare alterată!

ro

16 Sep, 2016 00:00 891 Marime text
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Marcel Bogdan Pandelică, directorul general al ANPC, Paul Silviu Anghel, şi comisarul-şef adjunct al CJPC Constanţa, Radu Cornel, au prezentat, ieri, bilanţul activităţii structurii „Comandament Litoral 2016”.
 
În cadrul comandamentului au fost efectuate 1.413 controale. Au fost aplicate 507 amenzi şi 357 de avertismente. Valoarea amenzilor aplicate se ridică la suma de 1.837.800 de lei. De asemenea, au fost retrase de la comercializare produse în valoare de 37.615,25 de lei. Mai mult, ca urmare a deficienţelor, s-a dispus măsura complementară de oprire temporară a prestării serviciului în 53 de cazuri, până la intrarea în legalitate.
 
„Comandamentul Litoral 2016 a activat pe trei zone operaţionale: Mamaia (staţiunile Mamaia şi Năvodari), Costineşti (staţiunile Costineşti, Eforie Nord, Eforie Sud, Tuzla, 23 August), Neptun (staţiunile Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn, Mangalia, Vama Veche, 2 Mai). Controalele au fost efectuate de comisarii CJPC Constanţa, dar şi de cei detaşaţi din ţară“, a spus preşedintele ANPC, Marcel Bogdan Pandelică.
 
La rândul său, directorul general al ANPC, Paul Anghel, a declarat: „Faţă de anii trecuţi, situaţia s-a îmbunătăţit. Operatorii economici au înţeles ce au de făcut“.
 
Controalele efectuate la agenţii economici au scos la iveală probleme precum: nerespectarea condiţiilor de depozitare a preparatelor din carne oferite la comercializare, a băuturilor răcoritoare, ţinute sub directa acţiune a razelor solare, a temperaturii de păstrare a pâinii, aceasta fiind în stare congelată. De asemenea, în urma controalelor s-au mai descoperit: legume şi fructe expuse pentru comercializare fără indicarea ţării de origine şi a clasei de calitate, preparate culinare depozitate incorect, carne şi preparate din carne cu data-limită de consum depăşită şi fără elemente de identificare, prezenţa corpurilor străine în preparatele culinare, neîncadrarea în gramajul declarat a porţiilor de preparate culinare. La acesta se adaugă lipsa menţionării ingredientelor şi a gramajelor preparatelor în lista meniurilor, a afişării certificatului de clasificare şi a autorizaţiilor eliberate de autorităţile locale.

Dezastru în unele hoteluri şi pensiuni

Controalele au mai scos la suprafaţă şi faptul că, la unele unităţi hoteliere, lenjeria era neconformă, pernele erau vechi, iar lenjeria, uzată şi pătată. În unele camere, prizele erau desprinse din perete. Mai mult decât atât, în unele structuri de cazare, turiştii nu au putut beneficia de rezervarea făcută şi plătită integral sau parţial.

Deficienţe şi pe plaje

Comisarii ANPC au mai depistat şi deficienţe majore pe plaje. Astfel, zona destinată plajei nu era semnalizată, saltelele şi şezlongurile de închiriat erau murdare, lipseau informaţiile privind tarifele pentru închirierea şezlongurilor, iar zona de plajă destinată cearşafurilor nu era marcată. De asemenea, nu era respectată proporţia de 30% din totalul de plajă închiriat (pentru cearşafuri).

Peste 300 de reclamaţii

364 de turişti au depus reclamaţii. Aceştia s-au plâns de lipsa informaţiilor privind denumirea preparatului culinar servit şi ingredientele, reclamând, de asemenea, condiţiile de igienă necorespunzătoare din spaţiile de cazare, preparatele culinare de calitate îndoielnică, funcţionarea necorespunzătoarea a liftului din structura de cazare, slaba pregătire a chelnerilor, diferenţa de tarif dintre camerele din aceeaşi locaţie sau comportamentul neadecvat al şefului de sală. La acestea se adaugă alte probleme, cum ar fi: discrepanţa dintre informaţiile oferite de agenţia de turism şi cele găsite la faţa locului, saltele şi lenjerii murdare, plase de ţânţari rupte, uşi, mobilier deteriorate, oglinzi pătate, robinete ruginite, miros de mucegai, mochete uzate.
 
Turiştii s-au mai arătat nemulţumiţi şi de faptul că, pe parcursul zilei, la structurile de servicii all inclusive nu au primit băuturi alcoolice. „Din cele 364 de reclamaţii depuse, 20% nu au fost întemeiate“, susţine comisarul-şef adjunct al CJPC, Radu Cornel.

Ti-a placut articolul?

Comentarii