Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:40 21 09 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Gheorghe Bosînceanu „Pot să arăt cum am făcut şi ultimul dolar“

ro

26 Jan, 2011 05:57 5679 Marime text

gheorghe_bosanceanu_6631930.jpgTulburi şi învolburate sunt apele oceanului planetar - ocean care pentru armatorul constănţean Gheorghe Bosînceanu este terenul de business. Însă nu a fost întotdeauna aşa, iar românul cu cele mai importante afaceri în shipping crede că furtuna este pe sfârşite, deşi la linia orizontului par că se adună alţi nori întunecaţi.

Un adevărat tsunami a lovit industria care mişcă 90% din volumul de mărfuri tranzacţionate la nivel global, shippingul. Se întâmpla în 2008, iar efectele undei de şoc nu au dispărut nici astăzi. Toate afacerile au fost lovite, cu atât mai mult micii armatori sau operatori de nave.

Însă fostul comandant de navă Gheorghe Bosînceanu, astăzi proprietarul Şantierului Naval Constanţa, al Histria Shipmanagement (operator de nave), dar şi cel mai mare armator român, pare să fi găsit cheia supravieţuirii în furtună.
„Piaţa pe care activez este piaţa globală şi este reprezentată de oceanul planetar", rezumă Gheorghe Bosînceanu (54 ani) cum pot fi descrise cel mai bine afacerile din shipping, fie ele locale sau globale. Aceasta a fost una din primele lecţii de business pe care le‑a învăţat în anii '90, când a trecut de la statutul de angajat la cel de angajator.

A doua a fost cea în care a aflat că este mai sănătos să separi activităţile. Adică e mai bine să ai o companie care deţine navele şi o alta care le trimite pe mare: armatorul, respectiv operatorul. Apoi, ultima lecţie, navele nu plutesc de la sine, au nevoie constant de întreţinere, reparaţii şi modernizări, adică de şantiere navale. În mare, aceste trei elemente formează businessul de shipping, care la nivel global este de ordinul sutelor de miliarde de dolari - dolari pentru că, atunci când se vorbeşte despre această industrie, la fel ca în cazul industriei petroliere, calculele se fac în această monedă. Bosînceanu a învăţat bine lecţiile şi afacerile sale presupun toate cele trei componente menţionate, alcătuind un grup de companii maritime bine închegat.

Deşi se fereşte să spună cu subiect şi predicat că este proprietarul celor zece nave pe care le operează - „cred că este de ajuns să reţineţi că sunt singurul operator român de nave maritime", aşa se prezintă Gheorghe Bosînceanu -, acesta lasă totuşi să se înţeleagă că este şi cel mai mare armator român. Iar dacă este să ne uităm în scurta listă a deţinătorilor români de nave comerciale maritime - fie ele cargo, mineraliere sau petroliere - doar două nume pot fi reţinute: Gheor­ghe Bosînceanu şi Adolf Bâclea.

„Nu sunt decât două companii mari: Histria şi Cosena. Restul sunt neînsemnaţi, cu nave vechi, care nu contează în piaţă", susţine Tiberiu Miclea, comandant român de navă, angajat la compania germană de shipping Hansa Treuhand. Iar celălalt armator important, Adolf Bâclea, deţine compania Cosena SRL, care, conform site‑ului cosena.ro, are nouă nave de transport maritim. Cu una mai puţin decât Histria lui Bosînceanu.

Citește mai departe povestea afacerilor lui Gheorghe Bosînceanu pe MONEY.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Real Slim Shady 26 Jan, 2011 08:43 Ultimii n-au fost niciodata o problema. Primii-s mai complicat de explicat. :) :) :)