Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
20:11 22 09 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Ce taxe se achită la ITM în 2014 pentru eliberare de documente

ro

01 Jan, 2014 15:33 1264 Marime text
Taxele percepute de inspectoratele teritoriale de munca (ITM) pentru eliberarea de documente au crescut in 2013, iar acestea sunt valabile si pentru 2014. Astfel, angajatorii si angajatii vor plati mai mult pentru a obtine de la ITM certificate sau adeverinte, informeaza avocatnet.ro

Taxele aplicate de Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, pentru eliberarea de certificate, adeverinte sau alte documente, in urma solicitarilor venite din partea angajatorilor si angajatilor, au fost modificate in 2013 printr-un ordin al Ministerului Muncii. Este vorba despre Ordinul ministrului muncii nr. 1681/2013 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 491, din 5 august 2013 si care a intrat in vigoare la aceeasi data.


Potrivit acestui act normativ, angajatorii sau angajatii care vor solicita documente sau furnizarea de informatii din Registrul general de evidenta a salariatilor (REVISAL) vor plati mai mult pentru astfel de servicii.

Mai exact, pentru eliberarea de certificate/adeverinte/duplicate de adeverinte in baza documentelor existente in arhivele inspectoratelor teritoriale de munca (ITM), solicitantii vor plati un tarif de 50 lei/document, cu 10 lei mai mult decat tariful prevazut in vechile reglementari.

De asemenea, pentru eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii cu registrele generale de evidenta a salariatilor transmise de angajatori taxa aplicata este de 15 lei/persoana. Anterior intrarii in vigoare a Ordinului ministrului muncii nr. 1681/2013, tariful practicat de Inspectia Muncii pentru astfel de servicii era de 10 lei/persoana.

Sumele de bani, reprezentand tarifele aplicate pentru eliberarea de documente, se vireaza in contul de trezorerie sau la casieria inspectoratului teritorial de munca care efectueaza prestarea serviciului, mentioneaza actul normativ, care mai prevede ca Inspectia Muncii presteaza servicii la cererea angajatorilor si angajatilor numai dupa confirmarea achitarii tarifelor.


Sursa: Capital.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii