Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
07:28 25 09 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

A dat și 2 mil. de euro pentru închirierea plajelor româneşti. Vezi cine

ro

23 Apr, 2012 23:14 1017 Marime text

Cele mai multe firme care participă la licitaţiile pentru administrarea unor sectoare de plajă la Marea Neagră nu au site-uri, date de contact pe internet iar unele nu au nici măcar bilanţ pe 2010 la Registrul Comerţului.

Aşa s-a întâmplat şi la ultima licitaţie organizată de Apele Române pentru aproape 400.000 de metri pătraţi de plajă. Rezultatele licitaţiei arată că deşi pentru închirierea unui subsector de plajă s-au luptat chiar şi trei sau patru firme, acestea nu sunt nişte nume cunoscute în turism.

De exemplu, la licitaţia pentru un subsector de plajă din staţiunea 2 mai au depus oferte firmele White Shark, Auto Trade, Auto Total şi asocierea Massaro Trans cu PFA Răcaru Valeria Ecaterina, cea din urmă ofertă fiind şi câştigătoare.

ZF i-a contactat pe cei de la firma Massaro Trans, care se ocupă de transport persoane şi care are au un site, ce au transmis că membrii din conducere nu sunt în companie.

Potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, firma White Shark, care a depus o ofertă pentru acesl subsector, se ocupă cu plasarea forţei de muncă, în 2010 având un singur angajat şi o cifră de afaceri de circa 37.000 de lei şi pierderi de 60.000 de lei. Şi firma AD Auto Total se ocupă cu altă activitate decât cea în turism. Compania din Bucureşti cu un punct de lucru în Constanţa are ca obiect de activitate comerţul cu ridicat de piese şi accesorii pentru autovehicule.

La ultima licitaţie organizată în aprilie au fost depuse 34 de oferte pentru cele 14 subsectoare de plajă din staţiunile Mamaia, Eforie Nord şi Sud, Vama Veche, 2 Mai, Venus şi 2 Mai, fiind adjudecată o suprafaţă de 84.000 de metri pătraţi, potrivit reprezentanţilor Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea- Litoral (ABADL). Preţul de pornire al licitaţiei s-a situat între 1,1 lei şi 10,98 lei pe metru pătrat de plajă pe an, în funcţie de zona sau de categoria plajei, potrivit organizatorilor licitaţiei.

În prezent Apele Române au 138 de contracte încheiate cu administratorii privaţi de plajă, valoarea totală a acestora fiind de 9 milioane de lei (2 milioane de euro), potrivit lor. Până în prezent Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea Litoral a închiriat o suprafaţă de aproape 1,2 milioane metri pătraţi de plajă turistică, ceea ce reprezintă aproximativ 80% din suprafaţa plajei turistice de pe litoralul romanesc

"Nu am luat în calcul contractele care vor fi încheiate după a doua licitaţie", spune Cătălin Anton, purtătorul de cuvânt al Apelor Române. Aproape 393.000 de metri pătraţi de plajă în principal din staţiunile Năvodari, Eforie Nord, Eforie Sud, Olimp, Cap Aurora, Constanţa au fost scoşi spre închiriere pentru două sau mai multe sezoane în a doua licitaţie.

Cele mai multe dintre companiile care au câştigat licitaţiile pentru plajă se feresc să dea informaţiile despre acest subiect.

Claudia Bărbat, directorul hotelului Laguna din Mamaia, înregistrat pe firma GMB Division, care a câştigat licitaţia pentru un subsector de plajă în Mamaia dar şi în Vama Veche a susţinut că nu doreşte să comenteze subiectul licitaţiei. Ea nu a a dorit să spună care a fost motivul pentru care firma a participat la această licitaţie şi nici preţul cu care a câştigat, menţionând doar că s-au îndeplinit toate condiţiile solicitate la licitaţie.

Plaja a devenit o afacere, aşa cum apre­ciază mai mulţi analişti, de aici şi interesul mare pentru plajă din partea unor firme cu alt obiect de activitate decât turismul. La un singur şezlong, un administrator de plajă câştigă 30 de lei pe zi, dar plăteşte o chirie de doar 1,3 lei pe zi pentru zece metri pătraţi, arată o analiză a ZF

Peste un milion de turişti atrage anual litoralul ro­mânesc în vacanţa de vară. Cei mai mulţi închiriază şez­longuri, umbrele, ski jeturi sau folosesc terenurile de tenis sau volei de pe plajă.

Un administrator de plajă este obligat să întreţină şi să igienizeze plaja închiriată, să menţină în condiţii bune dotărilor de pe plajă şi să interzică activităţile de comerţ ambulant pe plajă, potrivit Administraţiei Apelor Române.

 http://www.zf.ro/companii/cine-a-dat-2-mil-euro-pentru-inchirierea-plajelor-romanesti-anul-acesta-firme-fara-site-sau-date-de-contact-9546221

 

Ti-a placut articolul?

Comentarii