Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:27 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mai multe străzi din comuna Topraisar vor fi reabilitate (document)

ro

03 Nov, 2016 00:00 3182 Marime text

Dacă bugetul local nu permite investiţii de mare anvergură, primarul din Topraisar, Stelian Gheorghe, accesează noi fonduri europene. Se conturează planul dezvoltării comunei, existând un proiect care vizează construirea unei săli de sport la Liceul Tehnologic, dar şi deschiderea unei pieţe agroalimentare. De asemenea, autorităţile locale au un proiect care priveşte repararea mai multor străzi, acum lucrându-se la studiul de fezabilitate.
 
„Este un proiect european în valoare de un milion de euro. Nu cunoaştem momentan data de începere a proiectului, pentru că încă aşteptăm obţinerea avizului de mediu. Vizează asfaltarea a şase kilometri de străzi”, a declarat, pentru ZIUA în judeţ, primarul comunei Topraisar, Stelian Gheorghe. 
 
Străzile propuse pentru modernizare şi reparaţii sunt cuprinse în comuna Topraisar şi satele arondate Biruinţa, Moviliţa şi Potârnichea, terenul făcând parte din domeniul public al localităţii. Astfel, uliţele de pământ vor fi de domeniul trecutului.
 
În prezent, la Topraisar se mai lucrează la un alt proiect de anvergură. Este vorba de repararea a nouă kilometri de drumuri, program realizat cu fonduri de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

Ce străzi vor fi asfaltate 

În documentaţia pentru primirea acordului de mediu sunt menţionate străzile ce urmează a fi amenajate în Topraisar: str. Dobrogei (785 m), str. Câmpului (353 m), str. Fundătura (179 m), str. Moldovei (307 m), str. Interioară Toplacer (377 m) cu aleea interioară Toplacer (152 m), aleea Teilor (184 m) şi aleea Viorelelor (238 m).
 
În Biruinţa, vor fi reamenajate străzile Fulgerului (722 m) şi Primăverii (746 m), în vreme ce la Moviliţa va fi asfaltată str. Rândunelelor, pe o lungime de 1.096 m. În satul Potârnichea va fi asfaltată str. Brânduşei, pe o lungime de 816 m.
 
Pentru a fi funcţionale, străzile ce urmează a fi amenajate trebuie să răspundă criteriilor de rezistenţă şi stabilitate la sarcini statice, dinamice şi seismice. De asemenea, materialele utilizate la execuţia sistemelor rutiere sunt produse de carieră şi balastieră, dar şi bitum. Acestea asigură nivelul de calitate conform cerinţelor Legii 10/1995 şi HG 766/1997 privind calitatea în construcţii şi standardelor naţionale şi armonizate.
 
Amenajarea străzilor, demers ce face obiectul studiului de fezabilitate, se va efectua fără a prejudicia în vreun fel ambientul, salubritatea, starea de sănătate şi confortul populaţiei, avându-se în vedere: realizarea şi întreţinerea spaţiilor verzi, cu rol împotriva noxelor, a zgomotului, dar şi cu rol estetic; executarea de amenajări sigure pentru pietoni; protecţia apelor de suprafaţă şi subterane şi proiectarea sistemului de scurgere a apelor pentru a proteja drumul şi terenurile adiacente, prin rigole triunghiulare, iar la intersecţii, prin rigole carosabile.

Justificarea necesităţii proiectului

În documentaţia pentru primirea acordului de mediu există şi justificarea necesităţii proiectului, care permite dezvoltarea judeţului Constanţa, cu localităţile sale, pentru a stimula zonele rămase în urmă şi a oferi şanse echivalente de dezvoltare. „Din punctul de vedere al locuirii, al condiţiilor de viaţă, al accesului la un loc de muncă, al veniturilor şi al satisfacerii nevoilor fundamentale, diferenţele dintre oraş şi micile localităţi ar trebui să fie minime, în acest sens transporturile asigurând un element principal de coeziune a sistemului de localităţi“, se precizează în documentul înaintat Agenţiei pentru Protecţia Mediului Constanţa.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii