Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:14 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cum se împarte uriaşa avere imobiliară Garda Financiară, Direcţia Regională Vamală şi Direcţia Finanţelor Publice se reorganizează. Sediile cui rămân? Dar salariaţii?

ro

29 Jun, 2013 00:00 3920 Marime text
În şedinţa de Guvern din 26 iunie, a fost aprobată Ordonanţa de Urgenţă privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. ANAF se va reorganiza  urmare a fuziunii prin absorbţie şi preluarea activităţii Autorităţii Naţionale a Vămilor şi prin preluarea activităţii Gărzii Financiare. Restructurarea ANAF constituie o precondiţie pentru implementarea ”proiectului de modernizare a administraţiei fiscale”, convenit cu instituţiile europene şi pentru care s-a semnat un acord de împrumut cu Banca Mondială.

Dar cum se va reorganiza ANAF-ul? Ce se va întâmpla cu sediile Gărzii Financiare Constanţa şi al Direcţiei Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Constanţa? Cu angajaţii? Cu actuala conducere a instituţiilor care vor fi absorbite? Am adresat aceste întrebări directorului Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Constanţa, Emil Mihăilescu, şi comisarului-şef al Gărzii Financiare Constanţa, Ciprian Mihail Fronea. Dar niciunul dintre ei nu ne-a putut oferi mai multe detalii. „Aşteptăm hotărârea de Guvern. Deocamdată  nu cunoaştem mai multe detalii”, ne-a declarat comisarul-şef  Ciprian Mihail Fronea. Cu toate acestea, surse din cadrul Gărzii Financiare Constanţa, al Direcţiei Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Constanţa şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Constanţa susţin că între 15 iulie  şi 1 august, angajaţii celor trei instituţii trebuie să fie anunţaţi dacă judeţul Constanţa va funcţiona ca Regională Fiscală. Autorităţile centrale urmează să decidă dacă Constanţa va rămâne reşedinţă de fiscalitate. În caz contrar, miezul problemei se va muta la Galaţi. Astfel, până pe 1 august, se va şti cu exactitate cine va rămâne în sistem sau cine va pleca acasă.

Ce se va întâmpla cu sediul de peste 10 milioane de lei al Gărzii Financiare?

O clădire spaţioasă, modernă, cu locuri de parcare la discreţie, cu birouri nou-nouţe şi cu geamuri mari şi luminoase - aşa arată noul sediu al Gărzi Financiare Constanţa, situat pe strada Bucureşti. Noua clădire este o sală de sport începută şi abandonată, care a fost predată, în anul 2007, de către Agenţia Naţională pentru Sport şi Tineret Ministerului Economiei, care, la rândul său, a predat-o Gărzii Financiare Constanţa. Decizia a fost de bun augur, deoarece comisarii constănţeni lucrau într-un sediu mic, situat pe bulevardul Ferdinand. Investiţia în noul sediu a fost de 10.411.000 lei. Construcţia 701 mp. Noul sediu este compus din subsol, demisol, parte, şi două etaje. Suprafaţa desfăşurată este de 2.891 mp. De asemenea, în curtea instituţiei fiind locuri suficiente pentru a lăsa parcare.

DGFP are sediul în locul fostului CEC

Din luna mai 2007, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Constanţa s-a mutat în sediul situat pe strada I.G.Duca, numărul 18 (fostul sediu CEC). Aici se află birourile care deservesc contribuabilii. La etajul II al clădirii se află Biroul Metodologie şi Asistenţă Contribuabili, precum şi Biroul Gestiune Registru Contribuabili, Monitorizare Declaraţii Fiscale şi Bilanţuri, Biroul Autorizări şi Supraveghetori Fiscali şi Administraţia Finanţelor Publice Contribuabili Mijlocii. La etajul III al clădirii sunt situate Biroul Gestionarea Cazierului Fiscal şi secretariatul.

La rândul său, sediul Direcţiei Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Constanţa se află într-o clădire impunătoare, situată în Piaţa Tomis III, pe bulevardul Tomis nr. 312.

Numărul de angajaţi va fi redus drastic

Reamintim că încă de anul trecut se discuta despre faptul ca ANAF să fie reorganizată cu opt direcţii regionale. Mai mult, în 2015 numărul de administraţii financiare va fi drastic redus, la 20% din unităţile actuale, doar una în fiecare judeţ, urmând ca direcţiile regionale de finanţe publice, vama şi garda financiara sa fuzioneze într-o unică structură. În prezent, în structura Agenţiei naţionale de Administrare Fiscala (ANAF), pe lângă aparatul propriu, funcţionează 42 de direcţii judeţene ale finanţelor publice şi circa 220 de administraţii ale finanţelor publice municipale, orăşeneşti, comunale şi ale sectoarelor din Bucureşti. Tot sub coordonarea ANAF activează Garda Financiară şi Administraţia Naţională a Vămilor.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • mara 30 Jun, 2013 08:41 Bine ca se reorganizeaza poate asa au timp si pentru comerciantii parati din statiunea Costinesti ,in special cei de pe faleza care vand porumb,ochelari de soare,uleiulri de plaja,papuci de plaja ,bere la dozator care nu detin acte de provenienta a marfurilor,casa de marcat este pe post de bibelou,evidenta contabila ,,la negru'',vanzatorii fara forme legale(veniti din Bacau-Onesti sa castige si ei un banut dar de unde cand trebuie sa le dea banii ii ia la bataie si pe fuga ).Sa nu mai vorbim ca noaptea dupa orele 12 se vand si ,,prafuri''au clientii lor care ii stiu ca -i pot servi dela o anumita ora ca asta fac de vreo 4 ani fara sa-i deranjeze cineva(asta se intampla si la celelalte puncte pe care le mai detin (pe aleea de la plaja in capatul strazii STR.MARII si in fata restaurantului pe faleza din zona de nord).Acesti mari comercianti care vand orce fara vreo legalitate sunt fratii Alexandru si Virgil care nu detin o firma ci sunt autorizati pe persoana fizica (si totusi desfasoara mai multe activitati in acelasi timp cu un nr. foarte mare de personal ,mai este si non stop).Sa aveti in vedere ca marfa se depoziteaza acasa Costinesti pe baza de aviz de expeditie de catre firme ,iar dupa vanzare aceste acte se distrug neajungand in contabilitate.Verificati si veti constata adevarul.Multumesc.