Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:42 16 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Este potrivită pentru site-ul meu o temă de tip „one page“?

ro

28 Jan, 2016 00:00 3287 Marime text


Designul şi structura unui website sunt stabilite, în principal, în funcţie de scopul sau tipul de site şi de conţinut. De la magazine online şi cataloage online de prezentare de produse, până la site-uri de servicii, portaluri de ştiri online, platforme de licitaţii sau de alte tipuri, website-urile au particularităţi ce influenţează designul şi structura mai simplă sau mai complexă, modalităţile de navigare sau tipurile de functionalităţi necesare.
 
Cât de spectaculos este un site în ce priveşte designul nu este foarte important atunci când vorbim de un magazin online sau de o platformă de licitaţii, pentru că primează gradul de uzabilitate şi navigabilitate, acel coeficifient User Experience (UX), care influenţează în mare măsură designul ales şi structura site-ului.
 
Daca vorbim de site-uri din domeniul modei sau de design interior, de exemplu, cu siguranţă avem nevoie şi de un design special, pe lângă elementele ce ţin de gradul de uzabilitate şi navigabilitate.
 
Temele pentru site-uri care au în structură o singură pagină, cunoscute sub denumirea „one page” sau „single page”, au devenit tot mai populare, pentru că, de cele mai multe ori, sunt spectaculoase, dar şi pentru că navigarea se face într-o singură pagină şi, practic, găsim toată informaţia disponibilă pe site într-un singur loc.
 
Temele pentru site-urile de tip „one page” structurează şi prezintă întreg conţinutul site-ului într-o singură pagină, acea pagină principală a site-ului cunoscută ca „homepage”. Astfel, se reduce la o singură pagină întreaga arhitectură clasică a unui website, care, în mod obişnuit, include pagini dedicate pentru: Contact, Despre noi, Servicii, Tarife, Portofoliu etc.

Navigarea se face cu un meniu care nu trimite către alte pagini din site, ci în diferite secţiuni ale aceleiaşi pagini, iar URL-ul poate ramâne acelaşi, fără să se modifice la navigare, sau se adaugă denumirea secţiunii respective după un # (www.onepage-site.ro/#servicii).
 
Dacă o astfel de temă de tip „one page” este potrivită sau nu pentru un anumit site este un aspect ce trebuie bine analizat înainte de realizarea website-ului, mai ales dacă acesta nu este nou.
 
Prin trecerea de la un site cu structură obişnuită, ce are conţinutul structurat pe pagini de categorii şi subcategorii sau pagini individuale pentru diferite informaţii, la un site de tip „one page”, se vor pierde toate paginile indexate în baza de date Google, care au deja un anumit grad de popularitate şi ranking.

În cazul realizării unui site nou, care nu are încă un istoric în Google, alegerea este mai simplă, însă depinde, şi de această dată, de câteva aspecte importante. Expresiile-cheie şi volumul de conţinut dedicat fiecarui topic, numărul de secţiuni individuale din site pentru a prezenta utilizatorilor toate informaţiile de care au nevoie sunt aspecte importante de care depinde alegerea structurii „one page” sau a unei structuri complexe.
 
În 2013, când au început să apară tot mai multe site-uri cu întregul conținut structurat într-o singură pagină, Matt Cuts, seful echipei Google Search Spam de la acea vreme, spunea că, în principiu, aceste site-uri nu sunt defavorizate de catre algoritmii de indexare și ranking, dacă sunt corecte din punct de vedere tehnic, cu un conținut de calitate, iar volumul de trafic arată că sunt apreciate și accesate de către utilizatori.

Să nu uităm însă că, de atunci, algoritmii Google s-au mai schimbat, iar unul dintre aspectele importante este acum și comportamentul unui website la accesarea de pe dispozitive mobile. La fel de importante pentru popularitatea site-ului sunt și conținutul detaliat și relevant, însoțit de poze și materiale video, care, de cele mai multe ori, nu poate fi cuprins într-o singură pagină, precum şi viteza de încărcare a paginilor web pe Desktop și Mobile.
 
Citește și:

Tehnici SEO pentru creșterea traficului organic și îmbunătățirea clasamentului în paginile de rezultate Google

Tehnici SEO – strategii de optimizare tehnică și de conținut, analiza competiției
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii