Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:56 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

#alegerilocale2020 Pro România Constanța anunță schimbarea la față a cartierului Poarta 6 – pasaj subteran și sute de locuri de parcare (galerie foto + document)

ro

27 Jun, 2020 00:00 5109 Marime text
  • Pro România Constanța a anunțat candidații pentru primăriile din Tuzla și Techirghiol
  • Mircea Dobre, candidat la primăria Constanța, a prezentat un al doilea proiect electoral
  • Cartierul Poarta 6 se află pe lista sa de priorități, printr-o serie de modificări sistematice, pentru îmbunătățirea vieții
Pro România Constanța a organizat vineri, 26 iunie, o conferință de presă prin care a anunțat alți doi candidați pentru două primării din județul nostru pentru alegerile locale. De altfel, prezenți la eveniment au fost Mircea Dobre, președintele Pro România Constanța, Răzvan Filipescu, candidatul la Consiliul Județean Constanța, Bogdan Dicu, candidat la primăria Tuzla și candidatul la Techirghiol, Ilie Stoenescu.

Bogdan Dicu, candidatul la primăria din Tuzla a precizat că are multe proiecte în plan și că nu își va retrage candidatura cum s-ar aștepta alți contracandidați. A lucrat ani buni în domeniul farmaceutic, iar acum este momentul pentru o schimbare, intrând în cursa pentru primăria de la Tuzla.
Ilie Stoenescu, inginer petrochimist, candidat la Techirghiol, a punctat că pentru localitate dorește să aducă gazele pentru locuitori. De asemenea, dorește dezvoltarea unei piețe agroalimentare pentru cetățeni.
 

Poarta 6

Mircea Dobre a decis să prezinte un al doilea proiect pentru candidatura sa la primăria Constanța, pe lângă cel privind Galeriile Soveja, prezentat anterior. Este vorba de un proiect ce vizează cartierul Poarta 6.

La o analiză simplă, pe o suprafață de teren de 202 008 mp (aprox. 20 hectare), în anii 90 erau aproximativ 75 332mp de spațiu verde.
Astăzi suprafața de 75 332 s-a redus cu 15 225 mp. Au dispărut aprox. 1,5 hectare, ca urmare a realizării de construcții sau platforme betonate completate de dezinteresul administrației locale de până acum.

„O să vă prezentăm astăzi un proiect al Pro România, după cum v-am obișnuit cu ceea ce se dorește în continuare, și anume Galeriile Soveja și care se vor desființa și în următoarea perioadă, căci această este politica actuală a Primăriei Constanța, să se ridice un hipermarket acolo. Astăzi vă prezentăm un proiect de schimbare la față la ceea ce înseamnă Cartierul Poarta 6.
În acest moment, acolo trotuarele nu mai sunt trotuare, trotuarele sunt doar ale mașinilor deoarece nu există locuri de parcare, nu există o sistematizare a zonei, spațiu verde nu mai este spațiu verde, a devenit o bătătură. Pot să vă spun că în anii 90, imediat după Revoluție, aveam aproximativ pe o zonă a cartierului Poarta 6 75.330 mp de spațiu verde. În 30 de ani, acesta s-a redus la jumătate, aproximativ 15.225 mp au dispărut. Bineînțeles că este foarte simplu să lași niște spațiu verde să se distrugă ca apoi să transformăm turnând niște asfalt peste și transformăm într-o parcare, decât să venim cu anumite proiecte integrate", a spus Dobre.

Se propun mai multe proiecte pentru cartierul din Poarta 6, proiecte menite să rezolve probleme semnalate de locuitorii acestui cartier. Aceștia au semnalat că:
- Trotuarele destinate pietonilor sunt ocupate de mașini, împiedicând circulația în condiții de siguranță a oamenilor
- Este o aglomerație de mașini și cartierul duce lipsă de locuri de parcare

- Spațiile verzi din apropierea blocurilor de locuințe au fost distruse abuziv pentru realizarea de locuri de parcare improvizate
- Legătura rutieră și pietonală a cartierului Poarta 6 cu restul orașului se face printr-o singura zonă, locuitorii fiind nevoiți să ocolească foarte mult
- De asemenea oamenii se vad nevoiți să traverseze zona de cale ferata pentru a scurta traseul către locurile din restul orașului unde sunt obligați să se deplaseze, punându-și des viața în pericol. Acest lucru a condus de-a lungul timpului la accidente neplăcute.

- Spațiile verzi existente nu sunt întreținute.
- Zonele de ghene pentru pubelele de gunoi sunt insalubre și inestetice

„Pe această zonă, unde dvs. ca să ajungeți în zona Doraly, orice cetățean trebuie să parcurgă 3 kilometri și jumătate căci trebuie să meargă până la sensul giratoriu de la Far și apoi să vină înapoi. Propunem un pasaj subteran, Faleză Sud, pentru că odată prin acest pasaj trec automobile și pietoni. Aici avem Colegiul Lucian Blaga, care are de la clasa I până clasa XIII. Mai în spate avem o grădiniță cu program prelungit și Liceul de Marină Militară, fostul Navrom. Avem și acces la un hipermarket renumit. Facem o conexiune între km. 5 cu Poarta 6. Acest pasaj subteran este foarte simplu, cum s-a întâmplat și în sectorul 3, cum a realizat chiar și o parcare subterană, mutând traficul de pe bulevardul Decebal. Propunem și trei parcări, una de 214, de 40, și 62 de locuri, iar acele spații verzi văzute dispărute de pe fotografii, redăm spațiile verzi și trotuarele cetățenilor. Toate aceste locuri de parcare să deservească o zonă din acest cartier”, a mai spus Mircea Dobre.



 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Găga 27 Jun, 2020 08:14 Felicitari domnilor! Dar nu mai bine rea,izati mai intai in mod fizic schimbarea si apoi ne prezentati ce ati schimbat? Cum? Gasiti dvs o solutie...